• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • klyban
    Shakira88 skrev 2022-09-01 16:25:06 följande:
    Blir jädra nyfiken av detta.
    Jag har haft stomi och ätit kopiösa mängder loperamid. 
    Men jag hade ingen aning om att det är en opioid. 
    Mådde så jäkla dåligt efter nedläggning av stomin då jag också slutade med dessa. Och började svettas kopiöst på nätterna efter den operationen
    . Och vården förstår inte varför . Jag var riktigt dålig i en månad men är nu bättre och svettningsrna är nästan borta.
    Tänker om det kan ha berott på pillren...
    Helt garanterat skulle jag säga.
    Anonym (Flyktig själ) skrev 2022-09-01 15:36:53 följande:
    Jag fattar inte. Blir man hög av dessa tabletter? Jag tar dessa i hög utsträckning pga en tarmsjukdom. Jag har aldrig känt att jag vill ta dessa.

En del kan känna av dom, loperamid har MYCKET MYCKET stora problem att gå över blodhjärnbarriären, men på en del verkar en överdriven mängd få en buzz.
    Vet inte dock, har aldrig träffat någon mer än på internet som påstått detta, kanske är bara skitsnack också, men det är vad en del påstår.

Med din nyfunna insikt om detta, kommer få dig inse något om du äter hela tiden för din tarmsjukdom och har uppehåll.
    Och äter du inte varaktigt för din tarmsjukdom, så är inte heller detta ett problem.

Innan jag operera bort gallblåsan så åt jag såna här, inte heller märkte jag något, men inte heller åt jag de alltid och varje dag, men rätt ofta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-01 16:50:24 följande:
    Helt garanterat skulle jag säga.
    Anonym (Flyktig själ) skrev 2022-09-01 15:36:53 följande:
    Jag fattar inte. Blir man hög av dessa tabletter? Jag tar dessa i hög utsträckning pga en tarmsjukdom. Jag har aldrig känt att jag vill ta dessa.

En del kan känna av dom, loperamid har MYCKET MYCKET stora problem att gå över blodhjärnbarriären, men på en del verkar en överdriven mängd få en buzz.
    Vet inte dock, har aldrig träffat någon mer än på internet som påstått detta, kanske är bara skitsnack också, men det är vad en del påstår.

Med din nyfunna insikt om detta, kommer få dig inse något om du äter hela tiden för din tarmsjukdom och har uppehåll.
    Och äter du inte varaktigt för din tarmsjukdom, så är inte heller detta ett problem.

Innan jag operera bort gallblåsan så åt jag såna här, inte heller märkte jag något, men inte heller åt jag de alltid och varje dag, men rätt ofta.

Nej, man blir inte hög på Dimor! Det fungerar inte på samma sätt som andra opiater då inte tas upp av blodbanan. Måste alltid skriva en massa felaktigheter?!
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-01 16:52:57 följande:
    Nej, man blir inte hög på Dimor! Det fungerar inte på samma sätt som andra opiater då inte tas upp av blodbanan. Måste alltid skriva en massa felaktigheter?!

Loperamid går in i blodbanan, men har svårigheter att passera barriären mellan blod och hjärna.
    janusinfo.se/nyheter/nyheter/2019/loperamidanvandsimissbrukssyfte.5.3cfa3d2a168e0fe850998f50.html
    "...P-glykoproteintransportörerna (Pgp) i blod-hjärnbarriären anses förhindra passage av loperamid till hjärnceller...."

Och du pratade om felaktigheter, vilka ska dessa vara efter en så här bra källa som jag gav dig där?
    Jag inväntar ditt sakliga svar på varför vad man kommit fram till i sjukvården.

Kan det vara så enkelt du inte vet och att du endast här för min skull och trodde att du visste mer än mig om detta?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Anon)

De beroendeframkallande funktionerna är väldokumenterade, både för mig personligen och genom fallstudier internationellt. Jag lämnar diskussionen om passage över bhb, det finns också sätt att öka tillgängligheten. Kort sagt så smiter mer igenom ju mer man tar, men biverkningarna blir desto värre. Ett tips är att aldrig prova, det verkar vara väldigt individuellt huruvida man får Centrala effekter, men beroende blir man.

jag testade både nedtrappning och ct, för mig var det enklare att bara klippa Rakt av. Du kommer ha några jävligt jobbiga nätter, men det går över. Håll fokus på friheten efteråt, du slipper skammen att stå på apoteket dag ut och dag in och känna dig som en knarkare. Det fängelset önskar jag ingen, det är den riktiga baksidan med det här. När du väl är igenom den akuta fasen kommer den postakuta abstinensen, det kommer och går i vågor. Jag tänkte mig att jag föddes på nytt och lärde mig att leva mitt liv från scratc. började träna, äta rätt, spendera mindre tid med mobilen osv. Allt för att skapa rutiner för att inte trilla dit igen. Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen, är en gammal sanning. Men det kommer att vara över - och antagligen vara lättare än du föreställer dig.  

• Anonym (Anon)

Sorry konstig text, familjeliv och mobiltext är inte riktigt kompatibla?

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-01 16:52:57 följande:
    Det blev tyst inser man.
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-01 22:16:02 följande:
    De beroendeframkallande funktionerna är väldokumenterade, både för mig personligen och genom fallstudier internationellt. Jag lämnar diskussionen om passage över bhb, det finns också sätt att öka tillgängligheten. Kort sagt så smiter mer igenom ju mer man tar, men biverkningarna blir desto värre. Ett tips är att aldrig prova, det verkar vara väldigt individuellt huruvida man får Centrala effekter, men beroende blir man.

jag testade både nedtrappning och ct, för mig var det enklare att bara klippa Rakt av. Du kommer ha några jävligt jobbiga nätter, men det går över. Håll fokus på friheten efteråt, du slipper skammen att stå på apoteket dag ut och dag in och känna dig som en knarkare. Det fängelset önskar jag ingen, det är den riktiga baksidan med det här. När du väl är igenom den akuta fasen kommer den postakuta abstinensen, det kommer och går i vågor. Jag tänkte mig att jag föddes på nytt och lärde mig att leva mitt liv från scratc. började träna, äta rätt, spendera mindre tid med mobilen osv. Allt för att skapa rutiner för att inte trilla dit igen. Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen, är en gammal sanning. Men det kommer att vara över - och antagligen vara lättare än du föreställer dig.  

En fråga jag aldrig ställt eller sett, vad är det i opioder/opater som är beroendeframkallande, för med loperamid finns de som inte känner av det alls.

Så det måste vara någon funktion den stör och gör kemiskt beroende.

Har själv använt en del loperamid, men inte nära dessa mängder, utan två när det var som värst, sen tog jag bort gallblåsan och det problemet varit marginellt sedan dess.
    Men miss de var effektiva nån dag, sen inte, och då blev det så att jag endast tog dom när man var i måste situationer.

• Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-03 15:39:13 följande:
    Det blev tyst inser man.
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-01 22:16:02 följande:

En fråga jag aldrig ställt eller sett, vad är det i opioder/opater som är beroendeframkallande, för med loperamid finns de som inte känner av det alls.

Så det måste vara någon funktion den stör och gör kemiskt beroende.

Har själv använt en del loperamid, men inte nära dessa mängder, utan två när det var som värst, sen tog jag bort gallblåsan och det problemet varit marginellt sedan dess.
    Men miss de var effektiva nån dag, sen inte, och då blev det så att jag endast tog dom när man var i måste situationer.

Ja, skillnaden mellan oss två är att jag har ett liv utan för fl. Och jag inser att du inte är en person som det går att diskutera med och att du aldrig kommer inse, förstå eller erkänna dina fel. 
  • Anonym (Anon)

https://www.webmd.com/connect-to-care/addiction-treatment-recovery/over-the-counter/why-some-people-get-addicted-to-loperamide

det finns massor att läsa om den ökning som skett kring detta och att loperamid är en stark opiat för många, bara googla. Mycket är fortfarande okänt, bla varför vissa får ett opiatrus medan andra bara mår kasst. Jag har läst allt som finns att läsa om det här, och en sak är säker, det Är extremt beroendeframkallande i höga doser. tyvärr drabbas många av  hjärtstillestånd, flera personer i usa (säkert andra länder också) har dött med höga halter av Loperamid i blodet. Eftersom man inte trott att det var farligt har man generellt inte screenat för det, så mörkertalet är antagligen stort. En av anledningarna till att jag till slut hoppade av var att jag läste en massa skräckhistorier om folk som tog sin vanliga dos och fick omedelbara hjärtstop. Vill inte skrämma någon men det kan vara bra att veta att risken finns. Sluta innan ni får oåterkalleligà biverkningar. Det går, och det går att göra själv. 

ta hand om er alla, en stunds abstinens är värt att leva länge för sina barn och andra nära!

• Anonym (Hjälpinöd)

De är otroligt skönt att läsa allas historier och ja känner mej peppad att bara lägga ner helt. Ja är så rädd för avtäningen men om de inte är en evighet så är de bara härda ut. 
    En fråga till.. min arbetsgivare tar drogtest på alla anställda en gång om året . Vilket snart äe dags för min del. Är loperamid något som syns på dessa tester ? Letar dom även efter de eller ger de utslag som någon annan drog?

Svar på tråden Dimor