Inlägg från: Anonym (Anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anon)

Dimor

Jag har varit där, två gånger till och med. Just dimor, eller loperamid som det heter egentligen. 

jag var beroende i flera år, med doser som idag ger sig absurda, 50-80 piller per dag, varje dag. Mycket pengar som gått till den skiten, eller uteblivna skiten snarare:)

Jag är ren idag, slutade första gången samtidigt med benzo, så då fick jag dubbel avtändning, så andra gången la jag av cold turke, men bara med dimoren. Du får räkna med en vecka med rätt tuffa symptom, du kommer ha diarre hela tiden, du kommer ha myrkryp i benen (ffa på nätterna) och svårt att sova. Kan du ta varma bad så hjälper det för stunden, samma med promenader och träning. Du måste få i dig vätsk, och salt, så resorb eller liknande. Du kommer ha kass aptit, så bunkra upp med godis, yoghurt, snacks och frukt så du kan få i dig lite hela tiden. Om du har möjlighet att få tag på sömnmediciner så kör på det under de värsta nätterna, annars kommer du ligga i vrida dig i plåga hela nätterna.

Jag skriver det här för att ge dig realistisk bild av avtändningen på opiater, det är vidrigt men ganska kort. Efter en vecka är det typ helt över, och man kan börja jobba igen. du klarar det, jag tror 100% på dig. Jag fegade länge, var rädd att jag skulle misslyckas, men jag är u det sedan tre år, och jag känner mig fri och lycklig varje dag. Jag hade också stöd från en drogterapeut på soc, som hjälpte mig med återfallsprevention, den vägen finns också (men har du barn blir det socanmälan och utredning, så du vet bara).

undrar du mer så fråga här i tråden, så svarar jag så gott jag kan!

du fixar det här!!!! 

• Anonym (Anon)

De beroendeframkallande funktionerna är väldokumenterade, både för mig personligen och genom fallstudier internationellt. Jag lämnar diskussionen om passage över bhb, det finns också sätt att öka tillgängligheten. Kort sagt så smiter mer igenom ju mer man tar, men biverkningarna blir desto värre. Ett tips är att aldrig prova, det verkar vara väldigt individuellt huruvida man får Centrala effekter, men beroende blir man.

jag testade både nedtrappning och ct, för mig var det enklare att bara klippa Rakt av. Du kommer ha några jävligt jobbiga nätter, men det går över. Håll fokus på friheten efteråt, du slipper skammen att stå på apoteket dag ut och dag in och känna dig som en knarkare. Det fängelset önskar jag ingen, det är den riktiga baksidan med det här. När du väl är igenom den akuta fasen kommer den postakuta abstinensen, det kommer och går i vågor. Jag tänkte mig att jag föddes på nytt och lärde mig att leva mitt liv från scratc. började träna, äta rätt, spendera mindre tid med mobilen osv. Allt för att skapa rutiner för att inte trilla dit igen. Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen, är en gammal sanning. Men det kommer att vara över - och antagligen vara lättare än du föreställer dig.  

• Anonym (Anon)

Sorry konstig text, familjeliv och mobiltext är inte riktigt kompatibla?

• Anonym (Anon)

https://www.webmd.com/connect-to-care/addiction-treatment-recovery/over-the-counter/why-some-people-get-addicted-to-loperamide

det finns massor att läsa om den ökning som skett kring detta och att loperamid är en stark opiat för många, bara googla. Mycket är fortfarande okänt, bla varför vissa får ett opiatrus medan andra bara mår kasst. Jag har läst allt som finns att läsa om det här, och en sak är säker, det Är extremt beroendeframkallande i höga doser. tyvärr drabbas många av  hjärtstillestånd, flera personer i usa (säkert andra länder också) har dött med höga halter av Loperamid i blodet. Eftersom man inte trott att det var farligt har man generellt inte screenat för det, så mörkertalet är antagligen stort. En av anledningarna till att jag till slut hoppade av var att jag läste en massa skräckhistorier om folk som tog sin vanliga dos och fick omedelbara hjärtstop. Vill inte skrämma någon men det kan vara bra att veta att risken finns. Sluta innan ni får oåterkalleligà biverkningar. Det går, och det går att göra själv. 

ta hand om er alla, en stunds abstinens är värt att leva länge för sina barn och andra nära!

• Anonym (Anon)

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig, jag har tagit både urin och salivprov och jag har aldrig varit positiv på fentany. om du mot förmodan skulle vara positiv på något så skickad provet på analys, om de där ser loperamid så spelar det ingen roll, det är varken förbjudet eller omoraliskt att ta. om någon undrar så säger du bara att du hade diarré och tog receptfria läkemedel. Ingen arbetsgivare kommer ifrågasätta detta. Du kan vara helt lugn, jag lovar. 

det hela har blivit uppförstorat för dig, du tänker att alla vet att man kan överanvända dimor, men för de flesta är det en vanlig och helt ofarlig magmedicin. Du kommer inte vara positiv, och är du det så är det ingen fara alls heller!

Svar på tråden Dimor