• Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Hej
    Jag behöver stöttning o råd hur jag ska göra och tänka.
    Det låter helt galet men jag är beroende av dimor! Började använda det för ett år sedan i ganska stora mängder två till tre kartor åt gången, och nu kan jag inte sluta med det. Jag mår mycket psykiskt dåligt och får krypningar i benen. 
    Ja kan inte påstå att jag blir annorlunda när ja tar det men funkar inte utan dom.
    Jag orkar int3 hålla på så här längre. Ja har barn och familj att tänka på och vill inte att de ska gå ut över dom. Plus att de kostar onödiga pengar.
    Någon som varit med om liknande situation eller som har tips hur ja ska ta mej igenom detta utan att koppla in massa myndigheter...

• Svar på tråden Dimor
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Madida skrev 2022-09-11 07:00:31 följande:

TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?

Nej ja försöker de är så svårt. Även om ja innerst inne vet att de kommer gå bra så är jag jätte nervös. För om de skulle visa något eller att de blir något så blir ja av med jobbet direkt och kommer då gå arbetslös och då klarar ja inte av vardagen ekonomiskt. Så de äe så mycket som hänger på de här .. vill bara ha de färdigt.
    Jo men de går ganska bra. Trappar sakta ned så ja känner inte av nån at än. Är rädd för krypningar i kroppen när ja vän slutar helt. Men ja är inställd på att ja ska fixa de här !
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-10 14:41:55 följande:

Ahh, dum jag är, det borde jag fattat. Tyst
    De arbetsplatser som har nykterhet som krav och inte absoluthet, de kanske har hårprov, men de som riktat in sig på nykterhet, de kör idag oftare och oftare salivprov.

Dock inget som jag se kan gälla dig och ett receptfritt läkemedel.

Okej ja är super nervös att de ska visa något eller att de blir nån misstanke .. Ja har tagit nån lyrica för några månader sen när ja mådde dåligt innan ja började på antidepp tabletter. Då tänker ja att de kommer dom ju se i ett hår prov och de äe de ju kört.
    Hatar de här.. vill ha de gjort..
    Vill inte bli av med jobbet. Men om dom ser stt man tagit något för månader sen spelar de nån roll? Ja tänker är inte huvudsaken att man är nykter nu?
  • Madida
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-11 21:58:55 följande:
    Okej ja är super nervös att de ska visa något eller att de blir nån misstanke .. Ja har tagit nån lyrica för några månader sen när ja mådde dåligt innan ja började på antidepp tabletter. Då tänker ja att de kommer dom ju se i ett hår prov och de äe de ju kört.
    Hatar de här.. vill ha de gjort..
    Vill inte bli av med jobbet. Men om dom ser stt man tagit något för månader sen spelar de nån roll? Ja tänker är inte huvudsaken att man är nykter nu?
    Men alltså, de lär ta ett vanligt urinprov och då syns det inte. Lyrican pratar jag om nu. 
    Jag tycker ärligt att du lägger fokus på fel saker här. Fokusera på att sluta med Dimor. Hur går det med det?
  • Anonym (Hjälpinöd)

Nu fick ja reda på att de är blod prov och urinprov. Som skiclas på analys och msn får anar efter ett par dagar.
    De borde va okej? 

• Anonym (....)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-12 11:14:36 följande:

Nu fick ja reda på att de är blod prov och urinprov. Som skiclas på analys och msn får anar efter ett par dagar.
    De borde va okej? 

Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:

Varför skulle TS det för?
    Inte ETT ENDA ORD h*n sagt tyder på nått sånt, bara en oro att det ska medföra problem och drogtest.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-12 14:29:46 följande:

Varför skulle TS det för?
    Inte ETT ENDA ORD h*n sagt tyder på nått sånt, bara en oro att det ska medföra problem och drogtest.

Ja precis... Ja ska ju oavsett göra testet. Ja är bara sjukt orolig. Så min undran nu är om don skickar blod och urin på analys kollar dom allt då eller enbart vissa droger ?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:
    Nej de fattar väl jag med ! De är inte de det handlar om. Ja är bara jätte orolig hur de kommer gå. Allt hänger på de här just nu i mitt liv. Faller de här så faller allt. Så ja klart som sjutton ja är nervös. Ja vet att ja måste lämna prov. Min fråga nu var bara om de analyserar om de ser allt man tagit Eller om de bara letar efter vissa droger. För om dom hittar stor mängd loperamid så är de inte olagligt men de kan ju fortfarande bli en misstanke från deras sida om dom ser mängden ja har i kroppen.
    Ja kan inget om de här så därför har ja tusen frågor.
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-12 14:57:21 följande:
    Ja precis... Ja ska ju oavsett göra testet. Ja är bara sjukt orolig. Så min undran nu är om don skickar blod och urin på analys kollar dom allt då eller enbart vissa droger ?

Du kan sluta oroa dig över detta har vi berättat för dig ett par ggr nu.

Lyrica är det på recept?
    För då har du inget att frukta där heller.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)

Klyban: Finns många människor som nekar att ta drogtester på arbetsplatsen, även om de inte sagt något innan. Varför skulle de ens mna något innan? 

Märklig och udda fråga av dig... Inte ovanligt dock. 

Svar på tråden Dimor