Inlägg från: Anonym (Hjälpinöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

klyban skrev 2022-09-08 11:47:55 följande:

Vad är, du glömde av att berätta det.
    Ja, självklart ska h*n berätta det och få dom konsekvenserna på sig, bra råd som kan vara skadligt för TS.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-08 11:14:21 följande:
    Nej jag håller nog med dej Ja tror inte de äe en bra idé att tala om hur mycket jag äter. Utan bara nämna innan att ja tagit dessa tabletter. Sen borde de ju kvitta hur mycket ja tagit av dom egentligen eftersom de inte är ett olagligt preparat .

Det uppfyller ingen funktion att du berättar du äter hela kartor, och det du ska titta på är vad du ska göra och komemr en drogtest så gör du som vi sagt.

Och skulle det vara så att detta inte funkar alls för dig, så berättar du detta till läkare.
    Men här är det en stor chansning, för att hitta en läkare som förstår och agerar korrekt är svårt.

Du ser ju min svans, det handlar bara om att hacka på mig och hoppa på min person.
    Men det är lugnt, beror mig inte alls, tycker däremot dom är komiska och speciellt som nu när sakligheten inte existerar.
    Dock udda h*n inte förstår problematiken som kan uppstå när man säger äter mer än 8 per dygn, kanske det beror på bristande livserfarenhet vi har utanför FL.

Ja jag tycker du har helt rätt. De låter illa att tala om att man äter kartvis av ett läkemedel. De förstår nog de flesta att om man får höra något sådant så är de något som inte stämmer.

Ja tänker ta ditt råd och ja tror de kommer gå hela vägen.
    Ja har funderat på förut att om man inte kan ringa till någon läkare och förklara problemet och se vad dom säger ? Ja undrar om dom hjälper en då eller om mam blir anmäld till socialen på en gång. Med tanke på att loperamid inte är olagligt så tycker ja egentligen man borde kunna söka hjälp hos nån läkare utan att de ska bli konsekvenser ? Men va vet jag.. världen fungerar ju sällan som man själv tycker är logiskt.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (40 ish) skrev 2022-09-08 11:20:07 följande:

Har precis börjat med Dimor eftersom jag tycker att jag är lite för lös i magen. Märker inte någon direkt skillnad. Det är bara 8 i mina kartor (men plats för 10 tabletter) Blir du inte sjukt hård i magen av så många tabletter?

Läste om någon som tog 40 tabletter per dag för att stilla sitt behov av tramadol. Verkar ju inte vara speciellt farligt på kort sikt iaf. 

Va lite hård i magen i början men har inga problem alls nu. Men min kropp är nog så inkörd på pillrena nu skulle jag tro. 
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-08 16:27:05 följande:

Om du beskriver detta sakligt, så kanske du kan få ett svar.
    Men insett du har inte svarat på en enda sakligt.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-08 12:19:50 följande:
    Ja jag tycker du har helt rätt. De låter illa att tala om att man äter kartvis av ett läkemedel. De förstår nog de flesta att om man får höra något sådant så är de något som inte stämmer.

Ja tänker ta ditt råd och ja tror de kommer gå hela vägen.
    Ja har funderat på förut att om man inte kan ringa till någon läkare och förklara problemet och se vad dom säger ? Ja undrar om dom hjälper en då eller om mam blir anmäld till socialen på en gång. Med tanke på att loperamid inte är olagligt så tycker ja egentligen man borde kunna söka hjälp hos nån läkare utan att de ska bli konsekvenser ? Men va vet jag.. världen fungerar ju sällan som man själv tycker är logiskt.

Dock så finns alltid läkaren kvar och om det visar sig att detta blev för mycket för dig.
    Men hitta en som förstår såna här problem är svårt nog på de berusande beroendeframkallande läkemedlen.

Men du har någon vecka att dra ned någon tablett, och sen kör du antar jag och det är bara börja förbereda sig mentalt under tiden.

Kan tänka mej att de är svårt. Vården här i Sverige är skit när de kommer till missbruks problem tyvärr.
    Ja jag håller på att trappa ner sakta men säkert.
    Så ska ja försöka så ett ganska bra tag. Sen när ja är nere på jätte låg dos så klipper jag.
    Ja ska förbereda mej så mycket de går mentalt. 
    Jag är fullt inställd på det , längtar till att slippa tänka på detta varenda dag och slösa massa pengar på dessa piller. Usch va trött jag är...
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 06:16:08 följande:
    Du tjatar nåt fruktansvärt. TS tråd blir helt förstörd. Ge tips till TS om du vill men sluta älta en massa med klyban. Så jäkla trist att behöva bläddra igenom ert tjafs för att komma till det tråden handlar om. 
    Ja instämmer helt. Bara massa onödigt tjafs !
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-09 13:15:30 följande:

Ber om ursäkt för min svans, de dyker ofta upp i såna här trådar där man försöker hjälpa någon och som är i ett behov av hjälp också och hur de inte deltar i något som tråden är till för.

Har du dragit tillbaka åtminstone en tablett än?
    Förresten tar du alla på en gång eller utdelat under dagen?
    Tänker lite på hur du tagit och om det är allt på en gång eller utdelat och sen vart man tar bort de sista.
    För de sista ska man ta bort är den på kvällen och med tanke på sömn.

Ja håller helt med. Att de orkar lägga energi ens..

Jag har minskat på antalet ja de har jag men enbart en liten mängd. Jag tar alla på samma gång på morgonen eller vid lunch . Så ja minskar en i taget från den mängden. Ska ja börja sprida ut de istället och minska eller spelar de ingen roll tro? 
  • Anonym (Hjälpinöd)

Finns de någon arbetsplats som använder sig utav HR tester ? Eller är de bara blod och urin ?

• Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-10 09:58:51 följande:

Du glömde av att påvisa detta igen, och per automatik så kvarstår min information som korrekt.
    Och svammel, ja, kanske jag ska trycka visa endast nästa gång och citera alla dina inlägg och fråga varför du förstör TS tråd med nonsens du inte kan påvisa.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 00:47:27 följande:
    Finns de någon arbetsplats som använder sig utav HR tester ? Eller är de bara blod och urin ?

Vad är ett HR-test?

Tror aldrig man drar blod på en arbetsplats, urin var vanligt och det enda nästa innan, men nu på senare år har salivdrogtest ökat, och det är nog pga ett urinprov ALDRIG NÅGONSIN kan påvisa en onykterhet, bara att droger har konsumerats.
    Men även salivdrogtesten har sina problem, då jag har för mig vissa droger kan fastna i ett salivtest men att man inte är onykter.

Men oroa dig inte över drogtester nu, du vet vad du ska göra om ett sådant sker och att det är svårt och se några problem där.

Oj ja menade hår prov .. Nej ja ska försöka inte slösa massa energi på de nu och tänka att de kommer gå bra oavsett vad.
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Madida skrev 2022-09-11 07:00:31 följande:

TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?

Nej ja försöker de är så svårt. Även om ja innerst inne vet att de kommer gå bra så är jag jätte nervös. För om de skulle visa något eller att de blir något så blir ja av med jobbet direkt och kommer då gå arbetslös och då klarar ja inte av vardagen ekonomiskt. Så de äe så mycket som hänger på de här .. vill bara ha de färdigt.
    Jo men de går ganska bra. Trappar sakta ned så ja känner inte av nån at än. Är rädd för krypningar i kroppen när ja vän slutar helt. Men ja är inställd på att ja ska fixa de här !
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-10 14:41:55 följande:

Ahh, dum jag är, det borde jag fattat. Tyst
    De arbetsplatser som har nykterhet som krav och inte absoluthet, de kanske har hårprov, men de som riktat in sig på nykterhet, de kör idag oftare och oftare salivprov.

Dock inget som jag se kan gälla dig och ett receptfritt läkemedel.

Okej ja är super nervös att de ska visa något eller att de blir nån misstanke .. Ja har tagit nån lyrica för några månader sen när ja mådde dåligt innan ja började på antidepp tabletter. Då tänker ja att de kommer dom ju se i ett hår prov och de äe de ju kört.
    Hatar de här.. vill ha de gjort..
    Vill inte bli av med jobbet. Men om dom ser stt man tagit något för månader sen spelar de nån roll? Ja tänker är inte huvudsaken att man är nykter nu?
  • Anonym (Hjälpinöd)

Nu fick ja reda på att de är blod prov och urinprov. Som skiclas på analys och msn får anar efter ett par dagar.
    De borde va okej? 

• Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-12 14:29:46 följande:

Varför skulle TS det för?
    Inte ETT ENDA ORD h*n sagt tyder på nått sånt, bara en oro att det ska medföra problem och drogtest.

Ja precis... Ja ska ju oavsett göra testet. Ja är bara sjukt orolig. Så min undran nu är om don skickar blod och urin på analys kollar dom allt då eller enbart vissa droger ?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:
    Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!
    Nej de fattar väl jag med ! De är inte de det handlar om. Ja är bara jätte orolig hur de kommer gå. Allt hänger på de här just nu i mitt liv. Faller de här så faller allt. Så ja klart som sjutton ja är nervös. Ja vet att ja måste lämna prov. Min fråga nu var bara om de analyserar om de ser allt man tagit Eller om de bara letar efter vissa droger. För om dom hittar stor mängd loperamid så är de inte olagligt men de kan ju fortfarande bli en misstanke från deras sida om dom ser mängden ja har i kroppen.
    Ja kan inget om de här så därför har ja tusen frågor.
  • Anonym (Hjälpinöd)

Ja tackar för alla fina råd och lugnande kommentarer ja fått av de som verkligen gett . Om ett par dagar är det dags. Ja känner mej rätt så lugn .
    Har trappat ner ytligare två tabletter idag.

Svar på tråden Dimor