• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (Malus)
    BreachMode skrev 2022-06-20 18:45:58 följande:
    Åh, en till aspberger! 
    Aspberger?

Om du syftar på diagnosen så heter den Asperger. Borde du ha koll på kan man tycka.

Ska vi säga så?
    Eller vill du ha sista ordet, så varsågod. Det ger mig inget att ha en dialog med personen som du.

Du förstår ju verkligen, verkligen inte mycket du. Jag beklagar det.

Kjam Hjärta
  • BreachMode
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-20 18:52:02 följande:
    Aspberger?

Om du syftar på diagnosen så heter den Asperger. Borde du ha koll på kan man tycka.

Ska vi säga så?
    Eller vill du ha sista ordet, så varsågod. Det ger mig inget att ha en dialog med personen som du.

Kjam Hjärta
    Vad jag menar är att du hakar upp dig på ord och tar det ordagrant istället för o läsa vad det är någon säger till dig. Du sitter alltså här och låtsas att du är Aspberger.. 
  • BreachMode
    Aspberger?

Ska vi säga så?

Kjam Hjärta
    O när du diskuterar så, varför skulle jag då fortsätta kommentera dig.
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-20 18:47:07 följande:
    Det var de vuxnas hem, både här och hos deras mamma. De fick gärna va här, men de fick ta sitt eget ansvar. 
    Men då handlar det om vuxna med eget boende och inte barn. Tråden handlar om barn. 
  • Ess
    Aspberger?

Ska vi säga så?

Kjam  // Hjärta
    +1 på detta
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2022-06-20 21:16:48 följande:
    +1 på detta
    Tack!

Vi som delar erfarenheter och intällning till saken förstår varandra.

Och den där "mode"-människan klarade ju inte heller att tiga.
    Självmål de luxe, kan man säga.
  • Anonym (...)

Komiskt att FLmobben fick krupp och blev helt rabiata av exakt det jag skrev i ts. Vill inte andra vuxna curla deras barn oavsett ålder blir de skogstokiga.

• Wolfie13
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 01:08:08 följande:

Komiskt att FLmobben fick krupp och blev helt rabiata av exakt det jag skrev i ts. Vill inte andra vuxna curla deras barn oavsett ålder blir de skogstokiga.

Tycker det är ni som är fjantiga som orkar hålla på tjafsa i hundratals inlägg om exakt samma sak...
    Detta är ändå nåt som funkar utmärkt i tusentals familjer - med enkel kommunikation

Att vissa här ändå värnar om barnen, de som faktiskt INTE har ett val, förstår jag inte hur man kan bli så upprörd över.
    Lös det med pappan el flytta. Ni låter som bittra -----
    Jisses
  • Anonym (...)
    Wolfie13 skrev 2022-06-21 07:44:04 följande:
    Tycker det är ni som är fjantiga som orkar hålla på tjafsa i hundratals inlägg om exakt samma sak...
    Detta är ändå nåt som funkar utmärkt i tusentals familjer - med enkel kommunikation

Att vissa här ändå värnar om barnen, de som faktiskt INTE har ett val, förstår jag inte hur man kan bli så upprörd över.
    Lös det med pappan el flytta. Ni låter som bittra -----
    Jisses
    Kommunikation? Eller så känner bonusmamman sig tvingad till att acceptera att föräldrarna dumpat hela ansvaret för deras barn på henne eftersom hon ändå är hemma med en nyfödd. Särskilt när folk blir så rabiata om hon inte gör det. 
  • Anonym (Mammas sambo - pappas nya fru)
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 01:08:08 följande:

Det är väl snarare de som ser de tidigare barnen som något negativt som går bananas. 

Det handlar inte om att curla någon annans barn. Det handlar om att bete sig som en vuxen människa gentemot ett barn som inte har något att sätta emot. Att vägra laga mat till ett barn bara för att det inte är ens eget är iskallt. Om man sen dessutom tvingas ta ytterligare ansvar för ett barn man inte tycker om, varför lämnar man då inte barnets förälder istället för att göra så att barnet känner sig ovälkommet? Hur sjutton kan man se något attraktivt i en person som inte tar ansvar för sitt eget barn?
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!