• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Kockobello

Psykisk misshandel av barn. Då är man riktigt låg. 

• Anonym (...)
    Ess skrev 2022-06-20 13:15:38 följande:
    Tragisk kan du va själv För jag tror knappast att du gillar alla du träffar. Jag tycker inte om barn i allmänhet och särkullarna i synnerhet. Jag gillar inte särkullarna som vuxna heller, men jag behöver inte umgås med dem mer än några gånger om året.
    Mman blir skräckslagen av kvinnor som vägrar passa upp på andras barn för då blir ju han tvungen att ta hand om sina egna.
  • Anonym (...)
    Kockobello skrev 2022-06-20 13:39:46 följande:
    Spelar ingen roll. Du skulle ha träffat en man utan barn, då du är olämplig med dem.
    På vilket sätt är hon olämplig? För att hon är artig men inte vill serva tonåringar som kan fixa själva?
  • Kockobello
    Anonym (...) skrev 2022-06-20 14:22:43 följande:
    På vilket sätt är hon olämplig? För att hon är artig men inte vill serva tonåringar som kan fixa själva?
    Barn ska inte behöva bo med någon random människa som tycker illa om dem. Det är psykisk misshandel. I deras egna hem, dessutom.
  • Anonym (Ert)
    Nu har du ju redan fått svar, men du kan väl inte mena att du tror att åsikten att hon är olämplig baseras på ovanstående? Du är väl normalbegåvad?
  • Kockobello
    Anonym (Ert) skrev 2022-06-20 14:48:25 följande:
    Nu har du ju redan fått svar, men du kan väl inte mena att du tror att åsikten att hon är olämplig baseras på ovanstående? Du är väl normalbegåvad?
    Det är teater bara. De vet mycket väl vad de sysslar med. 
  • Anonym (Mammas sambo - pappas nya fru)

Mammas sambo har funnits i mitt liv sen jag var 2 år gammal. 40+ år senare så är han inget annat än "mammas sambo" och kommer aldrig vara heller. När jag var liten var han "lekfarbror" möjligen, sen kom puberteten och sen dess har vi typ aldrig varit sams. Han kunde inte acceptera att jag växte upp utan skulle lägga sig i massa oväsentligheter helt plötsligt, från att inte ha tagit något som helst ansvar för mig. Dessutom går han igång på att reta upp mig, både när jag var yngre och sen nu när jag vuxen. Skillnaden nu är ju att jag biter ifrån på ett annat vis. Mamma blir mest bara trött på honom just när hon märker att det bara är för att provocera mig. 

Men ansvar har han aldrig någonsin tagit för mig och inte heller har det förväntats av honom. 

Pappa då. Han levde ensam (i alla fall ingen han presenterade för mig) fram tills jag var 12. Då hade han bott utomlands i två år och träffat en kvinna där. Han tog med henne hem, presenterade henne för mig och resten av familjen vid jul. I juni gifte de sig och i oktober blev jag storasyster. Älskade lillebror, hade svårt för pappas fru då hon såg det som att hon hade ett ansvar för mig som jag inte alls gick med på. Skulden där ligger hos pappa som inte berättade hur hans dotter såg på vilka som fick ha någon som helst bestämmanderätt över henne (= mamma, pappa, mormor och morfar). Det skar sig med andra ord rejält mellan oss och tog många år innan det reddes ut. Nu är de skilda, pappa och hans numera fd fru, men henne kunde jag kalla styvmamma. 

Skillnaden mellan att komma in som man i en relation där kvinnan har barn sen tidigare och att komma in som kvinna i en relation där mannen har barn sen tidigare är ju det att du som kvinna per automatik "ska" ta ett ansvar för barnen, annars har du inget i den relationen att göra. Ingen har någonsin "sett ner" på mammas sambo för att han inte tagit något ansvar för mig genom åren. Han har aldrig hämtat på dagis, lagat mat till mig (om mamma jobbat sent), skjutsat mig till aktiviteter eller liknande. Det har inte heller förväntats av honom. 

Vad gäller pappas fru så var det väl hon som hade en bild av att ta en sorts mammaroll när jag var hos pappa men jag var (och är) väldigt bestämd över vilka som har något som helst ansvar för mig så där sket det ju sig av den anledningen. Jag ville liksom inte ha något av henne alls i den vägen. Hade hon bara nöjt sig med att vara en "extravuxen" i mitt liv hade vår relation varit så mycket enklare (och om min pappa inte hade varit en konflikträdd person). 

• molly50
    Ess skrev 2022-06-20 14:13:03 följande:
    Eftersom det inte går att jämföra egna barn med andras ungar, så är det inget konstigt med det. Egna ger en mycket glädje tillbaks, andras är oftast bara gnälliga och dryga. Jag förstår inte dem som ska på varenda unge som kommer i deras väg. Oftast har andras ungar kommit och satt sig bredvid mig när de fått nog och vill va ifred. 
    Ja,vi har helt enkelt lite olika åsikter om det här.
    Jag respekterar det. 
  • Ess
    Kockobello skrev 2022-06-20 14:39:41 följande:
    Barn ska inte behöva bo med någon random människa som tycker illa om dem. Det är psykisk misshandel. I deras egna hem, dessutom.
    Du väljer vem du vill leva med, och jag väljer vem jag vill leva med. Sen får du tycka vad du vill om särkullar som kommer på köpet. Vill du leka familj så varsågod.
  • Ess
    Anonym (...) skrev 2022-06-20 14:19:50 följande:
    Mman blir skräckslagen av kvinnor som vägrar passa upp på andras barn för då blir ju han tvungen att ta hand om sina egna.

Precis!
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!