• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Kockobello
    Anonym (Mammas sambo - pappas nya fru) skrev 2022-06-21 08:08:31 följande:
    Det är väl snarare de som ser de tidigare barnen som något negativt som går bananas. 

Det handlar inte om att curla någon annans barn. Det handlar om att bete sig som en vuxen människa gentemot ett barn som inte har något att sätta emot. Att vägra laga mat till ett barn bara för att det inte är ens eget är iskallt. Om man sen dessutom tvingas ta ytterligare ansvar för ett barn man inte tycker om, varför lämnar man då inte barnets förälder istället för att göra så att barnet känner sig ovälkommet? Hur sjutton kan man se något attraktivt i en person som inte tar ansvar för sitt eget barn?
    Det är sjuka människor som gör så. Läskigt att de får vara nära barnen.
  • Anonym (M)
    Ess skrev 2022-06-21 13:04:48 följande:
    Det var hans ansvar att laga maten och stå för markservicen när särkullarna var här.
    Varför förutsätts det alltid att kvinnan har ansvaret för detta. Var inte han hemma så värmde jag bara något lätt från frysen, klarade inte tonåringarna av att göra samma så kunde de gott få va hungriga, de var verkligen inte mina problem att rodda. 
    Jag förutsatte inget om kvinna. Om det var en man som tar fram ett par extra portioner och värmer, när han ändå tar till sig själv och ev. egna biologiska barn, så hjälper han ju sin fru. En annan gång är det hans fru som gör något som egentligen är hans ansvar men som hon vill hjälpa till med. Det var det jag menade med hjälpa varandra i ett förhållande.
  • Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2022-06-21 13:24:17 följande:
    Men varför ska kvinnan sköta den biten, kan inte män laga mat.
    Jag tror faktiskt att det skulle vara väldigt nyttigt för många män att ta hela huvudansvaret när deras barn är hos dom.
    Den som är hemma när den andre av någon anledning är borta, oavsett kön.
  • sextiotalist
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 13:45:28 följande:
    Den som är hemma när den andre av någon anledning är borta, oavsett kön.
    Och jag förutsätter att föräldern till barnen ser till att vara hemma och inte sticker iväg på det ena efter det andra
  • Anonym (M)

Sen kan jag ju tycka att barnen om de är tillräckligt stora också kan fixa maten åt de som är hemma, bonusmamman inkluderat.

• Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2022-06-21 13:52:26 följande:
    Och jag förutsätter att föräldern till barnen ser till att vara hemma och inte sticker iväg på det ena efter det andra
    Det var inte sån situation jag kommenterade
  • sextiotalist
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 13:55:12 följande:
    Det var inte sån situation jag kommenterade
    Fast nu verkar det inte vara så ovanligt, i de  fall där det inte fungerat, att just männen har levt sitt liv som vanligt, och den nya kvinnan får axla ansvaret (för tro det eller ej, men många har ett vuxenansvar) vare sig hon vill eller inte. 
    När det fungerar och alla är nöjda, de personerna är inte de som startar trådar.
    Sedan finns det fall, oavsett om det är män eller kvinnor, som inte klarar av att leva med andras barn, även där föräldern tar sitt ansvar. 
    Och då spelar det ingen roll vad vi skriver.
    Men där tycker jag att båda vuxna gör fel
    Det är väldigt dumt att flytta ihop med en person om man inte trivs med alla som ska bo under samma tak
    Det är väldigt dum att ta in person en relation, som inte trivs med ens hemmavarande barn
  • Anonym (M)
    sextiotalist skrev 2022-06-21 14:09:23 följande:
    Fast nu verkar det inte vara så ovanligt, i de  fall där det inte fungerat, att just männen har levt sitt liv som vanligt, och den nya kvinnan får axla ansvaret (för tro det eller ej, men många har ett vuxenansvar) vare sig hon vill eller inte. 
    När det fungerar och alla är nöjda, de personerna är inte de som startar trådar.
    Sedan finns det fall, oavsett om det är män eller kvinnor, som inte klarar av att leva med andras barn, även där föräldern tar sitt ansvar. 
    Och då spelar det ingen roll vad vi skriver.
    Men där tycker jag att båda vuxna gör fel
    Det är väldigt dumt att flytta ihop med en person om man inte trivs med alla som ska bo under samma tak
    Det är väldigt dum att ta in person en relation, som inte trivs med ens hemmavarande barn
    Det låter helt vettigt. Det är inget som heller motsäger det jag ville få fram att det är rimligt att hjälpa varandra i en relation. I en relation där bara den ena bjuder till och hela tiden blir utnyttjad av den andre är inget jag stöder. Och en sådan person är ingen jag skulle välja till partner.
  • Anonym (Kvinna)

Jag tror att mitt ex nästan gjorde mer för mitt barn än jag själv ibland. Men jag tog hand om hela markservicen, även att köra hans barn till träningar. Hade aldrig kunnat bo med någon som har de åsikter som nämns i tråden. För mig är det självklart att man hjälps åt med allt när man lever tillsammans.
    Men vi älskade alla barn och behandlade dem väl.

• Wolfie13
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 08:02:03 följande:
    Kommunikation? Eller så känner bonusmamman sig tvingad till att acceptera att föräldrarna dumpat hela ansvaret för deras barn på henne eftersom hon ändå är hemma med en nyfödd. Särskilt när folk blir så rabiata om hon inte gör det. 
    Men ta det med pappan!!!!!! Är inte barnens fel eller ens biomammans! 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!