• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Wolfie13
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 14:36:30 följande:

Jag tror att mitt ex nästan gjorde mer för mitt barn än jag själv ibland. Men jag tog hand om hela markservicen, även att köra hans barn till träningar. Hade aldrig kunnat bo med någon som har de åsikter som nämns i tråden. För mig är det självklart att man hjälps åt med allt när man lever tillsammans.
    Men vi älskade alla barn och behandlade dem väl.

Ja håller med. Konstiga människor här. I normala relationer/familjer hjälps man åt utan problem... måste vara deras män som suger så hårt.

Om man verkligen inte ens klarar av att bjuda ett barn på lite mat, kan man ju inte räkna med att få nåt tillbaka sen heller. Skulle aldrig kunna leva i en frostig familj utan omtanke för alla där. Man behandlar ju katten bättre.....
  • Ess
    sextiotalist skrev 2022-06-21 13:52:26 följande:
    Och jag förutsätter att föräldern till barnen ser till att vara hemma och inte sticker iväg på det ena efter det andra
    Ja samma här. Det är ju ingen idé att ha umgänge om föräldern inte är hemma. 
  • Anonym (Malus)
    Wolfie13 skrev 2022-06-21 15:42:02 följande:
    Ja håller med. Konstiga människor här. I normala relationer/familjer hjälps man åt utan problem... måste vara deras män som suger så hårt.

Om man verkligen inte ens klarar av att bjuda ett barn på lite mat, kan man ju inte räkna med att få nåt tillbaka sen heller. Skulle aldrig kunna leva i en frostig familj utan omtanke för alla där. Man behandlar ju katten bättre.....
    Det handlade om tonåringar, inte småbarn. Tonåringar kn gott fixa något själva att äta. 
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 13:52:45 följande:

Sen kan jag ju tycka att barnen om de är tillräckligt stora också kan fixa maten åt de som är hemma, bonusmamman inkluderat.

De bortcurlade nära vuxna individer som det handlar om klarar inte ens ta en macka själ, att laga en middag är ju liksom långt bortom överkurs.
    Sådana människor får föräldrarna själv sköta om, jag tål inte ens se eländet.
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-06-21 15:42:02 följande:

Hemskt det måste vara för barnen att utsättas för utfrysning i sitt egna hem. Där de ska känna trygghet.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-21 15:50:39 följande:
    Hemskt det måste vara för barnen att utsättas för utfrysning i sitt egna hem. Där de ska känna trygghet.
    Bli kallad för "elände", "avkommor", "malus" etc. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-21 15:52:53 följande:
    Ni kanske skulle lägga gift i maten, så ni slipper de hemska barnen som ni avskyr. Tänk så skönt. 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-21 15:55:05 följande:
    Ni kanske skulle lägga gift i maten, så ni slipper de hemska barnen som ni avskyr. Tänk så skönt. 
    Och nu ska vi dra det ett varv till... 
  • Ester69
    Jag tror inte nån eller iallafall inte många kallar sina  "bonusbarn" elände osv framför barnen. 
  • Anonym (Malus)
    Där Är ju avkommor.
    Det är ingen bonus, som är en fördel. Det är en nackdel, alltså Malus. 

Hört talas om Bonusmalus?
    Fördel respektive nackdel.

Inte konstigare än så. 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!