• Ester69

Jo jag skiter i dina barn!

Kockobello skrev 2022-06-21 15:52:53 följande:
    Bli kallad för "elände", "avkommor", "malus" etc. 
    Jag tror inte nån eller iallafall inte många kallar sina  "bonusbarn" elände osv framför barnen. 
  • Ester69
    Anonym (M) skrev 2022-06-21 11:03:33 följande:
    Fixa ett par portioner extra när man ändå gör mat kan man väl ändå kalla för att hjälpa till lite. Men hennes man gjorde kanske aldrig någonsin ett handtag extra som egentligen inte var hans ansvar för hennes skull heller. 
    Varför skulle bonusförälden behöva göra det? Min särbos barn var så kräsen så jag lagade aldrig mat till han. Det fick inte vara lök i, inte salt, inte peppar, inte för mycket tomatkross, inte för mycket tomatsås på pizza, inte för stora potatisar osv.
    Så göra extra mat till han föll bort helt 
  • Ester69
    Anonym (M) skrev 2022-06-22 11:39:10 följande:
    Behöva, jag skrev om att hjälpa varandra i ett förhållande med saker som egentligen är den andres ansvar. Åt båda håll, ge och få.
    Man behöver inte hjälpa varandra med varandras barn om man inte vill eller inte känner att det funkar för en själv. 
  • Ester69
    Anonym (M) skrev 2022-06-23 09:54:21 följande:
    Det skrev jag inte heller. Man behöver inte hjälpa varandra med någonting alls.
    Bra 
  • Ester69
    Kockobello skrev 2022-06-23 10:23:30 följande:
    Självklart måste man ingenting  Men vilka bisarra konstellationer där man vägrar hjälpas åt.

Lol 
    Vad menar du med bisarra konstellationer? 
  • Ester69
    Kockobello skrev 2022-06-27 12:05:27 följande:
    Nej jag menar det. Det är ju bara låtsasfamiljer när man inte kan hjälpas åt ens.
    Har aldrig räknat min karls barn som min familj varken när vi var särbo eller sambo. och kommer aldrig att göra det 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!