• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 18:56:46 följande:

För mannen bör inte låta bli att skaffa barn om han tycker att det är så jobbigt att ta hand om sina EGNA barn att han dumpar över dem på närmaste kvinna!

Det är detta som är så sanslöst med FLmobben. De ställer alltså högre krav på bonusmammorna än bioföräldrarna.

Behöver en biomamma egentid är alla förstående men nåde den bonusmamma som mumlar något om sina egna behov efter att hon slagit knut på sig själv. 

Jeesus vad du överdriver!

• Anonym (Fd malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 19:39:14 följande:
    Okej där har vi det. Det är ju såklart dig jag syftar på när jag skrivit till den nya (Malus).

Vadå? Karln din uppfostrade bortskämda monster och nu när han inser hur fel han gjort så säger han upp kontakten? Rubbat.
    Detta var länge sedan.
    Alla ungar är över 30 idag.

Vi hade bara umgänge varannan helg och uppfostran stod mamman och hennes många år yngre pojkvän för. Pojkvännen var bara ett par år äldre än det äldsta barnet.

De kom två veckor en sommar men då flyttade jag min semester. Ska jag ha semester så ska jag vara ledig. Inte rodda andras barn.

Att han inte har kontakt med två av dem är för att de blivit något som samhället kallar för "extremister". Åt vänsterhållet.
    Alltså på riktigt, extreminster.
    Allt som inte applåderas totalsågar de, och min exman står inte och gör sig till för att duga.

Så såga inte honom. Han är en bra man. Men ingen kan ta vilken skit som helst för att duga som förälder till såna "barn".
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:43:31 följande:
    Hade han haft mer umgänge så hade han fått flytta ut.
    Han har valt mig.
    Och morsan till malus är nöjd.
    Du kan ju knappt räknas som bonusmorsa (eller malusmorsa om du föredrar det) om din karl tar hem sitt barn bara fyra dagar i månaden.

Har du själv barn? Eller vill ha? Om du vill ha en totalt oengagerad far till dom så har du ju hittat rätt iaf..
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2022-06-21 19:55:17 följande:
    Du kan ju knappt räknas som bonusmorsa (eller malusmorsa om du föredrar det) om din karl tar hem sitt barn bara fyra dagar i månaden.

Har du själv barn? Eller vill ha? Om du vill ha en totalt oengagerad far till dom så har du ju hittat rätt iaf..
    Håller med
  • Ess
    Anonym skrev 2022-06-21 19:28:00 följande:
    Blev du aldrig rasande arg på din make? Det är ju hans fel att hans tonåringar inte klarar av basala saker? Vad sa han till sitt försvar isf?

Ja det är självklart att tonåringar ska klara att laga enklare mat och framför allt bre sina mackor och ta mellanmål själva (det senare klarar väl 6-åringar av själva?). Om du inte överdriver så låter det faktiskt sjukt! Hur klarar dom sig i livet som vuxna med den uppfostran?

Har man umgänge tills barnen är myndiga? Trodde barnen fick välja själva vem de ska bo hos, eller dela, vid skilsmässa när de fyllt 12.
    Var det pga dig som de slutade komma efter att de fyllt 18?
    Jo visst blev jag det, han började ställa mer krav på dem men det var svårt när de var vana vid att bli uppassade.
    Våra gemensamma tar ett betydligt större ansvar och beter sig vuxnare än särkullarna gjorde när de var äldre än de gemensamma.

Ja i detta fallet var det så att det varit umgängessabotage från mammans sida, därför fanns ett skrivet dokument gällande umgänge som skulle gälla tills de var myndiga. De ville träffa sin pappa men var för mesiga att våga säga ifrån till mamman, därför var det bra att ha ett domstolsbeslut på umgänget.
    Nej det var inte pga mig, vi har aldrig bråkat eller nåt sånt. Umgänget upphörde och de var vuxna, dessutom behövde vi rummen.
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 19:55:17 följande:

Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
  • Anonym
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 19:50:28 följande:
    Detta var länge sedan.
    Alla ungar är över 30 idag.

Vi hade bara umgänge varannan helg och uppfostran stod mamman och hennes många år yngre pojkvän för. Pojkvännen var bara ett par år äldre än det äldsta barnet.

De kom två veckor en sommar men då flyttade jag min semester. Ska jag ha semester så ska jag vara ledig. Inte rodda andras barn.

Att han inte har kontakt med två av dem är för att de blivit något som samhället kallar för "extremister". Åt vänsterhållet.
    Alltså på riktigt, extreminster.
    Allt som inte applåderas totalsågar de, och min exman står inte och gör sig till för att duga.

Så såga inte honom. Han är en bra man. Men ingen kan ta vilken skit som helst för att duga som förälder till såna "barn".
    Pojkvännen till karlns ex var ett år äldre än äldsta barnet? Herregud.

Det krävs ganska mycket för att vara extremist. är de såna som kastar sten på poliser och hotar folk på nätet och blir aggressiva när de snackar politik med en motståndare, eller brinner de för särskilda frågor bara som de är väldigt engagerade i?

Även om jag skulle bli extremist så skulle inte mina föräldrar ta avstånd från mig. men skulle jag det så skulle de nog kontakta psykiatrin för då vet de att det slagit slint.
  • Anonym (Fd malus)
    Anonym skrev 2022-06-21 20:01:57 följande:
    Pojkvännen till karlns ex var ett år äldre än äldsta barnet? Herregud.

Det krävs ganska mycket för att vara extremist. är de såna som kastar sten på poliser och hotar folk på nätet och blir aggressiva när de snackar politik med en motståndare, eller brinner de för särskilda frågor bara som de är väldigt engagerade i?

Även om jag skulle bli extremist så skulle inte mina föräldrar ta avstånd från mig. men skulle jag det så skulle de nog kontakta psykiatrin för då vet de att det slagit slint.
    Ett par år, men jo. Så var det.

Jag kan, som du förhoppningsvis förstår, inte gå in i detalj om detta.
    Vad vet jag, de kanske sitter här i forumet också?

Jag lägger ingen energi på dem längre, och det orkar deras far inte heller göra. Det får stå för honom.

Jag är iaf glad att slippa dessa individer.
    Även den som inte blivit skvatt galen.
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:59:53 följande:
    Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
    Bra där, eget boende är bäst!

Nej jag menade inte dina barns far, hur ska jag kunna veta hur han var? Jag menade om du vill ha barn med denna karln du har nu, då han är så oengagerad. Visste ju inte att du var klar med sånt redan när jag frågade.

Blev han farsa väldigt sent i livet? Syftar på att han har umgänge med sitt barn och dina är vuxna.

• Anonym
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 20:10:06 följande:
    Ett par år, men jo. Så var det.

Jag kan, som du förhoppningsvis förstår, inte gå in i detalj om detta.
    Vad vet jag, de kanske sitter här i forumet också?

Jag lägger ingen energi på dem längre, och det orkar deras far inte heller göra. Det får stå för honom.

Jag är iaf glad att slippa dessa individer.
    Även den som inte blivit skvatt galen.
    Jo det är ju sant. Det förstår jag. Så jag väljer att tolka det som riktiga extremister, arga och farliga för omgivningen.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!