• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Ester69
    Anonym (M) skrev 2022-06-22 11:39:10 följande:
    Behöva, jag skrev om att hjälpa varandra i ett förhållande med saker som egentligen är den andres ansvar. Åt båda håll, ge och få.
    Man behöver inte hjälpa varandra med varandras barn om man inte vill eller inte känner att det funkar för en själv. 
  • Ess
    Anonym (......) skrev 2022-06-22 18:56:59 följande:
    Men du är ju i varenda tråd och ondgör dig över dina värdelösa bonusbarn som du inte ens har någon kontakt med... Väldigt märkligt ändå att de upptar så mycket av dina tankar och tid.
    Du överdriver åt det grövsta dessutom. Man kan istället bara vara normal, kommunicera och hjälpas åt. 
    Du tror att det är en överdrift, men det finns en anledning till att jag bara träffar dem sällan. Tyvärr så kommer de finnas kvar så länge jag och maken är ihop. Hjälpas åt fanns inte med dem, och kalla dem vänligen inte för bonusbarn, de är verkligen ingen bonus. 
  • Ess
    Anonym (......) skrev 2022-06-22 18:59:41 följande:
    Din man är alltså då en helt värdelös pappa som skapat så bortskämda ungar... Vad ser du in honom då? De har ju varit hans ansvar. 
    Delvis hans ansvar, ja.
    Tror du inte jag talat om för honom vad jag tycker om dem Och deras totala brist på verklighetsförankringförankring?
  • Ess
    Ester69 skrev 2022-06-22 19:23:17 följande:
    Man behöver inte hjälpa varandra med varandras barn om man inte vill eller inte känner att det funkar för en själv. 
    Precis, det finns mycket annat man kan hjälpas åt med. Behövs hjälp med barn så finns det en till förälder, annars får hen ändra sina planer, eller så behöver särkullsrna inte komma alls om föräldern inte kan ta hand om dem under umgänget.
  • Kockobello
    Ess skrev 2022-06-22 19:30:01 följande:
    Du tror att det är en överdrift, men det finns en anledning till att jag bara träffar dem sällan. Tyvärr så kommer de finnas kvar så länge jag och maken är ihop. Hjälpas åt fanns inte med dem, och kalla dem vänligen inte för bonusbarn, de är verkligen ingen bonus. 
    "Tyvärr så finns de kvar". Ja du önskar väl att dom dog.
  • Anonym (......)
    Ess skrev 2022-06-22 19:32:36 följande:
    Delvis hans ansvar, ja.
    Tror du inte jag talat om för honom vad jag tycker om dem Och deras totala brist på verklighetsförankringförankring?
    Men sluta gnäll på dem när det är pappans ansvar från början.. Du klagar och klagar och klagar men inte ETT ORD om din man och hans stora misslyckande. Väldigt lustigt.. Hur kan du ens tända på en karl som skapat sååååå väääärdelösa ungar (som det låter på dig).

Sen har de ju makten över dig ändå, då detta stör dig så otroligt mycket att du skrivit ca tusentals inlägg här om dem...
  • Wolfie13
    Anonym (Polly) skrev 2022-06-22 19:08:36 följande:
    Jag har upplevt att jag blev påprackad sambons barn. Han hade varannan helg och det var så det skulle vara när vi flyttade ihop. Det gick en månad sen var det tydligen varannan vecka som gällde. Och eftersom sambon börja jobba innan fritids öppna så var det tydligen mitt ansvar att se till att ungen kom dit. Det vart inte riktigt som han och exet planerat. Sambon fick helt enkelt byta arbetstider och innan han kunde göra det fick hans ex frispel och anmälde oss till soc. 
    Kommunikation och gränser. Så blir man inte påprackad nåt
  • Kockobello
    Anonym (......) skrev 2022-06-22 19:51:04 följande:
    Men sluta gnäll på dem när det är pappans ansvar från början.. Du klagar och klagar och klagar men inte ETT ORD om din man och hans stora misslyckande. Väldigt lustigt.. Hur kan du ens tända på en karl som skapat sååååå väääärdelösa ungar (som det låter på dig).

Sen har de ju makten över dig ändå, då detta stör dig så otroligt mycket att du skrivit ca tusentals inlägg här om dem...
    Och dessutom kanske skaffa fler barn med den "begagnade" mannen 
  • Anonym (Malus)
    Kockobello skrev 2022-06-22 19:38:08 följande:
    "Tyvärr så finns de kvar". Ja du önskar väl att dom dog.
    Jag tror nog inte att "Ess" vill att hennes mans tre barn sedan innan ska avlida. Om inte annat så för mannens skull.

Man önskar inte livet ur alla man ogillar, det räcker att inte träffa dem.
  • Anonym (......)
    Kockobello skrev 2022-06-22 19:53:20 följande:
    Och dessutom kanske skaffa fler barn med den "begagnade" mannen 
    Dessa kvinnor gör ju ofta det och är sen förvånade när ingenting blev annorlunda.....
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!