• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (Polly)
    Mrs Moneybags skrev 2022-06-23 15:36:57 följande:
    Flyttar man ihop med någon som har barn får man ju räkna med att vad som helst kan hända. Mamman kan i värsta fall bli allvarligt sjuk eller dö och lämna hela vårdnaden åt pappan. Då har man barnen på heltid. 

Det som är en deal idag kan kastas omkull imorgon. Sedan är det förstås inte okej att någon beter sig som att hon har all bestämmanderätt om det hela. 
    Visst kan allt hända men man lever livet under dom förutsättningar man ges. Och skulle man resonera så så kan man knappast gå ut för man kan bli påkörd av en bil . 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mammas sambo - pappas nya fru) skrev 2022-06-23 14:34:31 följande:
    Jag är inte förtjust i andras barn. Därav så skulle jag aldrig sätta mig i situationen att bo tillsammans med någon som har hemmavarande barn. Det är liksom där det skaver för mig i ditt (och flera andras) resonemang att "man väljer partnern och inte de tidigare barnen". För mig hör de liksom ihop. På samma vis som jag och mina barn hör ihop. Tycker man inte om mina barn och helst vill att de inte ska vara med mig alls, då kan man försvinna ut ur mitt liv. Inget i det jag skriver betyder att en eventuell partner ska ta ett föräldraansvar för mina barn men man ska faan acceptera dem och gilla dem. 

Nu lever jag med barnens andra förälder men skulle något hända så vi inte gör det längre så kommer jag inte skaffa en ny "inneboende" av många olika orsaker. Men barnen är en av dessa orsaker. Man kan vara särbo och umgås alla ändå. Man måste inte bo ihop. 
    Exakt så!!! Helt rätt och väldigt bra skrivet!
  • Anonym (Intressant)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-23 16:02:14 följande:
    Exakt så!!! Helt rätt och väldigt bra skrivet!
    Ja, håller också med!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-23 15:03:04 följande:
    Ilska och hat?
    Vad yrar du om?

Ta och läs det jag skrivit istället för att göra bort dig om och om igen. 
    Läs fruktansvärt bitter istället, så kanske även du förstår.
  • Ess
    BreachMode skrev 2022-06-23 13:23:01 följande:

Man ska inte sitta och ge poänger till människor som inte klarar av eller inte vill höra det. Det är totalt onödigt. Varför argumentera med en vägg? Och medans du kanske vill höra det, så vill den jag citerade garanterat inte det.

Vill du fortfarande läsa mina argument, så skrev jag precis ut den några inlägg innan ditt. 

Själv har jag inga styvbarn, men skulle garanterat inte hålla på o frysa ut de. Däremot hade jag sagt att det är hennes ansvar o se till att de kommer till skolan och vänner. Och i värsta fall om inget annat funkar så kan jag ta o hjälpa till. 

Att du inte har särkullar hade du inte behövt skriva, det märks tydligt på dina inlägg att du har noll koll på det du väljer kommentera.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-23 16:14:49 följande:
    Läs fruktansvärt bitter istället, så kanske även du förstår.
    Haha, så tror alltså att jag inte vet vad jag själv känner?
    Vad jag själv tycker?

Haha, så bedrövligt! 
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 16:17:21 följande:
    Att du inte har särkullar hade du inte behövt skriva, det märks tydligt på dina inlägg att du har noll koll på det du väljer kommentera.
    "Särkullar" är inte i fokus, när det vi diskuterar här är din misshandel o borderline. 
  • Anonym (...)
    BreachMode skrev 2022-06-23 14:46:16 följande:
    Ser dock inte att du kommer med några som helst argument längre. Du verkar mest vilja att vi ska sitta och tycka synd om dig. Allt medans du sitter och tummar ner och gråter över andras inlägg. Vet inte hur vuxen du är, men verkar mer som att du vill att du tycker att vi ska behandla dig som om du vore fem.. 

Just nu tillför du ingenting till tråden. Du har bara en passiv aggressiv konversation på sidlinjen med ingen annan än dig själv. 

Gråter? Lol. Jag tycker era inlägg är rätt underhållande. 
    Komiskt tjatiga och totalt tunnelseende.

Tillför jag inget till min egen tråd? :D
    Du är inte tvungen att hänga i den om du inte är nöjd.

• Anonym (...)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-23 16:18:32 följande:
    Haha, så tror alltså att jag inte vet vad jag själv känner?
    Vad jag själv tycker?

Haha, så bedrövligt! 

Det bara fortsätter i brist på några vettiga argument. 

Bittra, hatar barn, önskar livet ur dem, svartsjuka, tycker synd om sig själv och allt vad det är. De kan verkligen inte släppa att någon vågar vägra curla ANDRAS barn..

• Ess
    BreachMode skrev 2022-06-23 16:28:50 följande:
    "Särkullar" är inte i fokus, när det vi diskuterar här är din misshandel o borderline. 
    Att du har noll koll märks verkligen, du gör bort dig gång på gång, det är direkt patetiskt.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!