• Anonym (...)

Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

• Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!
  • Anonym (Lova)

Skillnaden jag märkte med att vara styvmamma gentemot min vän som var styvpappa, var att jag förväntades axxla en föräldraroll och tas ansvar för sambons barn. Gjorde jag inte det eller på ett felaktigt sätt så blev jag genast den onda styvmodern, häxan, Det upplevde aldrig min manliga vän för hans flickvän tog fullt ansvar för sitt barn. I mitt fall förväntades jag ge barnet emotionellt stöd och även avlasta min sambo. Det blev väldigt kvävande. Och hur man än gjorde så blev det fel..

• Anonym (...)
    Ess skrev 2022-06-22 20:35:35 följande:
    Kockobello skrev 2022-06-22 20:32:06 följande:
    Du slipper dom för alltid och du får ha "begagnade mannen" helt för dig själv.

Fan vad tramsiga ni är. När argumenten tryter så måste ni ändå dra till med något.
    Vill man inte curla bortskämda halvvuxna tonåringar är man svartsjuk och önskar livet ur dem.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lova) skrev 2022-06-23 00:55:05 följande:

Skillnaden jag märkte med att vara styvmamma gentemot min vän som var styvpappa, var att jag förväntades axxla en föräldraroll och tas ansvar för sambons barn. Gjorde jag inte det eller på ett felaktigt sätt så blev jag genast den onda styvmodern, häxan, Det upplevde aldrig min manliga vän för hans flickvän tog fullt ansvar för sitt barn. I mitt fall förväntades jag ge barnet emotionellt stöd och även avlasta min sambo. Det blev väldigt kvävande. Och hur man än gjorde så blev det fel..

Lustigt nog är det kvinnor som ställer högre krav på andra kvinnor. Lyssna bara på Flmobben där de flesta är kvinnor.
  • Anonym (...)
    Anonym (Polly) skrev 2022-06-23 00:13:51 följande:
    Det var kommunikation och jag satte gränser innan. Var tydlig med att jag inte vill ha ansvar för hans unge. Tyvärr hade hans ex lite för mycket makt just då. 
    Verkar rätt vanligt att exet plötsligt vill skicka över barnen mer så fort han har en ny. Särskilt om han ska barn med den nya.
  • BreachMode
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 01:01:02 följande:
    Lustigt nog är det kvinnor som ställer högre krav på andra kvinnor. Lyssna bara på Flmobben där de flesta är kvinnor.

Nu börjar det bli riktigt patetisk ton på er här inne.

Det ni kallar för FL mobben kallar vi andra för helt vanliga människor. Ni gnäller på att andra organiserar er, medans ni är tre här inne som aktivt sitter o aggressivt försöker tumma ner.

Ni skyddar den enda som har erkänt här inne att hon tyckte att hennes ex mans barn var äckel.. Och aktivt gick ut för att visa att hon ogillade dem, igenom att inte se till att hon aldrig lagade dom någon mat. 

Medans vi andra sitter här och säger att det är klart att man fixar mat åt dom med om man ändå ska laga mat. Att det är onödigt att medvetet försöka frysa ut och skapa drama enbart för att man själv råkar vara låg panna.. Men att man kanske inte behöver ställa upp på saker som o köra dom överallt, eller leka psykolog åt dem, då det trotts allt är de biologiska föräldrarnas ansvar och kan förstöra den relationen dom har om man försöker lasta över det ansvaret på någon helt annan. 

Men med tanke på hur ni beter här i tråden kanske man inte ska förvänta sig så mycket alls? Barn brukar trotts allt kunna göra lite vad som helst bara för känna att dom har någon makt.. 

Måste vara tråkigt att va så jäkla maktlösa att ni måste sitta här inne och bli aggressiva. 

• BreachMode
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 00:57:23 följande:
    Vill man inte curla bortskämda halvvuxna tonåringar är man svartsjuk och önskar livet ur dem.
    Såna där dagisfasoner ni håller på med här inne sysslar småungar med. Problemet är bara att ni tre inte är några barn.. 

Erat gnäll om FLmobb medans ni själva försöker mobba börjar bli riktigt jäkla pinsamt.
  • Anonym (Malus)

Jag har nu visat mannen tråden och sagt att jag har fått nog.
    Här kan han få läsa om hur jobbiga fler än jag tycker att malusar är.

Han har fått skriftligt och har tre månader på sig att lämna mitt hem. Under den tiden är inte malus välkommen, ska de ses så får det ske någon annanstans.

Den här tråden har jag mycket att tacka för!

Tack också till "Fd Malus" som peppade mig till detta beslut.
    Snart kan jag titulera mig detsamma!

Jag är så överfärdig med småungar så det räcker och blir över. Har aldrig varit barnkär heller, förutom när det kommer till mina egna barn. Ja, och numera även barnbarnen.

Tack ts!
    Kanske jag nu kan peppa någon mer att frigöra sig från styvträsket?

• Anonym (Polly)
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 01:03:51 följande:
    Verkar rätt vanligt att exet plötsligt vill skicka över barnen mer så fort han har en ny. Särskilt om han ska barn med den nya.
    Jo hon var verkligen speciell. Jag skulle trots skiftjobb vara behjälplig hela tiden. Själv jobbar hon inte... 
  • Anonym (Singelkvist)
    BreachMode skrev 2022-06-22 20:38:38 följande:
    Har massor med argument. Ser dock inte poängen med o dela med sig. Vill du gå runt och vara besviken, sur eller arg på hela omvärlden, får du väl lov att gå o vara det helt själv.  
    Fast om du inte delger dina argument så kommer du ju ingen vart.
    Vi andra kanske är intresserade!

Själv har jag inga styvbarn och kommer inte inleda något sådant heller. Jag vet med mig att jag inte skulle känna mig tillfreds i en sån familjekonstellation. Så jag skippar män med minderåriga barn.
  • Anonym (...)
    BreachMode skrev 2022-06-23 01:46:50 följande:
    Såna där dagisfasoner ni håller på med här inne sysslar småungar med. Problemet är bara att ni tre inte är några barn.. 

Erat gnäll om FLmobb medans ni själva försöker mobba börjar bli riktigt jäkla pinsamt.
    Enda pinsamma här är erat tjat om hur hemska och onda vi är som inte vill curla bortskämda halvvuxna barn som redan har föräldrar.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!