• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike

På tal om insekter så hittade jag den här lustiga lilla rackaren när jag googlade häromdagen 🐛🐑😅

">

• fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-02-12 19:24:08 följande:

På tal om insekter så hittade jag den här lustiga lilla rackaren när jag googlade häromdagen 🐛🐑😅

">

Fascinerande! Söta med  då de filmades nära åtminstone.

Jag hittade en video. Översatt: Har du någonsin funderat på hur det skulle vara att vara ihop med en finlandssvensk? Fundera inte mer, skaffa en jättekiva-kudde. Jättekiva är en finlandssvensk övningspojkvän i vars famn livet är jättekiva. Då du trycker den på magen börjar den att tala äkta finlandssvenska. Skaffa en du också! 

Kiva betyder roligt, trevligt och sådant positivt. 

• Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-14 19:14:18 följande:
    Fascinerande! Söta med  då de filmades nära åtminstone.

Jag hittade en video. Översatt: Har du någonsin funderat på hur det skulle vara att vara ihop med en finlandssvensk? Fundera inte mer, skaffa en jättekiva-kudde. Jättekiva är en finlandssvensk övningspojkvän i vars famn livet är jättekiva. Då du trycker den på magen börjar den att tala äkta finlandssvenska. Skaffa en du också! 

Kiva betyder roligt, trevligt och sådant positivt. 
    Ja, och misstänkt lika Fåret Shaun! 😂

Spännande och udda reklam. Jag har aldrig funderat på just det (förrän nu) så den väcker ju uppenbarligen rätt tankar 😅 En jättekiva-kudde kanske vore något, nu när de lägger fram det så fint 🥹 Huvud är inte viktigt, ben är inte viktiga. Det enda som räknas är en famn där livet är jättekiva 🤩 Att den börjar tala äkta finlandssvenska om man trycker den på magen är prickarna över ö. Gotta have one! Som Mick Jagger sägs ha sagt om plastcykeln Itera 🕺🚲

Skulle du vilja ha en? 😃
  • Eurydike

Här är Evighetsmaskinen aka Itera! 🚴?♂️ Så, nu lovar jag att sluta posta konstiga klipp, i alla fall för en liten stund 😅

">

Eurydike skrev 2024-02-15 02:27:41 följande:
    Ja, och misstänkt lika Fåret Shaun! 😂

Spännande och udda reklam. Jag har aldrig funderat på just det (förrän nu) så den väcker ju uppenbarligen rätt tankar 😅 En jättekiva-kudde kanske vore något, nu när de lägger fram det så fint 🥹 Huvud är inte viktigt, ben är inte viktiga. Det enda som räknas är en famn där livet är jättekiva 🤩 Att den börjar tala äkta finlandssvenska om man trycker den på magen är prickarna över ö. Gotta have one! Som Mick Jagger sägs ha sagt om plastcykeln Itera 🕺🚲

Skulle du vilja ha en? 😃
    Haha, ja faktiskt likt!

Ja, vet inte riktigt vem som kommit på den. Precis, fin reflektion av dig där! Nä jag har redan en gång varit ihop med en kille eller man som talade finlandssvenska, så jag har redan fått lite övning den vägen. En som inte talade det också. Fast jag är dålig på förhållanden. Söker man på boyfriend pillow finns det en hel del dock, visste inte om det innan.
    Eurydike skrev 2024-02-15 02:34:28 följande:

Här är Evighetsmaskinen aka Itera! 🚴?♂️ Så, nu lovar jag att sluta posta konstiga klipp, i alla fall för en liten stund 😅

">

Haha, vilken dålig cykel! Fast helt intressant nog, jag hade ingen aning om det här innan. Jag åtminstone kan uppskatta sådant, en parentes i cykelindustrins historia, som skulle bli något alldeles extra, och som inte blev det och fick ett värde genom det och att bli ett samlarobjekt istället. Lådcyklar är fina annars med.
    ...
    Jag kanske ska börja studera. Kanske flytta. Föräldrarna flyttat isär. Det har definitivt blivit ljusare dagar också, speciellt om eftermiddagarna.
  • FredrikLiksom

Måndagen hägrar. Tillbaka till hamsterljulet.

Jag funderar på att bli rik. Eller jag fattar att jag redan är rik ur ett globalt perspektiv men jag tänkte ur ett svenskt.

Hur ska jag bli det undrar ni? Ingen aning svarar jag. Det är väl bara att bestämma sig liksom. Starta ett företag som tillhandahåller rekorderliga produkter och tjänster typ. 

• Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-15 18:24:00 följande:
    Haha, ja faktiskt likt!

Ja, vet inte riktigt vem som kommit på den. Precis, fin reflektion av dig där! Nä jag har redan en gång varit ihop med en kille eller man som talade finlandssvenska, så jag har redan fått lite övning den vägen. En som inte talade det också. Fast jag är dålig på förhållanden. Söker man på boyfriend pillow finns det en hel del dock, visste inte om det innan.
    Nu är jag tillbaka här i tråden efter en intensiv helg! Jag var både här och där och när jag väl var hemma slutspurtade jag med boken ?Vi?. Det är så mitt liv ser ut. Jag har sällan framförhållning, utan satsar desto hårdare på slutspurten. Nu har jag läst färdigt boken, men den ska jag skriva mer om i en annan tråd 😊

Aha! Ja, när man har varit ihop med en man som talar finlandssvenska känns nog den där kudden ganska fattig. Det är egentligen bara en arm som skiljer den från en kudde, förutom talförmågan, och mycket som skiljer den från en pojkvän. Jag är också dålig på förhållanden. Att det finns ett stort utbud av sådana kuddar känns lite överraskande, för då finns det säkert många köpare också. Eller få, men storkonsumenter. Vissa kanske har hela sängen full? När det kommer besök placerar man antagligen kuddarna så att armarna inte sticker fram, då kan de misstas för alldeles vanliga kuddar.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-02-15 18:32:35 följande:
    Haha, vilken dålig cykel! Fast helt intressant nog, jag hade ingen aning om det här innan. Jag åtminstone kan uppskatta sådant, en parentes i cykelindustrins historia, som skulle bli något alldeles extra, och som inte blev det och fick ett värde genom det och att bli ett samlarobjekt istället. Lådcyklar är fina annars med.
    ...
    Jag kanske ska börja studera. Kanske flytta. Föräldrarna flyttat isär. Det har definitivt blivit ljusare dagar också, speciellt om eftermiddagarna.
    Cykeln var riktigt dålig, på gränsen till farlig. Den tålde inte riktigt värme, så när det var varmt ute blev platsen mjuk och cykeln kunde vika sig när man skulle svänga. Vilken mardröm! Mick Jagger tyckte den var så ful att han var tvungen att ha en 🤩 Jag har sett en i verkligheten och när man har vant sig vid hur den ser ut så är den inte så ful. Men första intrycket är inte så tilltalande. Lådcykel har jag aldrig haft någon, men en lådbil susade jag fram i när jag var liten. Visserligen susade jag ganska långsamt, för den drevs framåt med hjälp av pedaler, men jag rörde mig i alla fall i rätt riktning och inte bakåt 😅

Vad spännande att du ska börja studera och kanske flytta! Vilken utbildning blev det? Om du applicerar din äventyrslusta och ditt sätt att hantera hårt väder på vardagen, då kan ingenting stoppa dig. Vad tråkigt att höra att dina föräldrar ska flytta isär. Det är ju alltid en stor omställning, även om man själv är vuxen. Ja, dagarna har blivit ljusare och mina stora stickade vantar har blivit utbytta mot ett par tunna vårvantar. Snart byts vårvantarna ut mot inga vantar ☀️🌸🐝🦋
  • Eurydike
    FredrikLiksom skrev 2024-02-18 21:28:31 följande:

Måndagen hägrar. Tillbaka till hamsterljulet.

Jag funderar på att bli rik. Eller jag fattar att jag redan är rik ur ett globalt perspektiv men jag tänkte ur ett svenskt.

Hur ska jag bli det undrar ni? Ingen aning svarar jag. Det är väl bara att bestämma sig liksom. Starta ett företag som tillhandahåller rekorderliga produkter och tjänster typ. 

Ja, idag var vi tillbaka i hamsterhjulet igen. Om man springer för fort i ett hamsterhjul och sedan plötsligt stannar upp, då kan det hända att man följer med hela varvet runt eller till och med flera varv. Det hände min hamster, men jag vet inte riktigt vad det skulle innebära i en livsmetafor 🤔

Det låter som en populär fundering och jag undrar såklart om du har någon lysande affärsidé som jag kan norpa? 😉 Ja, rekorderliga produkter och tjänster kanske räcker hela vägen fram till målet, eller så är det något alldeles extra som krävs. Rikedomen hägrar som skatten vid regnbågens slut och vi får fortsätta fundera på hur vi ska lyckas ta oss dit. Kanske finns det en karta eller vägbeskrivning vi kan få tag på? 🌈
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!