Eurydike skrev 2024-02-19 17:11:17 följande:
Cykeln var riktigt dålig, på gränsen till farlig. Den tålde inte riktigt värme, så när det var varmt ute blev platsen mjuk och cykeln kunde vika sig när man skulle svänga. Vilken mardröm! Mick Jagger tyckte den var så ful att han var tvungen att ha en 🤩 Jag har sett en i verkligheten och när man har vant sig vid hur den ser ut så är den inte så ful. Men första intrycket är inte så tilltalande. Lådcykel har jag aldrig haft någon, men en lådbil susade jag fram i när jag var liten. Visserligen susade jag ganska långsamt, för den drevs framåt med hjälp av pedaler, men jag rörde mig i alla fall i rätt riktning och inte bakåt 😅
Vad spännande att du ska börja studera och kanske flytta! Vilken utbildning blev det? Om du applicerar din äventyrslusta och ditt sätt att hantera hårt väder på vardagen, då kan ingenting stoppa dig. Vad tråkigt att höra att dina föräldrar ska flytta isär. Det är ju alltid en stor omställning, även om man själv är vuxen. Ja, dagarna har blivit ljusare och mina stora stickade vantar har blivit utbytta mot ett par tunna vårvantar. Snart byts vårvantarna ut mot inga vantar ☀️🌸🐝🦋
Inte bra milt uttryckt och ingen cykel man hade velat ha om somrarna. Ja en del prylar får ju ett sorts omvänt samlarvärde för de som samlar. Om inte för att de är fina och exklusiva så lite för motsatsen och begränsade upplagor. Låter fint, inte behöver det heller alltid gå så snabbt. Var det bromsar också?
Jag sökte in till trädgårdsmästarutbildningen, växter, odling och jordmån och naturens cykler är intressanta. Ofta har jag lyckats någorlunda med mindre odlingar, kanske en skogsträdgård vore något att anlägga på sikt. Tack för det! Tydligen har jag inte så bra läshuvud och jag är inte världens smartaste alltid. Men jag försöka, även om det finns en liten rädsla att misslyckas, men det är väl inget ovanligt. Nåja, det har ju varit på gång länge med isärflyttning. Skönt, har ni plusgrader redan så pass? Våren är fin, det händer mycket, solen kommer, växterna med, en dag värmer solen gott, solen, något som skapar liv, insekterna börjar surra, myrstackarna prassla och hoppet om liv finns där.