Eurydike skrev 2024-02-02 19:29:07 följande:
Kan tänka mig det! Jag ska kika på Färöarna också 😊 Mina semestrar har inte varit storslagna resor. Det har mer varit att jag har gått ett varv runt kvarteret och sedan kallat det för semester. Nej, nu skojar jag, för riktigt så illa är det inte. Men i jämförelse med att segla till Island är det det. Jag har rest till Danmark, Spanien, Grekland och England. Det var fina resor och den sista var en lång utbytesresa som var väldigt givande. Annars har jag luffat omkring mycket. Då har jag slängt ner en kastrull, tändare, tidningspapper och lite mat i en väska och gått eller cyklat iväg. Jag har tältat och sett alla de små sakerna som man kan se. De mystiska, älvliknande dimmorna som dansade över tjärnen i Tiveden. En massa vackra små kyrkor längs vägarna. Fantastiska utsikter från anspråkslösa berg och iskalla vattenfall som jag alltid passar på att bada i. Men nu är jag redo för större äventyr.
Vi har alla olika rädslor och det kan vara spännande att få ta del av det någon annan är rädd för, samtidigt som den helt tycks sakna rädsla i andra mycket skrämmande situationer.
Nog så trevligt med resor till andra länder, men jag tyckte klart bäst om den senare delen av dina semesterbeskrivningar. Enkel utrustning, gå eller cykla, de små sakerna som ändå utgör en stor värld av sinnesförnimmelser och upplevelser. Fick slå upp Tiveden på kartan, mitt mellan två stora sjöar, lärde mig något nytt om svensk geografi med. Men just sådana äventyr kan vara så väldigt givande, så enkla och ändå storslagna. Men ja, vid tillfälle kan du ju satsa på Island, en rätt häftig ö!
Ja, rädslor finns ju ingen annanstans än i upplevaren eller upplevarna själva. Det finns en del mer utbredda rädslor än andra, höga höjder, ormar, hålla tal och annat kanske hör dit.