• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Almen28

Hej alla! 

Jag har följt denna tråd ett tag men tänkte att det var på sin plats att själv skriva in mig. Har bim ca 10/5 men lite oklart då jag tog ut min hormonspiral för ca 3-4 veckor sedan. Ganska säker på att jag haft ägglossning men tyvärr magsjuka samtidigt så inget ligg under de mest fertila dagarna varpå jag inte har så höga förhoppningar denna månad :)

Detta blir i alla fall första försöket till ett syskon, vi har ett barn som nyss fyllt 1 år. Känns spännande och lite lite "vad har vi gett oss in på?!??!"

1/5 augusta0

2/5 Ringingrid 
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    14/5 Kungsbacka, 34 år, 2:a barnet. 
    15/5 emzor1
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    27/5 Paeonia123
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
    10/5 almen28 28 år, 1:a försöket 2:a barnet
  • an8

Hej alla i tråden! Stort grattis till er som blivit gravida! Och jag håller tummarna för er andra ??

Jag hade också velat hoppa in i tråden!
    Har BIM 11:e maj, försöker anstränga mig att inte tänka på det så mycket men självklart svårt när man hoppas så mycket. Tredje försöket för min del. 

Håller tummarna för alla! 

• Rosahimmel86

Hur går det för alla?
    Själv så går dagarna ganska snabbt framåt 
    Jag har en känsla av att det inte blev något denna gången. Enligt ÄL stickorna så hade vi mys dagen innan dom blev som starkast 
    Men enligt min kalender så var det 3 dagar innan ÄL
    Sen kom livet emellan och vi hann inte med mera.
    Jag tänker testa om en vecka så får vi se :) 

• Kungsbacka
    Rosahimmel86 skrev 2022-05-08 22:39:01 följande:

Hur går det för alla?
    Själv så går dagarna ganska snabbt framåt 
    Jag har en känsla av att det inte blev något denna gången. Enligt ÄL stickorna så hade vi mys dagen innan dom blev som starkast 
    Men enligt min kalender så var det 3 dagar innan ÄL
    Sen kom livet emellan och vi hann inte med mera.
    Jag tänker testa om en vecka så får vi se :) 

Åh jag tycker att dagarna sniglar sig framåt haha! Är själv på ÄL+6 & tycker inte jag känner ens ett uns till tecken på någon graviditet. Tror inte heller det tog sig denna gång för mig..dock är tempen hög & fin men den kan ju dippa. Ska eventuellt testa mig på fredag (bim-1) pga kalas samma dag. Håller tummar & går för oss alla här i gruppen att Maj är vår måna! 
  • Emzor1

Igår på ÄL+9 så tänkte jag att äsch jag tar ett test, jag såg att något var där men då det är otroligt tidigt att plussa ÄL+9 så försökte jag strunta i det.

Tog ett nytt imorse och samma streck dök upp igen lite starkare, jag tror jag är gravid igen! - hoppas det stannar denna gång!

• PrincessDalia

Är på dag 12 i cykeln idag. Ä-test negativ men hoppas så på glad gubbe i morgon. Någon annan som kör på clearblue advanced? hor många dagar innan äl fick ni första glada gubben? 

• Rosahimmel86
    Emzor1 skrev 2022-05-10 08:01:25 följande:

Igår på ÄL+9 så tänkte jag att äsch jag tar ett test, jag såg att något var där men då det är otroligt tidigt att plussa ÄL+9 så försökte jag strunta i det.

Tog ett nytt imorse och samma streck dök upp igen lite starkare, jag tror jag är gravid igen! - hoppas det stannar denna gång!

Åh vad spännande!
    Hoppas verkligen att det blir starkare 
    Jag har lite molvärk som kommer och går 
    Det brukar jag inte ha så det kanske finns en liten chans ändå att det har gått vägen 
    Hoppet är det sista som överger en :)
  • Emzor1
    Rosahimmel86 skrev 2022-05-10 14:43:54 följande:
    Åh vad spännande!
    Hoppas verkligen att det blir starkare 
    Jag har lite molvärk som kommer och går 
    Det brukar jag inte ha så det kanske finns en liten chans ändå att det har gått vägen 
    Hoppet är det sista som överger en :)
    Det är väl ett ganska vanligt tecken tänker jag! Hoppas verkligen du får ett starkt fint plus nu!
  • sam961

Har BIM idag, testade imorse med tidig rfsu test som visade svagt svagt men vet ej om det är spöksträck.. har mensvärk och vill int ha meeens ???? har försökt i 9 månader nu..
  • millionvoices
    sam961 skrev 2022-05-10 17:27:30 följande:
    Har BIM idag, testade imorse med tidig rfsu test som visade svagt svagt men vet ej om det är spöksträck.. har mensvärk och vill int ha meeens ???? har försökt i 9 månader nu..

Om du har bim idag och det är ett testa tidigt borde det vara starkare. Kan du ha haft ägglossning senare?

Svar på tråden BIM Maj 2022