• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Elina24

Jag vill också testa snart! Känner på mig att jag är gravid och hoppas känslan stämmer. Har haft molvärk i magen sen ett par tre dagar efter vad jag tror var ägglossningsdagen, har inte använt stickor. 

• augusta0
    Ringingrid skrev 2022-04-24 10:28:11 följande:
    Vilken typ av test testade du med? :)
    jag testade med RFSUs testa tidigt :) har dessutom tyckt att mina bröst varit smått ömma i ett par dagar nu men idag är det ingen tvekan om saken. så något är på gång i alla fall, om det kanske är tidig mens eller något roligare får vi se.

jag var på apoteket igår och skulle köpa ett nytt testa tidigt test, de hade bara Clearblue så nu har jag ett sånt jag tänkte använda imorgon bitti, lite dyrt. imorgon är nog äl+9/10 så det är ju fortfarande lite väl tidigt men kan inte låta bli att testa :)

lycka till på tisdag! vi är ju en del som är ungefär halvvägs genom dessa två veckors väntan nu, hoppas hoppas det går för oss! 
  • Idaj0
    Foten i munnen
    1/5 IdaJ0
    1/5 Paeonia123
    1/5 augusta0
    2/5 Fagelfri 8e försöket. 34 år. 2a barnet,1a gemens.
    2/5 Ringingrid 
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    15/5 emzor1
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
     Jag lägger till mig själv också, vi började försöka på 3e barnet i januari, blev gravid men fick missfall v6. Försökte direkt efter och fick en kemisk Graviditet, plussade men började småblöda direkt och 2 april kom allt ut. Nu hade jag äl förra helgen tror jag, testar inte men känner av äl rejält. Hoppas nu på 3e gången gillt. har varit på Vc och kollat upp massa värden men det mesta var bra, tsh på 2,3 vilket kanske är i högsta laget egentligen. Men kommer aldrig få medicin sålänge det är under 2,5. Resan till nummer 3 har alltså börjat allt annat än smidigt. Våra andra barn kom för 12 resp 13 år sedan så det blir en riktig sladdis om det blir en lyckad graviditet nångång. Vi är dock inte så gamla då vi fick våra andra barn tidigt. Hoppas på plus i maj men samtidigt ganska rädd för det efter allt krabb nu i vår. 
  • Eal92
    1/5 Paeonia123
    1/5 augusta0
    2/5 Fagelfri 8e försöket. 34 år. 2a barnet,1a gemens.
    2/5 Ringingrid 
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    15/5 emzor1
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet

Har följt tråden men velst lite om jag skulle lägga till mig jag också då det tog otroligt lång tid för att få till första ungen (tog ca 2år, utan skydd men också utan några hjälpmedel). Tyckte det var rätt jobbigt att se alla som plussade men tänker att jag nog kommer känna lite annorlunda när jag iaf har en liten skrutt här hemma redan och är förberedd på att det kan ta ett X antal försök. 
    Hoppas att jag får vara med att glädjas med er men kanske tyvärr dela lite tårar och frystra också! ??
  • augusta0

välkomna Idaj0 och Eal92! :)

jag testade imorse igen som planerat, det ser blankt ut det med... fortfarande bara max 10 dagar sen äl så det är inte kört men å andra sidan ska man väl ha en himla tur om man lyckas på första försöket :) det blir ett nytt testa tidigt på onsdag morgon.

är det någon annan som tänkte börja testa snart? :)

• Ringingrid
    augusta0 skrev 2022-04-25 17:29:08 följande:

jag testade imorse igen som planerat, det ser blankt ut det med... fortfarande bara max 10 dagar sen äl så det är inte kört men å andra sidan ska man väl ha en himla tur om man lyckas på första försöket :) det blir ett nytt testa tidigt på onsdag morgon.

Tänker nog också testa på onsdag, skulle testa på imorgon men glömde hämta testet jag beställt och orkar inte gå nu så hämtar det nog imorrn och testar på onsdag istället Oskyldig
  • Eal92
    augusta0 skrev 2022-04-25 17:29:08 följande:

Tack! Jag har lovat mig själv att inte börja testa innan mensen är sen. Typ ställer in mig på mens och hoppas på en trevlig överraskning istället Tungan ute
  • Lurifixen

Hoppar in här. Vet inte när jag har BIM, tänkte ta ur spiralen idag ???? 

Haft lite mens trots spiral, men hört att den nog flyttas när spiralen kommer ut. 

• augusta0
    Ringingrid skrev 2022-04-25 18:05:16 följande:
    Tänker nog också testa på onsdag, skulle testa på imorgon men glömde hämta testet jag beställt och orkar inte gå nu så hämtar det nog imorrn och testar på onsdag istället Oskyldig
    inget plus i sikte denna morgon här heller, tyvärr. äl+11/12 så känns som att det borde ha börjat synas nu om det var något. så jag får nog mens om några dagar, tyvärr. med tanke på hur jag känner mig så blir det nog tidigare än 1/5.
    hur går det för dig? hoppas på goda nyheter :)
  • Ringingrid
    augusta0 skrev 2022-04-27 06:35:05 följande:
    inget plus i sikte denna morgon här heller, tyvärr. äl+11/12 så känns som att det borde ha börjat synas nu om det var något. så jag får nog mens om några dagar, tyvärr. med tanke på hur jag känner mig så blir det nog tidigare än 1/5.
    hur går det för dig? hoppas på goda nyheter :)
    Samma här tyvärr, tolblankt test imorse så inväntar mens nu eller testar på bim om den nu skulle dröja :)
Svar på tråden BIM Maj 2022