• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Fyrklöverns
    Ella Maja skrev 2022-05-13 11:11:20 följande:

Precis tog testet två dagar efter ÄL, dock är jag lite osäker på när det var ÄL eftersom jag tog ut min p-stav i april, men enligt appen så är hade jag ÄL då och vi myste under hela min fertila vecka. 

Testet jag la upp var tidigt test. Jag ska nog göra som du säger, ta ett billigt tidig rfsu test på söndag och se innan jag använder cb. Hur håller man sig sysselsatt och tålmodig? Hjälppppp. Har haft konstant molande värk i flera dagar. 

Då kanske ägglossningen var tidigare ändå :) så spännande! 
    Önskar jag kunde svara på det, själv tycker jag att tiden står still nu! 
  • Fyrklöverns
    Fagelfri skrev 2022-05-13 18:31:46 följande:
    Hej alla! Vill någon hjälpa mig att tolka ÄL-test?

jag har tagit hela veckan. NC säger jag borde ha ÄL på söndag och denna månad testar vi ÄL-tester för första gången också. I förrgår och idag var svaga test-streck dvs. Negativt. Igår var det starkt men oklart om det är Linda starkt som kontroll-strecket? jag och mannen är oense om det är positivt eller ej?

iom att det blev svagare idag så borde ju peaken då varit igår? igår hade jag också väldigt ÄL-smärta så jag fick använda vetekudde. Någon rutinerad testare där ute? Bifogar gårdagens bild.
    Jag får aldrig starkare streck än så, så för mig har det varit positivt när det är så starkt. Det brukar vara svagt både dagen innan och dagen efter så det är så jag vetat att det är positivt. Tempen bekräftar sedan alltid att jag haft ägglossning. Det beror på så många faktorer, peaken kanske var en halvtimme innan eller efter att man testade. Det kan bero på att man tagit ett extra glas vatten eller inte kunnat hålla sig tillräckligt länge. Så jag tycker att du ska tolka det som positivt, särskilt eftersom du hade ägglossningssmärtor också. 
  • Fagelfri
    Fyrklöverns skrev 2022-05-13 19:12:16 följande:
    Jag får aldrig starkare streck än så, så för mig har det varit positivt när det är så starkt. Det brukar vara svagt både dagen innan och dagen efter så det är så jag vetat att det är positivt. Tempen bekräftar sedan alltid att jag haft ägglossning. Det beror på så många faktorer, peaken kanske var en halvtimme innan eller efter att man testade. Det kan bero på att man tagit ett extra glas vatten eller inte kunnat hålla sig tillräckligt länge. Så jag tycker att du ska tolka det som positivt, särskilt eftersom du hade ägglossningssmärtor också. 
    Tack snälla för svar! Googlade runt på internet sen haha och testlagret hade lite jämförelsebilder så antar jag ska tolka det positivt då :) brukar du få starka tester en eller två dagar? Var ju lite starkare men inte lika starkt i onsdags med och lite värk då också. Sen igår var då der betydligt starkare och superont haha
  • Fyrklöverns
    Fagelfri skrev 2022-05-13 19:25:31 följande:
    Tack snälla för svar! Googlade runt på internet sen haha och testlagret hade lite jämförelsebilder så antar jag ska tolka det positivt då :) brukar du få starka tester en eller två dagar? Var ju lite starkare men inte lika starkt i onsdags med och lite värk då också. Sen igår var då der betydligt starkare och superont haha
    Det var så lite :)
    Ibland har jag starkt i två dagar, då är det lite svårare att tolka ägglossningen, ibland kom den på den andra stegringen eller dagen efter när testet är negativt igen. Då hjälper tempen till att tolka. Men ligger man båda dagar och dagen efter så har man prickat ägglossningen oavsett :) 
  • Rosahimmel86

Hej på er 
    Här kom mensen 6 dagar tidigt denna gången 
    Den gjorde samma sak förra månaden 
    Jag vet inte vad som har hänt för såhär har det aldrig varit innan 
    Tyvärr blev det ju inget plus för mig i maj, jag hann inte ens testa mig.
    Nästa månad är mannen bortrest så vi får prova i juli igen.

• Fyrklöverns
    Rosahimmel86 skrev 2022-05-14 06:43:50 följande:

Hej på er 
    Här kom mensen 6 dagar tidigt denna gången 
    Den gjorde samma sak förra månaden 
    Jag vet inte vad som har hänt för såhär har det aldrig varit innan 
    Tyvärr blev det ju inget plus för mig i maj, jag hann inte ens testa mig.
    Nästa månad är mannen bortrest så vi får prova i juli igen.

Hej,
    Vad tråkigt och lite märkligt. Har du börjat med några nya kosttillskott de senaste cyklerna? 

Att satsa på juli gör att ni kan få en vårbebis 2023 :)

• Aducia
    Fagelfri skrev 2022-05-13 18:31:46 följande:
    Hej alla! Vill någon hjälpa mig att tolka ÄL-test?

jag har tagit hela veckan. NC säger jag borde ha ÄL på söndag och denna månad testar vi ÄL-tester för första gången också. I förrgår och idag var svaga test-streck dvs. Negativt. Igår var det starkt men oklart om det är Linda starkt som kontroll-strecket? jag och mannen är oense om det är positivt eller ej?

iom att det blev svagare idag så borde ju peaken då varit igår? igår hade jag också väldigt ÄL-smärta så jag fick använda vetekudde. Någon rutinerad testare där ute? Bifogar gårdagens bild.
    Skulle säga positivt på det där, innebär att du ägglossar inom 24 timmar om den går igenom :) 
  • Spökplumpan

Nu har vi äntligen prickat rätt, så jag lägger till mig här. Har BIM i helgen och har precis börjat må illa, öm i vänster äggstock, trött, frusen och ömma bröstvårtor. Lägligt att börja må kass på sin födelsedag. 

1/5 augusta0

2/5 Ringingrid
    2/5 Elina24 34 år, 1:a försöket, 3:e barnet, 1:a gemens.
    2/5 Eal92 1:a försöket 2:a barnet
    3/5 Aducia
    4/5 Sanso
    5/5 millionvoices
    5/5 Esther13 - 2:a försöket, första barnet
    5/5 molly89, 30 år, femte försöket
    7/5 pepsin
    10/5 almen28 28 år, 1:a försöket 2:a barnet
    14/5 Kungsbacka, 34 år, 2:a barnet.
    14/5 Mandelblomman 
    15/5 emzor1
    16/5 Sophiee92, 30 år, 1:a barnet
    17/5 H0nd3ndär. 4e barnet
    19/5 Rosahimmel86 35 år, 3:e försöket 5:e barnet
    22/5 Spökplumpa, 38 år, andra barnet (första gemensamma)
    26/5 Sockerbulle1, försök 5 efter X, 1a barnet
    27/5 Paeonia123
    28/5 Fagelfri 9e försök. 34 år. 2:a barn, 1a gemensam.
  • Preet90

jag hoppar in här..
    Har en blivande 5 åring och planerar syskon till honom.
    Inne på vårt 5:e försök och har BIM 20:Maj.

Med sonen plussade jag på andra försöket utan att ens ha testa med Äl stickor. Denna gång kör vi Äl stickor plus att jag känner en stark smärta vid äl.

Testade negativ idag BIM -4, inga direkta symptom men man kan ju alltid hoppas ????

• Sophiee92

Mensen kom igår på BIM så får försöka ta nya tag vad det lider. Lycka till alla ni andra som väntar på BIM!

Svar på tråden BIM Maj 2022