• Svar på tråden BIM Maj 2022
  • Sockerbulle1

Idag är det BIM. Testet var totalt blankt :( inte en enda skugga ens. Dock hade tempen ökat ytterligare, vilket känns konstigt? Borde sjunka och inte öka idag. 

Känner varken symtom för att mensen är på väg eller att jag är gravid idag. Känns hopplöst och är så besviken idag :(

• Cykelhjul
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-25 07:08:51 följande:

Idag är det BIM. Testet var totalt blankt :( inte en enda skugga ens. Dock hade tempen ökat ytterligare, vilket känns konstigt? Borde sjunka och inte öka idag. 

Känner varken symtom för att mensen är på väg eller att jag är gravid idag. Känns hopplöst och är så besviken idag :(

Jag loggade in för att skriva precis samma sak! :( Totalt blankt och inte en antydan till skugga eller streck. Dock ont i brösten, drar i magen och idag är jag supervarm, jag tänkte på det du skrev igår om temphöjning. men det kanske är mensen som är på G Gråter 

Jag känner som du, fasiken så besviken :(  

• Cykelhjul
    Fagelfri skrev 2022-05-24 22:18:37 följande:

Cykelhjul: jag har inga symtom av tabletterna förutom att jag slapp blödningar. Dock råkade jag börja en dag för sent sen åkte jag igår på tjänsteresa utan tabletterna så fick sluta ta dem typ 3 dgr för tidigt så ingen lyckad omgång hehe 

Vad skönt! Jag har blivit finnig, gråtig, halsbränna och illamående. Blankt gravtest så nu är det bekräftat det är ifrån tabletterna. Men som sagt det är ju skönt att inte blöda hela tiden. Trots att vi slarvat med tabletterna så verkar dom ju jäkligt effektiva iallfall :) 
  • Fagelfri

Hopp totalt blanky testa tidigt och dippad temp. Så nu är denna månad körd Och jag får gråta en skvätt och sen ta nya tag. 10e gången gillt kanske? 

ja provera var sjukt skönt för att slippa blödningarna, mådde bättre av det.får försöka tänka att det inte påverkar fertiliteten?

hörrni tråkigt att det inte tog sig för er denna gången heller. Vi ses i nästa BIM-tråd <3

• Rosen3

Så tråkigt för er Sockerbulle1, Cykelhjul och Fagelfri :( Jag är i samma situation. Dock lever jag lite på hoppet men tror att det är kört. Är på BIM-3. Testade igår och det var negativt. 
    Känns som att jag har mensvärk så tror den är påväg. 

Hoppas vi kan följas åt i nästa tråd ev :)

• Sockerbulle1

Vad tråkigt för oss att det inte verkar tagit sig för någon denna gång. Känner dock att det inte är helt kört förrän mensen kommer, tråkigt att behöva vänta på den när man vet att den kommer dyka upp :( vill ju börja om på nytt. 

Förstår inte vad vi gör för fel, eller vad vi kan göra annorlunda  till nästa gång för att lyckas heller :(

• Rosen3
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-25 09:51:38 följande:

Vad tråkigt för oss att det inte verkar tagit sig för någon denna gång. Känner dock att det inte är helt kört förrän mensen kommer, tråkigt att behöva vänta på den när man vet att den kommer dyka upp :( vill ju börja om på nytt. 

Förstår inte vad vi gör för fel, eller vad vi kan göra annorlunda  till nästa gång för att lyckas heller :(

Så tråkigt. Men håller med dig att man inte ger upp hoppet förens mensen kommer. Man vill ju ändå bara att den ska komma om det ändå inte blivit något så man kommer igång igen. Usch, denna känslan alltså. När man verkligen tror att det ska bli något. 

Vi fick missfall ganska sent i april med så man trodde ju att det skulle gå fort att bli gravid efter det. Vad man hört i alla fall. Tydligen inte i mitt fall. 

Aha, får ju inte ge upp ännu. Men som det känns nu så kommer de inte blir något :( 

• anviva

Tråkigt för er det inte tagit sig den här månaden <3 

Jag har en fråga och hoppas några fortfarande är kvar i tråden. Jag har bim på tisdag (31/5) och kan inte hålla mig från att ta ett tidigt test. Men jag blir inte riktigt klok på när det är 6 dagar före beräknad mens, som bl a rfsus tidiga test har. Är det imorgon eller på fredag? Någon som vill help a girl out? 

• Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 17:52:05 följande:

Tråkigt för er det inte tagit sig den här månaden <3 

Jag har en fråga och hoppas några fortfarande är kvar i tråden. Jag har bim på tisdag (31/5) och kan inte hålla mig från att ta ett tidigt test. Men jag blir inte riktigt klok på när det är 6 dagar före beräknad mens, som bl a rfsus tidiga test har. Är det imorgon eller på fredag? Någon som vill help a girl out? 

Blir inte heller riktigt klok på det där. Tänker att det borde vara 6 dagar till BIM för dig idag. Om det står till beräknad mens och inte missad mens. 
  • anviva
    Sockerbulle1 skrev 2022-05-25 19:22:52 följande:
    Blir inte heller riktigt klok på det där. Tänker att det borde vara 6 dagar till BIM för dig idag. Om det står till beräknad mens och inte missad mens. 
    Aha, du tänker så! Så skulle det i och för sig också kunna vara. Rfsu har en tabell med två varianter: Räknar man "antal dagar före utebliven mens" så kan man testa 6 dagar innan. Räknar man "antal dagar före förväntad menstruation" så är det från dag fem...
    Men om man tänker "antal dagar före utebliven mens", ska man börja räkna med den 31/5 när min mens är beräknad, eller egentligen 1/6? Blir alldeles snurrig.

Men om det är som du säger så kan jag lika gärna ta ett test med gott samvete hehe. Så får det bli!  
Svar på tråden BIM Maj 2022