• Anonym (Bäst före eller bäst nu)

Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?

Tror du att du själv skulle vilja ha sex med någon som såg ut som du  t ex?
    Finns det några hinder eller saker du skulle vilja förändra?

Skriv gärna din ålder och kön och när du kände dig som mest attraktiv?

• Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-15 07:15:30 följande:
    Hur kommer det sig då att mängder av både män och kvinnor är i relationer? 
    Och hur kan du påstå en sak som generell när det hänt dig en gång?

Varför inte bara inse att du tabbade dig den gången och gå vidare?
    Skulle alla människor göra som du och älta en händelse som den enda sanningen skulle vi nog alla sitta apatiska och sinnesslöa i ett soffhörn och dregala hela dagarna.
    Ingen skulle arbeta, ingen skulle träna, ingen skulle umgås med andra månniskor.
    Alla har trampat i klaveret i flera olika sammanhang genom livet, men det är hyr vi hanterar klavertrampen som avgör vilken sorts människor vi är.
    Överanalyserande och ältande är otroligt avtändande och oattraktivt både hos män och kvinnor och oavsett om det är en kärleksrelation, vänskap eller kollega.
    Offerkoftor är ingen tillgång! 
    Hur tycker du att jag tabbade mig?
  • Daniel 723
    Anonym (Rätt högt) skrev 2022-04-14 12:02:42 följande:
    31 kvinna. Fysiskt om jag får räkna bort huvudet då jag är butterface vill jag faktiskt säga stt jag är en tia. Eftersom jag är rätt sexuellt oerfaren för min ålder så sjunker hur sexig jag är men en 9:a vill jag ge mig där.

Ansiktet är en 3:a (4:a sminkad) personligheten en 1:a. 
    Här blev jag nyfiken, vad är en "butterface"?? Drömmer
  • Anonym (?)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2022-04-15 08:08:09 följande:

Jag är 50. Fram till bara ett par år sen kände jag mig attraktiv och fick mycket bekräftelse av män överallt. När jag var på gymmet reflekterade jag själv över att det inte var särskilt stor skillnad mellan min  kropp och 25-åringarnas. (Ansiktet är en annan sak däremot.)

Men nu har min kropp helt rasat sedan jag kommit in i klimakteriet. Jag har fått problem med smärta i kroppen också. Så nu är det ingen annan än min man som attraheras av mig. Han får mig fortfarande att känna mig sexig. Men i övrigt är det tyvärr kört. 

Men om man fortsätter träna under och efter klimakteriet så motverkar man detta ras. Problemet är att många lägger träningen på hyllan. Jag tränar dagligen och har inte förfallit. 
    Anonym (?) skrev 2022-04-16 08:42:57 följande:
    Men om man fortsätter träna under och efter klimakteriet så motverkar man detta ras. Problemet är att många lägger träningen på hyllan. Jag tränar dagligen och har inte förfallit. 
    Ingen tråning i världen råder bot på kollagenförlusten som inträffar i klimakteriet.
    Ser på många vältränade och slanka att hur smala de än är hänger ju huden och blir tunn och rynkig. Gener har ju så klart mycket med hur man åldras att göra men ingen kommer undan. Sett många bekanta åldras 10-20 år över en natt mellan 50-55. Speciellt kvinnor dessvärre. Men även män får tunn och rynkig hud även om deras sker något senare. Kolla Iggy Pop, världens fittaste man och även Mick Jagger.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Rätt högt) skrev 2022-04-14 12:02:42 följande:

31 kvinna. Fysiskt om jag får räkna bort huvudet då jag är butterface vill jag faktiskt säga stt jag är en tia. Eftersom jag är rätt sexuellt oerfaren för min ålder så sjunker hur sexig jag är men en 9:a vill jag ge mig där.

Ansiktet är en 3:a (4:a sminkad) personligheten en 1:a. 

Vad var sambandet där? Man kan ju vara oerhört sexuellt attraktiv, men ändå gå genom hela livet utan att ligga med NÅGON. För att man inte tycker att de som erbjuder sig duger, eller för att man tycker att de ska erbjuda äktenskap först - vilket de inte gör. 
    Anonym (XXX) skrev 2022-04-16 12:27:39 följande:
    Vad var sambandet där? Man kan ju vara oerhört sexuellt attraktiv, men ändå gå genom hela livet utan att ligga med NÅGON. För att man inte tycker att de som erbjuder sig duger, eller för att man tycker att de ska erbjuda äktenskap först - vilket de inte gör. 
    Också om man har komplex eller dåligt självförtroende. Något som är vanlig anledning till frånvaro av relationer och sex men sällan talas om. Sex beskrivs som väldigt okomplicerat på film och i media vilket ger en förenklad och osann bild av verkligheten för många.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Bäst före eller bäst nu) skrev 2022-04-16 12:41:35 följande:
    Också om man har komplex eller dåligt självförtroende. Något som är vanlig anledning till frånvaro av relationer och sex men sällan talas om. Sex beskrivs som väldigt okomplicerat på film och i media vilket ger en förenklad och osann bild av verkligheten för många.
    Inte bara på film.
    I verkligheten också. En kvinna som ville träffa mig sa "det där är så längesen så man kan inte förstå" när hon fick veta att jag inte legat på flera år.
    Själv så hade hon en yngre kk (hälften så gammal)

Även på såna här forum så är det många som säger att det inte är svårt att hitta ligg.
    Har nån svårt att träffa nån för ligg eller förhållande, så är det nåt som är fel.
  • Marie7

#59, skulle kunna vara mig du beskriver. Fram till för 2 år sedan var jag vältränad, hade bra vikt och kände mig snygg och sexig. Hade unga kks som avgudade mig. Sen kom klimakteriet. Viktökning på 8 kilo. Trots träning flera dagar i veckan. Gropar på låren därtill. Detta har gjort mig osäker och att jag känner mig oattraktiv. Avböjer konstant mina kks och vill inte träffa nya. Vill inte visa mig naken längre. Bara min exman som får se mig naken numera. 

• Anonym (Rätt högt)
    Daniel 723 skrev 2022-04-16 08:00:09 följande:
    Här blev jag nyfiken, vad är en "butterface"??  // Drömmer
    Butterface= "But her face". Everything about her is pretty but her face.

Snygg kropp fult ansikte. Fanns faktiskt skönhetstävlingar "miss Butterface" ungefär som "fröken sverige" förr i USA, men ansiktet skulle inte påverka bedömningen. Väldigt fin grej tycker jag, då skönhet annars är väldigt mycket ansikte och fokus på det. Gav fler personer möjlighet att visa upp sin skönhet...men feminister förstörde det och ansåg att det var kvinnoförnedrande...samtidigt som vanliga skönhetstävlingar finns kvar :/

Howard Stern arrangerade den största miss Butterface om jag kommer ihåg rätt.
  • Matilda03

Totalt sett mycket nöjd med kroppen och attraktionsförmågan, bättre efter graviditeter. Men gillar inte alls mina bröst så visar mig helst inte naken i ljuset. Bra sex om det är dämpad belysning. 

Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?