• Anonym (Bäst före eller bäst nu)

Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?

Tror du att du själv skulle vilja ha sex med någon som såg ut som du  t ex?
    Finns det några hinder eller saker du skulle vilja förändra?

Skriv gärna din ålder och kön och när du kände dig som mest attraktiv?

• Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?
  • Anonym (Fula ankungen)

När denna man som 40+ började bli flörtad med och tom få erbjudanden från kvinnor kände jag mig attraktiv för första gången i livet. 

Tidigare har jag varit den typiska kompisen, ointressant för något mer, och inte ens frun tände på mig. 

Men efter flörtarna fick jag hybris och sökte mer bekräftelse på Tinder, där man snabbt tas ner på jorden igen... 

Så njä, vidare snygg är nog ingen fördel att få för sig att man är. (Eller?) 

• Anonym (Kaffedraken)

Nej, 19-åringarna som spanar in mig ser mer kvinnliga ut än vad jag gör.
    Hade dom sett ut som mig så hade jag inte tyckt att dom var sexiga.

Om nån av dom skulle vilja, så kan jag inte se några hinder.
    Skulle vara om jag inte får upp den då.

• Grey Man

48 år och man. Känner mig snyggare ju äldre jag blir och skulle inte vilja ändra på något. Hade dock aldrig legat med mig själv då jag inte är min egen typ:)

• Anonym (Kaffedraken)
    Grey Man skrev 2022-04-14 07:37:18 följande:

48 år och man. Känner mig snyggare ju äldre jag blir och skulle inte vilja ändra på något. Hade dock aldrig legat med mig själv då jag inte är min egen typ:)

Jag har läst här på FL att det är vanligt att män överskattar sin egen attraktionskraft, speciellt när dom blir äldre.
    Många män över 40 är patetiska.
  • Mandel

Är nu 48 och kände mig faktiskt jäkligt attraktiv för 2 år sedan och hade heller inga problem i dejtingsvängen då. Tyvärr kom jag till en del insikter för drygt 2 år sedan som plockade ned mig psykiskt på botten eller ännu längre ned i dyn skulle jag väl vilja säga och det har gjort att jag helt tappade farten vilket resulterat i stillasittande och överätande. 
    Och när jag kände mig "oövervinnerlig" var det så klart mer attraktivt än nu när jag mest väntar på att livet ska vara över.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-14 08:50:43 följande:

Är nu 48 och kände mig faktiskt jäkligt attraktiv för 2 år sedan och hade heller inga problem i dejtingsvängen då. Tyvärr kom jag till en del insikter för drygt 2 år sedan som plockade ned mig psykiskt på botten eller ännu längre ned i dyn skulle jag väl vilja säga och det har gjort att jag helt tappade farten vilket resulterat i stillasittande och överätande. 
    Och när jag kände mig "oövervinnerlig" var det så klart mer attraktivt än nu när jag mest väntar på att livet ska vara över.

För några år sen så var jag kär i en yngre tjej. Jag mådde toppen då, hade bra självförtroende, och var i toppform fysiskt.
    Jag stötte på henne, för jag trodde att jag kanske hade en chans där. 

Dom flesta kvinnor, både här och irl, tyckte att det var fel.
    Män överskattar sin egen attraktionskraft, och är patetiska och inbillar sig saker.
    Dom flesta tjejerna i den åldern vill ha jämnåriga. Vältränade hunks. Inga lönnfeta äckliga snuskgubbar.

Jag skrev mycket här om det, och det var inga problem för dom flesta att förlöjliga mig. 
    Det är tråkigt att så många människor är såhär.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
    Är nåt som man har hört ibland.
  • Anonym (Man 50)

Jag kan känna mig nöjd med mitt utseende och tycka att jag ser bra ut i en viss klädsel eller frisyr men rent objektivt är jag inte särskilt snygg, någon gång har jag fått höra att jag är söt av mina flickvänner men aldrig att jag är snygg. Inte desto mindre har jag haft många förhållanden med ganska snygga kvinnor, lyckligtvis är jag rätt smart och intressant som person... 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man 50) skrev 2022-04-14 09:08:00 följande:

Jag kan känna mig nöjd med mitt utseende och tycka att jag ser bra ut i en viss klädsel eller frisyr men rent objektivt är jag inte särskilt snygg, någon gång har jag fått höra att jag är söt av mina flickvänner men aldrig att jag är snygg. Inte desto mindre har jag haft många förhållanden med ganska snygga kvinnor, lyckligtvis är jag rätt smart och intressant som person... 

Jag tycker också att jag ser ok ut. Kvinnor har sagt att jag är söt, några tyckte att jag hade snygg kropp.
    Men till skillnad från dig så har jag inte haft nån flickvän.

Det finns även många kvinnor som vill förlöjliga och trycka ner män.
  • exandthecity
    Anonym (Förmodligenful) skrev 2022-04-13 19:41:27 följande:

Jag tycker själv att jag ser hyfsat bra ut med få rynkor, smal vältränad kropp och långt lockigt hår (är 48 år), men eftersom ingen någonsin raggar på mig eller möter min blick när jag spanar in någon jag finner attraktiv drar jag slutsatsen att jag har för höga tankar om mig själv.

Verkar som att du är så attraktiv att de av motsatt kön (förmodar att det är det motsatta du syftar på) tror att du är helt ouppnåelig för dem.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-14 08:01:55 följande:
    Jag har läst här på FL att det är vanligt att män överskattar sin egen attraktionskraft, speciellt när dom blir äldre.
    Många män över 40 är patetiska.
    Fast de blir ju patetiska när de ska försöka imponera på någon som inte är intresserad och inte ger sig utan fortsätter fast de fått tillsägelser alternativ noll intresse tillbaka.. 

X-maken sa alltid att han inte var intresserad eller attraherad av yngre utan tyckte att kvinnor i vår egen ålder var de sexigaste. Det började han säga redan när vi var 30 och det håller fortfarande i sig. Jag är året äldre än honom och hans nya är till och med 6 år äldre än honom.
    Själv har jag nu en man som är 4 år äldre än mig och han är definitivt inte patetisk.
    Visst kan det vara trevligt att titta på någon yngre, men att sedan ha en relation skulle jag ha väldigt svårt för. 
    Blir en massa trassel med barnfrågan, mognad, ekonomi osv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?