Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Nu ikväll kom vårt svar på NIPT och det visade normalt! Så nu ska vi då ta ställning till om vi vill göra moderkaksprov eller nöja oss med rutinultraljuden. vi hade ju sannolikhet 1:10 så finns ju fortfarande risk för fel.
jobbigt med alla val!
Träffade BM idag och hon trodde inte att vi skulle få svar innan midsommar heller så då ska man försöka se glad ut och ljuga för familjen. De kommer ju se att jag inte dricker alkohol heller. Oxå trött, orkeslös och känner mig i nåt slags limbo där det är svårt att glödjas åt nåt.
När förväntas ni svar?
Och hur gick det på era KUB idag, ni som hade det? :)
Det är så himla sjukt men vi fick faktiskt svar idag 5 dagar senare och allting såg bra ut!!!? Vi är alltså 1 av 800 som fick ett falskt positivt svar. De har gjort en analys som heter ?mikroarray - utökad analys av kromosomer? och kunde inte hitta någon kromosomavvikelse. Känner mig oerhört glad och tacksam och ska försöka njuta av resten av tiden nu och har bestämt att allt ska fortsätta gå bra. :)
Men åh vad segt att ni måste vänta så länge! Vi väntade i över 2v för att de inte kunde analysera första provröret med blod. Jag förstår hur du känner, det är verkligen en vidrig känsla :( jobbigt att behöva dölja för familjerna också. Vi pratade faktiskt med våra om det dåliga resultatet och det kändes skönt att veta att alla hejade på oss.
Får jag fråga vilket resultat ni fick på KUB? Det är ju egentligen sannolikhet så om ni tex fick 1:2 så är det ju 50% chans att det inte är downs, vilket ändå är en chans att barnet är friskt. <3 Tror det finns någon tråd här på familjeliv om någon/några som fick 1:2 och NIPT ändå såg bra ut. Så jag håller verkligen tummarna och hoppas att allt ser fint ut och att ni får svar innan midsommar!
Håller tummarna för att era KUB såg bra ut också!
Det är så himla sjukt men vi fick faktiskt svar idag 5 dagar senare och allting såg bra ut!!!? Vi är alltså 1 av 800 som fick ett falskt positivt svar. De har gjort en analys som heter ?mikroarray - utökad analys av kromosomer? och kunde inte hitta någon kromosomavvikelse. Känner mig oerhört glad och tacksam och ska försöka njuta av resten av tiden nu och har bestämt att allt ska fortsätta gå bra. :)
Men åh vad segt att ni måste vänta så länge! Vi väntade i över 2v för att de inte kunde analysera första provröret med blod. Jag förstår hur du känner, det är verkligen en vidrig känsla :( jobbigt att behöva dölja för familjerna också. Vi pratade faktiskt med våra om det dåliga resultatet och det kändes skönt att veta att alla hejade på oss.
Får jag fråga vilket resultat ni fick på KUB? Det är ju egentligen sannolikhet så om ni tex fick 1:2 så är det ju 50% chans att det inte är downs, vilket ändå är en chans att barnet är friskt. <3 Tror det finns någon tråd här på familjeliv om någon/några som fick 1:2 och NIPT ändå såg bra ut. Så jag håller verkligen tummarna och hoppas att allt ser fint ut och att ni får svar innan midsommar!
Håller tummarna för att era KUB såg bra ut också!
Vi fick ju svaret ikväll nu att det var normalt! 1:10 fick vi på KUB för DS. svar på NIPT tog 1 v.
Nu behöver vi inte hymla på midsommar :)
Gud va roligt och grattis att ni fick ett bra besked <3
Vad härligt att era NIPT-resultat var bra!
Gjorde kub igår och det såg bra ut, en väldig lättnad.
Vad härligt att era NIPT-resultat var bra!
Gjorde kub igår och det såg bra ut, en väldig lättnad.
Hade kub i måndags, bebis tittade bara in i kameran hela tiden så fick komma tillbaka imorse för att testa igen.
Denna gången stod den på huvudet och efter mycket hoppande och petande så kunde dom göra mätningen. Vi fick lägsta sannolikhet på alla trisomi, och det känns så skönt!!
Nu behöver vi inte ljuga på midsommar och kan berätta för familj och vänner:)
Hade kub i måndags, bebis tittade bara in i kameran hela tiden så fick komma tillbaka imorse för att testa igen.
Denna gången stod den på huvudet och efter mycket hoppande och petande så kunde dom göra mätningen. Vi fick lägsta sannolikhet på alla trisomi, och det känns så skönt!!
Nu behöver vi inte ljuga på midsommar och kan berätta för familj och vänner:)
Grattis!
ja nu vågar vi oxå berätta :)
Grattis till alla bra NIPT-svar!
Vi fick oxå svar på NIPT idag och det var normalt. Så skönt att få veta! 
Nu ikväll kom vårt svar på NIPT och det visade normalt! Så nu ska vi då ta ställning till om vi vill göra moderkaksprov eller nöja oss med rutinultraljuden. vi hade ju sannolikhet 1:10 så finns ju fortfarande risk för fel.
jobbigt med alla val!
Åh stort grattis till ett bra resultat! :) Vad skönt att ni fick svar så snabbt. Nu är det bara att njuta resten av graviditeten, NIPT är ju väldigt tillförlitligt på positiva resultat.
Och grattis till alla andra som gjort NIPT och KUB med bra resultat! :)
Hej!
v. 17 idag. Är det någon som känner fosterrörelser? jag känner ingenting än och börjar såklart noja över det.