• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • yasee
    FrökenCharlotte skrev 2022-05-25 21:49:46 följande:

Så roligt att läsa om era ul???? vi ska själv göra kub 7/6. 

Är det fler än jag som börjat få mage?!? Imorse bröt jag ihop fullständigt när ingen av byxorna gick att knäppa? med min dotter kom inte magen från i v 19. Det verkar onekligen gå fortare andra gången. 

Jag har absolut börjat få mage. Är min tredje graviditet. Med första kom magen där kring vecka 22-23 och med andra i vecka 16-17.. och nu med tredje i vecka 10. Inga byxor är bekväma. Längtar till sommaren, ska bo i klänningar och kjolar. 

• Loppster

Jag har med fått mage. Den går att dölja Med stora skjortor men syns tydligt utan kläder. Första barnet och är i v14. 

• DazaC

Är i vecka 14 med tredje barnet och har en tydlig mage, ser verkligen gravid ut. Plockat fram mammakläderna redan nu för de är så sköna, inget magknip... Köper mer somriga kläder imorgon om KUB ser bra ut, så nervös inför det... 

• JennyBomb

Suuuuck...va tusan gör man när man är bjuden på namngivning med buffe o fika o man mår SÅ vidrigt illa av allt utom yoghurt o finn crisp typ, o bara tre pers på kalaset vet att man är gravid. Ska man sitta o glo på en tallrik med mat o låtsas som jag är mätt? Kräks 
    Längtar tills alls test är gjorda, så den värsta oron kan vila iaf...NIPT om en vecka. 

• FrökenCharlotte

Hur mår ni? 

Väntan på kub-testet är eviiig. 1,5 vecka kvar nu. Går in i vecka 13 på tisdag. 

Fråga. Jag jobbar som lärare, har just nu en årskurs 1. Jag känner att jag vill berätta för barnen innan vi går på sommarlov, känns fel att kommer tillbaka i augusti med en kalaskula. Eller riskera att stöta på någon på stranden i sommar. Föräldrar eller barn. 
    Är det själviskt och dumt att berätta redan nu? Med risk för missfall och eller att jag förstör sommarlovet med att jag ska lämna till hösten. 

• Emmfri90

Idag fick vi se vårt lilla pyre för första gången med ett tidigt vul:) så himla sjukt! Den sprattlade omkring där och hjärtat slog:) 
    Var så himla nervös innan för att det inte skulle slå nått hjärta eller vara något fel så var så himla skönt att se de lilla livet! Jag är i vecka 10 (9+4)

Nästa vecka ska jag ta blodprovet inför kub.

• Laktrisens

Är i vecka 11 och mår så dåligt just nu, psykiskt o fysiskt. Sover typ hela dagarna o lägger mig vid 19 på kvällarna. Så trött, illamående och yrsel. Hoppas de vänder snart för jag orkar inte ha de så här. Är de fler som har de liknande?

• mittbarn85

Jag mår oxå väldigt illa på kvällarna, på mornarna mår jag toppen! Tycker att det är så konstigt för många pratar om just morgonillamående när man är gravid, för mig är det tvärtom.

jag hade blödningar igår och fick panik, fick ett mf i januari så jag åkte till gynakuten. fick se den lilla som sprattlade och mådde bra där inne så nu försöker jag vara lugn och glad trots jobbiga små blödningar, vecka 12 nu. 

• annieh897
    Laktrisens skrev 2022-05-31 17:19:08 följande:

Är i vecka 11 och mår så dåligt just nu, psykiskt o fysiskt. Sover typ hela dagarna o lägger mig vid 19 på kvällarna. Så trött, illamående och yrsel. Hoppas de vänder snart för jag orkar inte ha de så här. Är de fler som har de liknande?

Jag går in i vecka 11 imorgon och känner igen mig. Sover, mår illa, är yr, har hjärtklappning. Sambon kämpar på med jobb, matlagning, ta hand om femåringen... Jag bara ligger och ser högarna av stök växa i takt med mitt dåliga samvete.
  • Jabebis

Hej alla blivande mammor, hittade er precis, är i v11(10+3). Fint läsa om era olika upplevelser och ?träffa? några i samma situation. Första efterlängtade bebisen för oss och sett lilla pyret tre gånger. Kub 15/6. ??

Svar på tråden Bf December 2022 ????