Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
så glad för er alla som gjort kub att de sett bra ut. Gjorde Kub test idag och det gick bra! v 11+4 idag så ett tidigt kub.
hur har ni gjort, berättar ni efter kub eller väntar ni längre? Vill så gärna berätta nu efter kub men jag vet inte hur jag ska tänka! Hur tänker ni kring att berätta?
så glad för er alla som gjort kub att de sett bra ut. Gjorde Kub test idag och det gick bra! v 11+4 idag så ett tidigt kub.
hur har ni gjort, berättar ni efter kub eller väntar ni längre? Vill så gärna berätta nu efter kub men jag vet inte hur jag ska tänka! Hur tänker ni kring att berätta?
Grattis till alla fina ultraljud!
Själv har jag UL imorn och är lite nervös, är ju ändå 40 år och hade missfall innan denna graviditet.
Hallå, någon som börjat med järntillskott ?
I sthlm erbjuds alla oxå KUB-test så har ultraljud i morgon v13(12+2) Tog blodprover idag så
får svar om nån vecka. nipt-test eller vad det heter kostar pengar om man inte har hög risk för kromosomfel. Sambon har inte berättat för nån och 2 av mina vänner vet. Vi är oxå lite äldre så inte velat säga nåt iom alla risker.
Ultraljudet idag gick bra. Bebben lever och allt såg bra ut. Den levde rövare där inne. Blev flyttad en dag och fick bf 19/12. På måndag ska NIPT prov tas.
Jag har varit sååå nervös med tanke på min ålder. Så det var så skönt att se ett hjärta som slår. 

Idag fick vi äntligen svar på NIPT. Låg risk för alla trisomier o vi fick veta att vi väntar en liten flicka (har en 5 årig son)
så idag firar vi i vår lilla graviditetsbubbla!
Grattis till alla fina resultat!
mitt ultraljud på KUB va normalt men blodproverna visade hög risk för downs syndrom så fick tid direkt på fostermedicin på Karolinska för fosterdiagnostik. Oklart vad som händer där eftersom fostervattensprov görs tidigast v15. Snacka om party-pooper
Idag fick vi äntligen svar på NIPT. Låg risk för alla trisomier o vi fick veta att vi väntar en liten flicka (har en 5 årig son)
så idag firar vi i vår lilla graviditetsbubbla!
Jag tog NIPT idag. Men i min dumma region får man inte veta könet, då måste man göra privat NIPT.
Har två pojkar sen förr så skulle vara roligt med en flicka.
Hallå, någon som börjat med järntillskott ?