• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • Jabebis

Har btw mått rätt bra, trött, halsbränna men den har avtagit och lätt illamåend men peppar peppar inte spytt. 

• K747M

Gjorde KUB igår. Allt såg fint ut och väldigt låg risk för någon kromosomavvikelse. Blev väldigt lättad att allt fortsatt ser bra ut, men så surrealistiskt att den där lilla sprattelfiluren nu bor i min livmoder :}

Fick även reda på att jag inte har BF den 3 december utan den 1:a. Spännande. Och jag börjar tro att det är en flicka som gömmer sig där inne, varför vet jag inte riktigt. Har ni några tankar om/känsla för vad era små liv kan vara?

• Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-05-31 17:19:08 följande:

Är i vecka 11 och mår så dåligt just nu, psykiskt o fysiskt. Sover typ hela dagarna o lägger mig vid 19 på kvällarna. Så trött, illamående och yrsel. Hoppas de vänder snart för jag orkar inte ha de så här. Är de fler som har de liknande?

Jag gick in i v.12 idag. Mår illa dygnet runt och är konstant trött. Det är helt otroligt att jag ens tar mig till jobbet vissa dagar. Var till fysioterapeut idag för att få lite övningar för att motverka foglossning. Har haft ett helvete med det tidigare graviditeter. Och enligt henne har jag redan början till foglossning. Obestämd Så nu tänker jag följa hennes råd och hoppas på det bästa. Ser fram emot ultraljud nästa vecka och ska då även ta NIPT prover. Glad
  • yasee

Jag har två pojkar och har en stark känsla av att jag kommer triss i pojkar, vilket känns kul! Vi ska inte ta reda på könet men jag har haft stark känsla av pojkar i de andra graviditeterna + att denna graviditet är väldigt lik deras. Har noll kanske också sett en stående nubbe på en kub-bild men är för amatör för att det ska gilla.

Är egentligen noll brydd om kön, varit en lite lång resa hit så allt vi vill är att få upp en bebis på bröstet. Men det som är oerhört jobbigt är att utomstående ska ha så mycket att säga till om när det kommer till könet ?Nu hoppas du på en flicka va?? ? åh tänk om bröderna får en liten syster? ?skulle det inte vara roligt med en liten mini me?? osv osv? Som om jag ens skulle kunnat styra över könet. Håll truten vill jag bara skrika ut till alla som lägger över sin könshets på mig (kanske pga hormonell Drömmer) men svarar tillbaka att det blir bra oavsett vem som tittar ut. 

• annieh897
    K747M skrev 2022-05-31 20:46:32 följande:

Fick även reda på att jag inte har BF den 3 december utan den 1:a. Spännande. Och jag börjar tro att det är en flicka som gömmer sig där inne, varför vet jag inte riktigt. Har ni några tankar om/känsla för vad era små liv kan vara?

Jag har haft känslan att det är en pojke ända sedan jag plussade. Blir spännande att se om magkänslan stämmer. Med första barnet velade jag fram och tillbaka mellan pojke och flicka men ju närmre RUL det kom desto säkrare var jag på flicka. Och det var det.
  • Kanelkringla
    annieh897 skrev 2022-06-01 10:56:07 följande:
    Jag har haft känslan att det är en pojke ända sedan jag plussade. Blir spännande att se om magkänslan stämmer. Med första barnet velade jag fram och tillbaka mellan pojke och flicka men ju närmre RUL det kom desto säkrare var jag på flicka. Och det var det.
    Jag har också samma magkänsla! Är 99,9 procent säker att det är en liten pojke i min mage! 
  • Laktrisens

spännande det där med kön. Eftersom jag mår i princip likadant som förra graviditeten tror jag nog på en pojke igen. Hade dock en starkare känsla förra graviditeten. Men jag tror ändå på pojke, vilke sambon också gör. Spännande att se på rul. längtar efter kub nu, bara en vecka kvar! :)

• Loppster

Jag har hela tiden trott att det är en liten pojke i magen. När jag drömmer om bebisen så är det en pojke. Men sen vi gjorde kub så har jag blivit osäker. Tycker ultraljudsbilderna ser ut som en tjej. Så nu har jag ingen känsla alls längre. Haha kan vara vilket som. 

• Omermammashjerta

Hej tjejer hoppas allt är bra med er! :- )

Vårt kub såg bra ut men måste tillbaka nästa vecka och slutföra kub då bebis vände sig och somnade ihopkurad. 

frågade faktiskt om hon kunde se kön. Hon Svarade med att jag skulle få reda på det i nästa vecka :- )  är i v14, v15 på fredag. 

jag har 4 pojkar just nu. ingen magkänsla på vad det kan vara denna gången hade inte det sist heller. Så spännande oavsett kön. 

skriv gärna dela gärna bilder om ni själva vill självklart jag återkommer med bilder i nästa vecka. Hehe 

kram på er!! 

• Novabusen

Hej!
    Är i v 12 (11+1) och BF 21 dec med första barnet. 

mår toppen, gått upp 700g och känner liksom inte av graviditeten än så lite svårt att tro på det men vi har ju sett det på UL. Pga jobb och resor så har vi inskrivning  hos BM nästa vecka, så får vi se om krabaten är kvar och kanske boka KUB-test etc. :)

Svar på tråden Bf December 2022 ????