• Anonym (Ledsen)

Min make vill att jag gör abort..v 19

Hej!
    Fick reda på att jag är gravid för 2 veckor sedan..är nu i v 18+2(trodde symtomen berodde på covid)..maken kräver att jag gör abort och han kommer inte att prata med mig tills jag antingen fått missfall eller gjort abort..vi har 2 gemensamma barn tillsammans (2 år respektive 6 mån) och jag har en 9 åring vv..

Jag blev såklart chockad och väldigt förvånad eftersom jag ammade lillan och mådde psykiskt dåligt under den perioden pga min pappa plötsligt gick bort efter 1 månad på sjukhus..vi hade sex kanske 1 eller 2 ggr då på makens initiativ..vi använde ingen kondom och jag tar inte preventivmedel vilken han också känner till,vi körde inte heller avbrutet samlag..

Jag är den som tar störst ansvar nästan allt gällande barnen och hushåll,drar in mest pengar oavsett om jag är FL eller jobbar,han är fast anställd med bra lä,vi har rymlig bostad etc så rent praktiskt är

det inga problem..han sover ostört,jag tar all FL m.m.

Nu så är han rasande och påstår att jag lurar honom..jag höll koll på äl som inte gav utslag och jag har sagt att det inte är

Så stor sannolikhet att bli gravid så  nära inpå förlossningen..blir ändå 34 i sommar och helammade lillan...

Tidigare har det varit tal om 4 gemensamma och han har också varit "emot" abort.....

Jag känner mig sviken och besviken över reaktionen men ändå glad över barnet..han vill avskriva sig barnet och att jag står som ensam  vårdnadshavare ( går dock ej så länge vi är gifta)..oavsett så har jag börjat känna avsmak och funderar på att flytta ut..

• Svar på tråden Min make vill att jag gör abort..v 19
  • Xenia
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-03-25 21:24:54 följande:

Går tyvärr inte att citera denna gång..men jag smsade om att jag ville prata men fick inget svar på flera timmar..vill nämligen inte att barnen ska vara närvarande eller att det ska uppstå tjafs i närheten av barnen..skickade iväg min äldsta med sina kusiner och morbror på bio/"grabbhäng" med förhoppningen om att maken skulle vilja prata men han har stängt in sig och ockuperat vardagsrummet..när jag kom hem låg han pch sov efter att jag hämtat barnen gåendes och varit ute några timmar efter förskolan/skolan...han smsade för någon timme sen att han aldrig mera vill prata med mig,han vill inte veta ngt angående barnet eller hur det gick på ultraljudet utan vi kan prata när jag "löst problemet"..han tänker inte gå någonstans och han ska sitta kvar i vardagsrummet tillsvidare..imorgon har jag beställt tårta och catering till ena barnets 2 års kalas som maken sagt att han tänker bojkotta om.jag inte gör i våran bostad men han tänker fortsätta vara sur..jag tycker det är skämmigt så jag har redan planerat att ha det I en lokal i brorsans hus men dit vägrar karln komma av "princip" skäl..tur att det bara är mina syskon+syskonbarn som ska komma (hans familj bor i ett annat land och båda mina föräldrar är avlidna tyvärr)..

Jag börjar fundera på om han kanske träffat ngn annan under sommaren när han besökte sin familj..

Men fy vilken usel far han är! Han straffar alltså barnen för att han är sur på dig.

Dålig make och dålig far, bättre att bli av med honom. Han älskar inte dig ochh knappt barnen heller, han älskar bara sig själv. Du ska givetvis ansöka om ensam vårdnad också. Hur kommer det ens bli för barnen att ha umgänge med en sån självisk och känslokall far? Kommer han att säga "jag vill bara träffa mina två äldsta barn, det yngsta vill jag inte ha något att göra med"?

Kanske han har en älskarinna som han bedyrat "min fru och jag har inget gemensamt längre, vi ligger inte längre med varann". Då blir ju barnet ett bevis på att han ljugit.
  • Anonym (Jessica)

TS:  Grattis till en liten pojke!    Så underbart! 
    Stå på dig,  önskar er all lycka! 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Jessica) skrev 2022-03-26 00:28:12 följande:

TS:  Grattis till en liten pojke!    Så underbart! 
    Stå på dig,  önskar er all lycka! 

Tusen tack:)
  • Anonym (^)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-03-25 21:24:54 följande:

Går tyvärr inte att citera denna gång..men jag smsade om att jag ville prata men fick inget svar på flera timmar..vill nämligen inte att barnen ska vara närvarande eller att det ska uppstå tjafs i närheten av barnen..skickade iväg min äldsta med sina kusiner och morbror på bio/"grabbhäng" med förhoppningen om att maken skulle vilja prata men han har stängt in sig och ockuperat vardagsrummet..när jag kom hem låg han pch sov efter att jag hämtat barnen gåendes och varit ute några timmar efter förskolan/skolan...han smsade för någon timme sen att han aldrig mera vill prata med mig,han vill inte veta ngt angående barnet eller hur det gick på ultraljudet utan vi kan prata när jag "löst problemet"..han tänker inte gå någonstans och han ska sitta kvar i vardagsrummet tillsvidare..imorgon har jag beställt tårta och catering till ena barnets 2 års kalas som maken sagt att han tänker bojkotta om.jag inte gör i våran bostad men han tänker fortsätta vara sur..jag tycker det är skämmigt så jag har redan planerat att ha det I en lokal i brorsans hus men dit vägrar karln komma av "princip" skäl..tur att det bara är mina syskon+syskonbarn som ska komma (hans familj bor i ett annat land och båda mina föräldrar är avlidna tyvärr)..

Jag börjar fundera på om han kanske träffat ngn annan under sommaren när han besökte sin familj..

Vilket sjukt beteende. Det verkar ha slagit slint fullständigt hos honom. Eller har han betett sig irrationellt tidigare under ert äktenskap?
  • Anonym (n)
    LFF skrev 2022-03-25 11:04:39 följande:
    Men lägg ner. Mord och abort är två helt skilda saker!
    när det har gått så långt är det inte lika olika längre
  • EpicF
    Anonym (n) skrev 2022-03-26 10:23:56 följande:
    när det har gått så långt är det inte lika olika längre
    Jo, mord och abort är alltid två olika saker. 
  • Anonym (Anni)
    Anonym (Jessica) skrev 2022-03-26 00:21:43 följande:

Anonym (Bob):  inte mig du frågade, men här: sv.m.wikipedia.org/wiki/Extrauteral_abort

Fy fasen så verdervärdigt!
    Att ens kalla sig för "läkare" när man utför dessa mord är horribelt.

Jag är absolut för fri abort, men detta???
  • Anonym (Anni)
    Anonym (D) skrev 2022-03-25 21:50:30 följande:

Du kan meddela honom att det är försent att göra abort, och att du förväntar dig att han faktiskt tar ansvar för sin familj och sina handlingar. Tycker han att situationen är jobbig kan han gå och prata med någon, men kan han inte bete sig vettigt ska han flytta ut och inte vara i närheten av barnen.

Kanske läge att meddela farmor och farfar att de ska få ett til barnbarn och att deras son inte är man nog att ta hand om sina barn.

Vet inte vilken form av boende ni har, om ni har äktenskapsförord eller annat, men rekommenderar också att börja kolla på det juridiska nu.

Fundera på att lägga in om skilsmässa. Ni har ändå 6 månaders betänketid, men då ligger det hos honom att försöka rädda ert äktenskap innan dess.

Du vill knappast ha någon som bara är i vägen, obstruerar och vägrar hjälpa till ekonomiskt eller praktiskt när du har en nyfödd hemma. Är skilsmässan på G har du snabbare möjlighet att faktiskt begära underhåll för barnen, och kan lättare få ut honom ur huset. 

"Få ut honom ur huset"`?

Vad säger att ts vare sig vill eller kan ha kvar boendet själv?
    Man har heller inte rätt att bara slänga ut folk ur sina hem. Speciellt inte när man bekostat köpet själv, alternativt att båda står på kontraktet.
Svar på tråden Min make vill att jag gör abort..v 19