• Xenia

Min make vill att jag gör abort..v 19

Anonym (Ledsen) skrev 2022-03-25 21:24:54 följande:

Går tyvärr inte att citera denna gång..men jag smsade om att jag ville prata men fick inget svar på flera timmar..vill nämligen inte att barnen ska vara närvarande eller att det ska uppstå tjafs i närheten av barnen..skickade iväg min äldsta med sina kusiner och morbror på bio/"grabbhäng" med förhoppningen om att maken skulle vilja prata men han har stängt in sig och ockuperat vardagsrummet..när jag kom hem låg han pch sov efter att jag hämtat barnen gåendes och varit ute några timmar efter förskolan/skolan...han smsade för någon timme sen att han aldrig mera vill prata med mig,han vill inte veta ngt angående barnet eller hur det gick på ultraljudet utan vi kan prata när jag "löst problemet"..han tänker inte gå någonstans och han ska sitta kvar i vardagsrummet tillsvidare..imorgon har jag beställt tårta och catering till ena barnets 2 års kalas som maken sagt att han tänker bojkotta om.jag inte gör i våran bostad men han tänker fortsätta vara sur..jag tycker det är skämmigt så jag har redan planerat att ha det I en lokal i brorsans hus men dit vägrar karln komma av "princip" skäl..tur att det bara är mina syskon+syskonbarn som ska komma (hans familj bor i ett annat land och båda mina föräldrar är avlidna tyvärr)..

Jag börjar fundera på om han kanske träffat ngn annan under sommaren när han besökte sin familj..

Men fy vilken usel far han är! Han straffar alltså barnen för att han är sur på dig.

Dålig make och dålig far, bättre att bli av med honom. Han älskar inte dig ochh knappt barnen heller, han älskar bara sig själv. Du ska givetvis ansöka om ensam vårdnad också. Hur kommer det ens bli för barnen att ha umgänge med en sån självisk och känslokall far? Kommer han att säga "jag vill bara träffa mina två äldsta barn, det yngsta vill jag inte ha något att göra med"?

Kanske han har en älskarinna som han bedyrat "min fru och jag har inget gemensamt längre, vi ligger inte längre med varann". Då blir ju barnet ett bevis på att han ljugit.
  • Xenia
    Anonym (Anni) skrev 2022-03-26 10:32:26 följande:
    "Få ut honom ur huset"`?

Vad säger att ts vare sig vill eller kan ha kvar boendet själv?
    Man har heller inte rätt att bara slänga ut folk ur sina hem. Speciellt inte när man bekostat köpet själv, alternativt att båda står på kontraktet.
    Men det är knappast så att TS man kommer att ta hand om barnen, det verkar som TS gjort det helt själv. Då är det vanligen så att den som mest behöver bostaden (dvs den som har hand om barnen) får den. Är det däremot maken som ensam äger bostaden så antar jag att hon antingen får lösa ut honom eller flytta.

Hursomhelst är det inte rimligt att han ensam ska få lägga beslag på vardagsrummet i bostaden bara för att han vill sura ifred där. Det är fullt rimligt att säga "vill du inte umgås med övriga familjen så tycker jag du kan flytta hemifrån" - tillfälligt eller permanent. 
  • Xenia
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-03-27 00:43:00 följande:

Ja alltså vi pratar inte om 1000 eller 2000 kr i månaden, det är vad som skickas till ena systersonen..de är varken fattiga eller har någon sjukdom samt att flera av hans syskon bor i Europa(UK, Holland,DK,NO) etc med fruar och barn i hemlandet som de sedan ber honom om pengar till för att försörja så de själva kan etablera diverse företag i dessa länder så att levnadsstandarden är tillräckligt gäg när fru och barn kommer och det är detta jag börjat störa mig på..vi åker inte på ngn semester eller har gemensam ekonomi eller planer..har försökt men då hsr han "lånat" ut mina pengar och sen förnekat detta och han själv säger att han "lånar" pengar till dessa vuxna män..skulle han skicka 2000 kr till sin morsa är det inga problem...men de talar endast i Euro inte den lokala valutan ..2K sek motsvarar en hyfsad månadslön i det landet som de bor i..han har bara under sommaren givit 80 k och där i finns även mina pengar genom att jag låtit en bekant till maken hyra min br eftersom de vädjade och jag tyckte synd om denna familj eftersom de har småbarn..då har de swishat hyran till maken mwn han har inte överfört dessa till mig under flera månader men jag har ändå fått betala lån+montering på 10 k samt dagisavgift + halva hyran där vi bor ..detta har jag satt stopp för och har tidigare inte velat bråka om pengar utan sett oss som en familj..men när dessa pengar närmare 60 k inte fanns kvar blev jag lack och ska därför sälja min br och betalar inte längre halva hyran eftersom han inte längre tar ngt ansvar i hushållet pga att han jobbar så mkt extra för att skicka ner så han ansluter vid 21 tiden..detta har gått i perioder och har inte varit så men nu är jagmer uppmärksam på.detta..när jag konfrontetat har det sagts men du får ändå ut 50 k vad ska du göra med dina pengar..jadu inte ska de få till din lata familj iallafall..barnens aktiviteter och kläder etc är inte drabbade eftersom jag inhandlar allt de behöver men jag vill hellre spara överskottet än att spendera på kvinnor som vägrar arbeta..det tar inte heller ett nej eller jag har inge pengar och det år säkert ett 20 tal individer som det skickas till i perioder och de föder barn när se själva behagar..de har han inte föreslagit varken abort eller preventivmedel åt trots att vi involveras i försörjningen av dessa ungar 

Alltså din man stjäl från dig! En sådan man måste du göra dig av med. Han ser inte dig som sin familj utan bara sin ursprungsfamilj.

Du borde kräva honom på den hyra han snott från dig. Att "inte bråka om pengar" betyder i detta fall att han utnyttjar dig på det grövsta.

En orsak till att han inte vill ha flera barn kan vara att det är viktigare för honom att försörja sina släktingar. Han prioriterar dem framför sina egna barn och då vill han förstås inte ha några flera barn.

Men det är hans ansvar att dels berätta för dig att han inte vill ha flera barn, dels se till att det inte blir flera (genom att antingen använda kondom eller sterilisera sig). I stället skyller han på dig! 

Nej, ni verkar inte ha något gemensamt, iaf inte värderingar och framtidsplaner. Har du inte märkt det tidigare?
Svar på tråden Min make vill att jag gör abort..v 19