Min make vill att jag gör abort..v 19
Tack för svar!
Ja tanken var "egentligen" ca 1.5 år mellan barnen men nu så blev det tackochlov tidigare och utan massa försök och ångest inför mens etc...jag känner mig otroligt tacksam då det tagit mkt längre tid innan..jag vet inte vad som hänt i hans hjärna men jag har klurat ut att der finns en ekonomisk aspekt i det hela då han tidigare iallafall skickat pengar till sina syskon som är vuxna och har flera barn än vad vi har men det har jag satt stopp för från början av året så det kan vara det som är upprörande för honom...
Nej han "skojade" med mig i december och frågade om jag var gravid eftersom han hade hittat ett test (äl) som han trodde var positivt..och då var han glad över det..
Nej jag kommer såklart inte göra abort och jag skulle aldrig göra abort annat än om fostret vore livsodugligt..inte annars och det är inget som han inte kände till eller tom delade åsikt om fram tills nu..
Ja jag klarar av att ha flera småbarn så just det är inga problem,jag älskar att vara mamma och de små som jag har sover i princip hela nätterna (annat med första som hade kolik i 5 mån)..rent ekonomiskt klarar jag mig också även som ensamstående om det skulle bli så..harhög ut ildning och fast anställning med bra förstående chefer och trevlig arbetsmiljö..
Jag skulle gärna ha fler barn framöver men inte med denna reaktion...maken sa att han visst vill ha fler barn "om några år" så det gör reaktionen ännu konstigare..
Jag får helt enkelt ta tjuren vid hornen och konfrontera och ifrågasätta detta, han kanske har andra planer i framtiden som inte involverar mig helt enkelt men jag har inte sett det förrän nu..men men jag hoppas graviditeten går bra och jag+ övriga familj,släkt etc ser iallafall fram emot barnet:)