• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Malin 845

Första ultraljudet idag, hade 16 äggblåsor på storlek runt 8-11 mm. Nästa ultraljud på fredag :). är det någon mer som har ultraljud denna veckan och trolig äp i början på nästa vecka? :) 

• Punani intended
    Malin 845 skrev 2022-04-06 17:20:28 följande:

Första ultraljudet idag, hade 16 äggblåsor på storlek runt 8-11 mm. Nästa ultraljud på fredag :). är det någon mer som har ultraljud denna veckan och trolig äp i början på nästa vecka? :) 

Wow, 16 stycken är ju jättebra. Jag ligger lite före dig i tid men vill önska dig all lycka till!
  • Punani intended

Hej!
    Hur går det för er andra? Jag har haft två rosa pytteblödningar (tror jag?) idag och igår. Kan man få småblödningar av Lutinus?

Jag drömde inatt att jag testade positivt, så imorse gjorde jag ett test. Det var ett svagt rosa streck på testet men jag vågar egentligen inte försöka tolka det. Tänker att det förmodligen kan vara Ovitrellen som spökar? Eller..?  Är på ruvardag 7 av ett 5-dagarsembryo.

• Malin 845
    Punani intended skrev 2022-04-06 20:11:40 följande:
    Wow, 16 stycken är ju jättebra. Jag ligger lite före dig i tid men vill önska dig all lycka till!

Ja det är ju jättebra! Förra cykeln hade jag ca samma antal men de var större nu! Men nu ska de få växa till sig och hoppas innerligt på plock i början av veckan :). 

vart är du i tiden? 

• Malin 845
    Punani intended skrev 2022-04-06 20:32:21 följande:

Hej!
    Hur går det för er andra? Jag har haft två rosa pytteblödningar (tror jag?) idag och igår. Kan man få småblödningar av Lutinus?

Jag drömde inatt att jag testade positivt, så imorse gjorde jag ett test. Det var ett svagt rosa streck på testet men jag vågar egentligen inte försöka tolka det. Tänker att det förmodligen kan vara Ovitrellen som spökar? Eller..?  Är på ruvardag 7 av ett 5-dagarsembryo.

Kan man få när ägget fäster :) sen blir ju slemhinnorna sköra av lutinus! När har du test dag? Otriville håller i upp till 10 dagar, så den bör gått ur kroppen snart. har du bild på testet? 
  • Punani intended
    Malin 845 skrev 2022-04-06 21:22:22 följande:
    Kan man få när ägget fäster :) sen blir ju slemhinnorna sköra av lutinus! När har du test dag? Otriville håller i upp till 10 dagar, så den bör gått ur kroppen snart. har du bild på testet? 
    Ja jag tog Ovitrelle för två veckor sedan så det borde ju vara ur systemet nu, men har också läst 14 dagar på vissa ställen på nätet. Jag har testdag på måndag! Jag tog en bild men tog den lite sent (efter typ en halvtimme och då hade strecket blivit lite svagare), och jag tycker att det känns lite utlämnande att posta den här.
  • Mimzan
    Punani intended skrev 2022-04-06 21:35:43 följande:
    Ja jag tog Ovitrelle för två veckor sedan så det borde ju vara ur systemet nu, men har också läst 14 dagar på vissa ställen på nätet. Jag har testdag på måndag! Jag tog en bild men tog den lite sent (efter typ en halvtimme och då hade strecket blivit lite svagare), och jag tycker att det känns lite utlämnande att posta den här.
    Spännande jag har oxå testdag snart, fast på söndag. Tjuvtestade oxå dag 9 och fick ett svagt plus. Så hoppas det håller i sig nu? 
  • Sonens Mamma

Började få rosa blödningar igår morse. Höll ändå hoppet upp efter att ha läst runt att det är relativt vanligt. 

men på kvällen kom det vanligt blod och idag är det som en vanlig mens. 

Så denna gången tog det sig inte. Vill bara börja igen nu.

Det som känns värst för mig är att jag känner mig värdelös som aldrig kan ge min son en syskon. 

• Malin 845
    Sonens Mamma skrev 2022-04-07 05:50:37 följande:

Började få rosa blödningar igår morse. Höll ändå hoppet upp efter att ha läst runt att det är relativt vanligt. 

men på kvällen kom det vanligt blod och idag är det som en vanlig mens. 

Så denna gången tog det sig inte. Vill bara börja igen nu.

Det som känns värst för mig är att jag känner mig värdelös som aldrig kan ge min son en syskon. 

Förstår frustrationen, skickar stora kramar och lycka till nästa gång Hjärta
  • Rosetattoo

Hej på er!{#emotions_dlg.flower}

Förlåt här hoppar jag in, men ser vad ni alla skrivit och då känner man sig väldigt mindre ensam i hela denna helveteskarusell.Glad

Hade ÄP i fredags 1/4, insättning i söndags 3/4 med ett då tvådagars.

6 ägg av 6 hade blivit befruktade och nu väntar ja för att få reda på vad många som har klarat sig och hoppas något kan frysas ner..

Har för övrigt mått ganska knasigt. Ledsen, trött, svullen, väldigt känslig för stress. Men jag tror det är alla hormoner som spökar plus denna eeeeviga väntan. Jag och min sambo har försökt i många år, fått stå på kö länge pga coronasituationen... MEN äntligen här! 

Lycka till alla i denna kampen!! Hjärta

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022