• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Rosetattoo

RD9 här, tog ett test och det kom två streck.. det ena strecket är ljust men det är där?! Någon annan som haft ljust streck? Efter många år av hopplöshet så kom det lite hopp tillbaka Solig även om det är tidigt!

• Solstrålar11

HjärtaGrattis till er cheneyney och mimzan!! Så roligt :)  och kul så det kommer in fler,
    har varit lite frånvarande från att skriva då jag väntar på att få börja med sprutorna Igen men läser allting ni skriver. :) 

jag har en Fråga om ni vet, Jag fick min mens 6/3 började då med behandling fick avsluta 16/3 sedan fick jag blödning 24/3. Ska jag räkna 24/3 som dag 1 på mens så jag måste vänta mina 36-39 cykel dagar eller ska man räkna från 6/3 som första. man Har ju alltid en förhoppning det ska gå naturlig väg?

• Loppan1994

Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha

• Mimzan
    Loppan1994 skrev 2022-04-13 15:50:24 följande:

Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha

Ingen aning har aldrig kollat tempSkäms
  • Mimzan
    Rosetattoo skrev 2022-04-12 19:00:23 följande:

RD9 här, tog ett test och det kom två streck.. det ena strecket är ljust men det är där?! Någon annan som haft ljust streck? Efter många år av hopplöshet så kom det lite hopp tillbaka Solig även om det är tidigt!

Jag gjorde ju oxå test rd 9 och då var det ena strecket svagt, när jag sen tog på den riktiga testdagen small det typ bara till i testet o strecken var jätte tydliga. 
    Så är det två så är det två, tror jag Glad
  • Malin 845

Äggplock idag, fick ut 15 ägg. Är överstimulerad då jag hade 24 äggblåsor och vätska i buken så det blir total frys för min del.. är så otroligt besviken :( 
    har någon av er gjort återföring direkt efter bortfallsblödningen?

• Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-13 18:46:19 följande:

Äggplock idag, fick ut 15 ägg. Är överstimulerad då jag hade 24 äggblåsor och vätska i buken så det blir total frys för min del.. är så otroligt besviken :( 
    har någon av er gjort återföring direkt efter bortfallsblödningen?

Skönt med gott om ägg iaf, hoppas du får många fina befruktade! Förstår din besvikelse dock, när man sett så fram emot att få tillbaka direkt. :/ tiden går så fruktansvärt långsamt som det är ändåHjärta
  • Malin 845
    Cheneyney skrev 2022-04-13 20:57:39 följande:
    Skönt med gott om ägg iaf, hoppas du får många fina befruktade! Förstår din besvikelse dock, när man sett så fram emot att få tillbaka direkt. :/ tiden går så fruktansvärt långsamt som det är ändåHjärta

Härligt att jag hade många ägg! men smärtan är outhärdlig och känner mig bara än och uppblåst..:( ville så gärna få tillbaka direkt igen. ja eventuellt ska jag kunna föra tillbaka ett direkt efter bortfallsblödningen.. 

• Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-14 10:33:14 följande:

Härligt att jag hade många ägg! men smärtan är outhärdlig och känner mig bara än och uppblåst..:( ville så gärna få tillbaka direkt igen. ja eventuellt ska jag kunna föra tillbaka ett direkt efter bortfallsblödningen.. 

Usch, vet precis, hoppas det går över fort! Vet du hur många som blivit befruktade? 
  • Petraa

Gällande kvalitet på embryon, brukar alla kliniker berätta detta? Jag fick två 5-dagars embryon till frysen för en månad sen men inte fått någon som helst information om kvalitén på dessa. Är det information ni andra fått eller bett om att få?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022