• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Sonens Mamma

Till mig sa dem om kvaliteten på äggen men alla kliniker gör säkert olika. Sen finns säkert ställen med bättre ?maskiner? där dem kan avgöra lättare.

• Sonens Mamma

Cheneney, Minnan och Rosetattoo:

stort grattis va roligt!! Man blir alltid extra peppad av när andra plussar??

Jag ska vänta på mensen som kommer i början av maj. Sen är jag igång med mitt andra försök.

jag gjorde 3 försök för 10-12 år sen, men har bara minne av ett. Det var en katastrofal tid så jag räknar inte ens med dem försöken. Och så kommer man till denna kliniken jag går på idag och det är bara underbart. Så jag tror att stressen och smärtan som jag hade då , säkerligen gjorde att det inte fäste.

• Malin 845
    Cheneyney skrev 2022-04-14 12:17:39 följande:
    Usch, vet precis, hoppas det går över fort! Vet du hur många som blivit befruktade? 
    12 blev befruktade :). Blev inlagd på sjukhus för överstimuleringen inatt? :( 
  • Mimzan
    Malin 845 skrev 2022-04-15 09:14:19 följande:

Jätte tråkigt att höra, hoppas du piggar på dig snabbt. 

oj så många befruktade ägg det är ju toppen . 

• Cheneyney
    Malin 845 skrev 2022-04-15 09:14:19 följande:
    Ååh hoppas du får flera fina bloatocyster att frysa in, håller tummarna!

Usch din stackare, låter fruktansvärt. Hoppas du inte har alltför ont! 
  • Rosetattoo

Sonens mamma: Tack så mycket! Jag har tagit flera test och det är Plus på alla. Ofattbart! 

Hoppas att allt går väl för dig under behandlingen och håller tummarna för dig Solig

• Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-15 08:49:14 följande:

Cheneney, Minnan och Rosetattoo:

stort grattis va roligt!! Man blir alltid extra peppad av när andra plussar??

Jag ska vänta på mensen som kommer i början av maj. Sen är jag igång med mitt andra försök.

jag gjorde 3 försök för 10-12 år sen, men har bara minne av ett. Det var en katastrofal tid så jag räknar inte ens med dem försöken. Och så kommer man till denna kliniken jag går på idag och det är bara underbart. Så jag tror att stressen och smärtan som jag hade då , säkerligen gjorde att det inte fäste.

Hoppas tiden går fort till maj :D
    Usch, kan tänka mig att det är tufft att ha genomgått det där, och svårt att prova på det igen. Skönt att du iaf nu hittat en klinik du litar på! 
  • Cheneyney

Officiell testdag imorgon, nervöst! Även om jag fick positivt i måndags vet man ju aldrig! Dock mår jag fortfarande illa, hela dagarna... Brösten har börjat göra mer ont nu också, så hoppas det är ett gott tecken!

Hoppas alla har en fin påsk! Solig

• Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-04-16 07:31:17 följande:
    Äntligen testdag, nu vågar vi tro att det är på riktigt!!! Skrattande
    Weeeeiiii!!! Vi vågar inte heller tro att det är på riktigt, jag behöver nog ett ultraljud för att förstå. inbokat den 27/4, så nu längtar jag dit?. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022