• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Jonisa

Hej på er, i dag har vi satt in ett embryo för första gången! Har genomgått två behandlingar tidigare men aldrig satt in något så det känns lite spännande! Man vågar ju inte hoppas för mycket dock så man blir besviken sen! 

Hur ser det ut för er, när testar ni? 

• Mimzan
    Jonisa skrev 2022-04-21 20:26:00 följande:

Hej på er, i dag har vi satt in ett embryo för första gången! Har genomgått två behandlingar tidigare men aldrig satt in något så det känns lite spännande! Man vågar ju inte hoppas för mycket dock så man blir besviken sen! 

Hur ser det ut för er, när testar ni? 

Min första behandling oxå, kört korta med gonal F. Väntade till rd 9 innan vi testade, då jag hade biverkningar av cyklogesten som var snarlika med att vara gravid, så vågade inte hoppas. Men fick ett svagt plus dag 9 och ett starkt på testdagen. Nu väntar vi på ul om en vecka, jag vågar fortfarande inte vara glad. 

• Edaa83

Vi har kört korta behandlingen med gonal alla 4 omgångar. Två sista gångerna körde vi med maxdos på 450.  

Jag har börjat fusktesta... bara negativt.. vi har testdag 1 maj. Tungan ute idag är vi på RD7 med två st 3dagars embryon. 

Men jag vet ju även att plusset kan komma mycket senareHjärta

Åhh, håller tummarna för dig @mimzan{#emotions_dlg.flower}

• Orkidé8181

Äggplock imorse, ska tillbaka på måndag för att få tillbaka 2 st Om allt går som det ska Glad

• CarlssenS

Hej, jag & min partner har gjort ivf & är inne på rd 14.
    allting har gått bra fram tills rd14 kom. Börjat fått ont i magen ?typ som mens smärtor säger hon. Har kommit blod flertal  gånger under dagen. som kille har jag ingen uppskattning hur mkt blod som är mkt. vi har gjort grav test & det visade svagt positivt. svårt att läsa sig till men är smärta i magen & blödning = helt kört ? 

mvh en orolig partner 

• Anonym (Blomma)
    CarlssenS skrev 2022-04-22 16:39:14 följande:

allting har gått bra fram tills rd14 kom. Börjat fått ont i magen ?typ som mens smärtor säger hon. Har kommit blod flertal  gånger under dagen. som kille har jag ingen uppskattning hur mkt blod som är mkt. vi har gjort grav test & det visade svagt positivt. svårt att läsa sig till men är smärta i magen & blödning = helt kört ? 

mvh en orolig partner 

• Mimzan
    CarlssenS skrev 2022-04-22 16:39:14 följande:

mvh en orolig partner 

Dom säger ju att man kan blöda o att det kan vara ofarligt, men det är ju jätte svårt att sia om. Hoppas det slutat blöda o att hon mår bättre idag.
  • Mimzan
    Orkidé8181 skrev 2022-04-22 12:39:52 följande:

Äggplock imorse, ska tillbaka på måndag för att få tillbaka 2 st Om allt går som det ska Glad

Spännande, skönt när det är dax för insättning. 
  • Orkidé8181
    Mimzan skrev 2022-04-23 15:07:37 följande:
    Spännande, skönt när det är dax för insättning. 
    Ja, just nu känner jag mig jätte svullen!
    Men mår bra i övrigt, ser redan gravid ut ????
  • Mimzan
    Orkidé8181 skrev 2022-04-23 20:46:40 följande:
    Ja, just nu känner jag mig jätte svullen!
    Men mår bra i övrigt, ser redan gravid ut ????
    Jag vet! Jag var oxå jätte svullen och det höll i sig och nu mår jag illa o vill tugga på något hela tiden för att slippa det och det gör ju att jag ser ut som jag är i v18. Pluffsig redan i v 8, hur kommer detta sluta, ha ha..
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022