• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Cheneyney

Fick nyss besked om 5 normalt befruktade ägg, dem ska odlas till dag 5. Återföring på måndag!
    Hoppas sååå vårt guldägg är bland dem! 

• Mimzan
    Cacan8 skrev 2022-03-30 13:47:37 följande:

Kunde inte hålla mig utan ringde kliniken idag - av 24 plockade blåsor blev det 24 ägg, 12-13 befruktades och minst 4 har gått till frysen. De var mitt i att frysa dem när jag ringde så förhoppningsvis blir det fler! Är så glad just nu. Har PCO vilket antagligen påverkat min förmåga att bli gravid men vilket just nu känns som en gåva haha...

Fick min blödning redan igår, fyra dagar efter ÄP, så förhoppningsvis blir det återföring i maj.
    Nu ska jag njuta av hormonfria dagar!

Håller tummarna för er som väntar på plus!!

Härligt grattis, skönt att ha ett gäng ägg som väntar! 
  • Mimzan
    Cheneyney skrev 2022-03-31 13:29:02 följande:

Fick nyss besked om 5 normalt befruktade ägg, dem ska odlas till dag 5. Återföring på måndag!
    Hoppas sååå vårt guldägg är bland dem! 

Ja, det hoppas vi verkligen (: 
  • Mimzan
    Cacan8 skrev 2022-03-30 20:23:50 följande:
    Jag gjorde mitt ÄP i Stockholm och här får partnern inte vara med pga corona. Endast med på första besöket, gjort alla UL ensam. 

Behövde inte väga mig trots att jag är överstimulerad, men för mig var ju inte återföring aktuellt just nu så kanske har med det att göra. 
    Jag har Uppsala som klinik o där får partnern vara med på allt, och blev vägd innan.
  • Sonens Mamma

Nu är det många som är igång ?? Verkligen kul att följa. Och grattis till dig som har pussat.

jag kan fortfarande inte citera nån, så störande att det inte går. Får prova från datorn.

Jag är på rd 5 idag. Så tiden rullar på bra. 

har ni haft några biverkningar ni som tar Lutinus?

• Sonens Mamma

Kanske en Facebook grupp hade varit bättre än denna sidan. Men där kanske man inte kan vara anonym. Tror däremot att diskussionsflödet hade blivit bättre.

• Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-04-02 07:56:20 följande:

Nu är det många som är igång ?? Verkligen kul att följa. Och grattis till dig som har pussat.

jag kan fortfarande inte citera nån, så störande att det inte går. Får prova från datorn.

Jag är på rd 5 idag. Så tiden rullar på bra. 

har ni haft några biverkningar ni som tar Lutinus?

Jag har iPhone och har oxå haft problem att citera trycker jag på hjulet när jag har mobilen som vanligt funkar det inte men vänder jag mobilen då funkar det, skumt. Jag är på rd 10 idag, fusk testade igår som jag haft sån mensvärk. Det var ett plus, men vågar inte bli glad än. 
  • Sonens Mamma
    Mimzan skrev 2022-04-02 10:13:46 följande:
    Jag har iPhone och har oxå haft problem att citera trycker jag på hjulet när jag har mobilen som vanligt funkar det inte men vänder jag mobilen då funkar det, skumt. Jag är på rd 10 idag, fusk testade igår som jag haft sån mensvärk. Det var ett plus, men vågar inte bli glad än. 
    Åååå va roligt. Har du gjort många försök?
  • Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-04-02 14:56:30 följande:
    Åååå va roligt. Har du gjort många försök?
    Detta är vår första ivf, så nej. Håller tummar detta plus håller i sig o att allt är som det ska i så fall. Gick igenom en fosterlös graviditet för 2 år sedan så är ju nojig överlag. Hann lixom ?vara gravid? i 3 månader innan det upptäcktes på kub testet.  Så hemskt! 
  • Malin 845

Hej tjejer! 

jag har precis börjat med Glonal-f i vår andra ivf omgång. Någon mer som började nu i dagarna? Jag har ul på onsdag och fredag nästa vecka  :) troligen ägguttag i början av veckan efter. 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022