Cacan8 skrev 2022-03-21 17:31:19 följande:
Fattar verkligen inte hur man svarar på ett inlägg haha, men svar till TS:
Jag har mått lite illa av sprutorna och haft ägglossningsvärk några dagar, magen känns svullen och lite öm men det är helt okej ändå.
Igår tog jag första Fyremadel-sprutan. Isade och tog sprutan i nedre delen av "valken" - kände inte ett smack! Faktiskt mindre än av Bemfolan. Tror is är bästa tipset! Blev lite illamående efter den men det gick över. Sved kanske litegrann efter injektionen men knappt så jag ens tänkte på det. Lycka till med din ikväll!
Var inne på vul idag och har 22 äggblåsor som vuxit så det knakar över helgen. Ska in på ytterligare ett vul i veckan för att kontrollera tillväxt men äggplock blir nog på fredag. Då har jag tagit Bemfola i sammanlagt 8 dagar och Fyremadel i 3. Originalprogrammet hade mig på Bemfola i 5 dagar. Tar 300 i styrka.
Enligt läkaren finns det risk för överstimulering pga antal ägg men vi får hålla tummarna för att jag klarar mig :)
Jag går landstingsfinansierat, tog ca 5 veckor för remissen att bli godkänd och sen fick vi tid på klinik på en gång. Jag ligger i det övre åldersspannet så kanske därför det gick snabbt.
Fertilitetsutredningen tog ingen tid alls, gick supersnabbt. Men som sagt tror jag att alla skyndar på när man närmar sig 40.
Wow, tycker inte att bemfola sprutan känns alls, så det var imponerande att du lyckas så bra med fyremadelen. Svärmor fortsätter ge mig den och idag kändes den knappt, mer än att det svider efteråt. :)
Spännande! 8 dagar låter ändå ganska lite? Skönt att slippa hålla på med sprutorna så länge. Ser du fram emot äggplocket?
Snabbt jobbat! Jag tycker det gick helt ok snabbt för oss också trots att vi inte är så gamla. Totalt 6 månader från remiss inskickad till start får jag ändå känna är helt ok.
Utredningen för mig tog evigheter, mitt när corona slog till som värst 2020...