• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Cheneyney
    Mimzan skrev 2022-03-29 18:35:20 följande:

7 dagar har gått sedan insättning, testdag 10/4. Men börjar känna som mensvärk så tror inte det tagit sig. 

Men fortsätter såklart hoppas!

Men kan det inte också vara positivt, att många känner som mensvärk men att det är växtvärk?
    Håller tummarna för dig! 
  • Cacan8
    Benima320 skrev 2022-03-29 23:46:44 följande:
    Jag satte in embryo 17/3 hos RMC i malmö och är idag gravid i v.4+0 ????
    Stort grattis :D 
  • Cacan8

Kunde inte hålla mig utan ringde kliniken idag - av 24 plockade blåsor blev det 24 ägg, 12-13 befruktades och minst 4 har gått till frysen. De var mitt i att frysa dem när jag ringde så förhoppningsvis blir det fler! Är så glad just nu. Har PCO vilket antagligen påverkat min förmåga att bli gravid men vilket just nu känns som en gåva haha...

Fick min blödning redan igår, fyra dagar efter ÄP, så förhoppningsvis blir det återföring i maj.
    Nu ska jag njuta av hormonfria dagar!

Håller tummarna för er som väntar på plus!!

• Cheneyney

Då var äggplocket gjort även här! 11 ägg fick dem ut, hoppas det är tillräckligt. 
    Det kändes litegrann men definitivt inte så farligt som man föreställt sig. Bedövningen var nog det värsta!
    Personalen var dessutom helt fantastisk, wow!!

Imorgon får vi reda på hur många som befruktats, och eftersom jag fyller 30 imorgon så hoppas jag på en riktigt fin födelsedagspresent! Hjärta

• Cheneyney
    Cacan8 skrev 2022-03-30 13:47:37 följande:

Kunde inte hålla mig utan ringde kliniken idag - av 24 plockade blåsor blev det 24 ägg, 12-13 befruktades och minst 4 har gått till frysen. De var mitt i att frysa dem när jag ringde så förhoppningsvis blir det fler! Är så glad just nu. Har PCO vilket antagligen påverkat min förmåga att bli gravid men vilket just nu känns som en gåva haha...

Fick min blödning redan igår, fyra dagar efter ÄP, så förhoppningsvis blir det återföring i maj.
    Nu ska jag njuta av hormonfria dagar!

Håller tummarna för er som väntar på plus!!

Wow vilket resultat! Hoppas det är några riktigt fina flingor som väntar på dig i frysen! 
  • KlaraRara
    Mimzan skrev 2022-03-29 18:40:08 följande:
    ja, spännande o höra om dom gillar varandra ha ha 
    Visst var det väldigt lugnt o ändå skönt stämning inne i äggplock rummet, samma stäm är ju när man sätter in igen, så det e ju skönt. Glad
    10 gillade varandra så det var ju kul!
    Är ordentligt förkyld/febrig och svullen idag så vi får se om det blir insättning på fredag. Har inte särskilt ont men kan inte göra för snabba rörelser. Kan kissa och det är tydligen det viktigaste. Men är lite orolig när de sa att jag var överstimulerad.
  • Anonym (Fundersam)
    KlaraRara skrev 2022-03-30 17:08:50 följande:
    10 gillade varandra så det var ju kul!
    Är ordentligt förkyld/febrig och svullen idag så vi får se om det blir insättning på fredag. Har inte särskilt ont men kan inte göra för snabba rörelser. Kan kissa och det är tydligen det viktigaste. Men är lite orolig när de sa att jag var överstimulerad.
    Vart gjorde ni äp? Hört att partner inte får vara med på vissa ställen.

Va du tvungen att väga dig innan äp? Hört olika om det oxå 
  • Cheneyney
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-30 18:40:26 följande:
    Vart gjorde ni äp? Hört att partner inte får vara med på vissa ställen.

Va du tvungen att väga dig innan äp? Hört olika om det oxå 
    Nu var det inte mig du frågade, men svarar ändå då vi gjorde äp idag. 
    Min partner fick vara med hela tiden, och jag fick väga mig innan. Antar det har med läkemedlen att göra?
  • Cacan8
    Cheneyney skrev 2022-03-30 18:43:39 följande:
    Nu var det inte mig du frågade, men svarar ändå då vi gjorde äp idag. 
    Min partner fick vara med hela tiden, och jag fick väga mig innan. Antar det har med läkemedlen att göra?
    Jag gjorde mitt ÄP i Stockholm och här får partnern inte vara med pga corona. Endast med på första besöket, gjort alla UL ensam. 

Behövde inte väga mig trots att jag är överstimulerad, men för mig var ju inte återföring aktuellt just nu så kanske har med det att göra. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022