• Malin 845

Vi som startar IVF 2022

Hej tjejer! 

jag har precis börjat med Glonal-f i vår andra ivf omgång. Någon mer som började nu i dagarna? Jag har ul på onsdag och fredag nästa vecka  :) troligen ägguttag i början av veckan efter. 

• Malin 845
    Solstrålar11 skrev 2022-04-02 22:24:51 följande:

Vad kul att det finns fler att få följa! och att det går bra. Går genom landstinget på livio i Umeå. gick igenom en behandlingen med Bemfola/fyramadel, tagit alla sprutar sedan fick jag corona ? avbruten behandling och vänta på nästa mens för nytt försök. 

Är väldigt orolig för äp- ni som gjort hur känns det? 

Var också orolig för äp men det gick bra! viktigaste att komma ihåg är att andas. Det spänner och trycker men det går snabbt tills det är klart :)
  • Malin 845
    Solstrålar11 skrev 2022-04-03 16:16:12 följande:

vad skönt att höra att det ändå gått bra! Kanske man inte behöver vara så orolig..???? det är nog mycket att tänka på ändå runt alltihopa. 

Cheneyney- vad spännande, får man fråga hur många ägg du fick ut?  Får Inte till att svara,

Nu frågade du ju någon annan, men jag tänker att det varierar mycket hur många ägg de får ut samt hur många som befruktas så jag svarar med :). Jag fick ut 6 ägg och av dem kunde en blastocyst frysas samt återföring av ett blastocyst :). Jag fick höjd dos till denna omgången för att få ut fler :). 
  • Malin 845
    Solstrålar11 skrev 2022-04-03 21:02:09 följande:

Malin 845 - okej det kan skilja mycket. Jag läste du hade återfört så håller tummar för dig också att det blir plus på stickan! :) 
    jag Har bara läst och hört att om man har många ägg för utplockat kan resultatet bli dålig kvalite.. har pco och innan min behandling blev avbruten Så hade jag nog 25 mogna äggblåsor för plock

Första cykeln slutade tyvärr i missfall. Är på vår andra ivf cykel nu :) lycka till, till dig med!
  • Malin 845

Första ultraljudet idag, hade 16 äggblåsor på storlek runt 8-11 mm. Nästa ultraljud på fredag :). är det någon mer som har ultraljud denna veckan och trolig äp i början på nästa vecka? :) 

• Malin 845
    Punani intended skrev 2022-04-06 20:11:40 följande:
    Wow, 16 stycken är ju jättebra. Jag ligger lite före dig i tid men vill önska dig all lycka till!

Ja det är ju jättebra! Förra cykeln hade jag ca samma antal men de var större nu! Men nu ska de få växa till sig och hoppas innerligt på plock i början av veckan :). 

vart är du i tiden? 

• Malin 845
    Punani intended skrev 2022-04-06 20:32:21 följande:

Hej!
    Hur går det för er andra? Jag har haft två rosa pytteblödningar (tror jag?) idag och igår. Kan man få småblödningar av Lutinus?

Jag drömde inatt att jag testade positivt, så imorse gjorde jag ett test. Det var ett svagt rosa streck på testet men jag vågar egentligen inte försöka tolka det. Tänker att det förmodligen kan vara Ovitrellen som spökar? Eller..?  Är på ruvardag 7 av ett 5-dagarsembryo.

Kan man få när ägget fäster :) sen blir ju slemhinnorna sköra av lutinus! När har du test dag? Otriville håller i upp till 10 dagar, så den bör gått ur kroppen snart. har du bild på testet? 
  • Malin 845
    Sonens Mamma skrev 2022-04-07 05:50:37 följande:

Började få rosa blödningar igår morse. Höll ändå hoppet upp efter att ha läst runt att det är relativt vanligt. 

men på kvällen kom det vanligt blod och idag är det som en vanlig mens. 

Så denna gången tog det sig inte. Vill bara börja igen nu.

Det som känns värst för mig är att jag känner mig värdelös som aldrig kan ge min son en syskon. 

Förstår frustrationen, skickar stora kramar och lycka till nästa gång Hjärta
  • Malin 845

Vilken dag har ni gjort äp? Är så nervös över att det ska krocka med påsken, även om kliniken sagt att det inte bör vara några problem :( 

• Malin 845
    Rosetattoo skrev 2022-04-07 13:09:56 följande:
    Jag gjorde ÄP fredag och insättning söndag. Så de gör det även på helger. Glad
    På min klinik har de öppet påskafton, så jag hoppas att det kan bli återföring då :) 
  • Malin 845

Äggplock idag, fick ut 15 ägg. Är överstimulerad då jag hade 24 äggblåsor och vätska i buken så det blir total frys för min del.. är så otroligt besviken :( 
    har någon av er gjort återföring direkt efter bortfallsblödningen?

• Malin 845
    Cheneyney skrev 2022-04-13 20:57:39 följande:
    Skönt med gott om ägg iaf, hoppas du får många fina befruktade! Förstår din besvikelse dock, när man sett så fram emot att få tillbaka direkt. :/ tiden går så fruktansvärt långsamt som det är ändåHjärta

Härligt att jag hade många ägg! men smärtan är outhärdlig och känner mig bara än och uppblåst..:( ville så gärna få tillbaka direkt igen. ja eventuellt ska jag kunna föra tillbaka ett direkt efter bortfallsblödningen.. 

• Malin 845
    Cheneyney skrev 2022-04-14 12:17:39 följande:
    Usch, vet precis, hoppas det går över fort! Vet du hur många som blivit befruktade? 
    12 blev befruktade :). Blev inlagd på sjukhus för överstimuleringen inatt? :( 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022