• Baconpie

BIM April 2022 första barnet

Hej!

Jag vill gärna följas åt med andra som försöker med första barnet.

• Svar på tråden BIM April 2022 första barnet
  • Fyrklöverns

Hej! Trevligt med renodlad första-barnet tråd. Börjar kännas hopplöst och ensamt? Inne på försök 11 nu och det som är jobbigast är att det snart är dags att söka hjälp vilket jag inte förmår mig riktigt till så jag hoppas det tar sig nu. 

Gurre94, 27år, BIM 1/4
    Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
    Baconpie, 37 år, BIM 4/4
    ems1991, 30 år, BIM 7/4
    Rebeck­ae, 28 år, BIM 8/4
    Evelinagra1, 22 år, BIM 8-9/4
    MissEA85, 36 år, BIM 15-16/4
    Emzor1, 25år, BIM 15/4
    Novabusen, 37 år, BIM 17/4
    Emmfri90 31år,  BIM 21/4
    Fyrklöverns 33 år, BIM 22/4
    Cykelhjul, 32 år 32 år 32 år, BIM 24/4
    LJM91, 31 år, BIM 30/4
  • Gurre94
    Baconpie skrev 2022-03-27 20:03:53 följande:

Klicka på ?kugghjulet? så finns citera där. 

Det låter ju lovande ändå. Håller tummarna för dig. Så hemskt med missfall. Har också varit med om det, det är ledsamt. Det är väl bäst att vänta med att testa som du säger, men svårt när man får symtom och hjärnspöken! Jag har BIM på söndag men kommer nog testa på fredag. 

Åh! försökt trycka på det där jäkla kugghjulet utan lycka men nu så! 

Tack! Håller tummarna för dig med! Har du några symptom?? Ja det är ingen höjdare.. hoppas verkligen vi får en ny chans. Kommer säkert inte kunna hålla mig men vi får seOskyldig

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-25 22:17:19 följande:
    Vet precis känslan, svårt att hålla hoppet uppe. Vi har utretts och har alla förutsättningar för att bli gravida, men verkar dröja. Denna månad har jag dock en stark känsla av att det gått vägen. Men jag är ju bara på ÄL+4 så inget har ju ens hänt än. Så dumt och dåligt när det känns såhär, jag vågar inte hoppas och dras med. Hur är du med graviditetssymtom?

Skönt ändå att allt ser bra ut, och att det förhoppningsvis bara tar lite tid då.

Vi har ännu gjort någon utredning, men pratar om att boka tid för utredning efter sommaren om det fortfarande inte tagit sig då. Hoppas såklart vi ska slippa det.

haha, jag känner varje månad efter så det knakar. har skrivit ner symptom jag hade tidigare månader som ömma bröst, lätt illamående osv, flytningstatus och så vidare . Så försöker borte från de symptom som jag haft andra månader nu, men det är lättare sagt än gjort? 

Jag vaknade natten till söndag av vad som kändes som ett litet stick strax utan navelhöjd. Efter en del googling läste jag om kvinnor som menar att de känns ett litet stick just när ägget borde fäst, så inbillar mig att det är ett gott tecken. Hade också en del molvärk igår, lite som mensvärk (något jag inte haft på över 10år). 

Så hoppet är ännu inte ute. 
    Hur har helgen varit för dig?

• Sofiaa90
    Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:10:22 följande:

Hej! Trevligt med renodlad första-barnet tråd. Börjar kännas hopplöst och ensamt? Inne på försök 11 nu och det som är jobbigast är att det snart är dags att söka hjälp vilket jag inte förmår mig riktigt till så jag hoppas det tar sig nu. 

Gurre94, 27år, BIM 1/4
    Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
    Baconpie, 37 år, BIM 4/4
    ems1991, 30 år, BIM 7/4
    Rebeck­ae, 28 år, BIM 8/4
    Evelinagra1, 22 år, BIM 8-9/4
    MissEA85, 36 år, BIM 15-16/4
    Emzor1, 25år, BIM 15/4
    Novabusen, 37 år, BIM 17/4
    Emmfri90 31år,  BIM 21/4
    Fyrklöverns 33 år, BIM 22/4
    Cykelhjul, 32 år 32 år 32 år, BIM 24/4
    LJM91, 31 år, BIM 30/4

Förstår verkligen din känsla och att det tar emot att börja tänka på att behöva söka hjälp. 
    Vi är inne på försök 9, och har bestämt oss för att ge det till slutet av sommaren innan vi bokar tid för utredning. Hoppas inte det ska behöva gå så långt för någon av oss.

Håller alle tummar för er! Ser att ni har en stund kvar till ä, kämpa på! <3

• Baconpie
    Sofiaa90 skrev 2022-03-28 07:56:41 följande:

Skönt ändå att allt ser bra ut, och att det förhoppningsvis bara tar lite tid då.

Vi har ännu gjort någon utredning, men pratar om att boka tid för utredning efter sommaren om det fortfarande inte tagit sig då. Hoppas såklart vi ska slippa det.

haha, jag känner varje månad efter så det knakar. har skrivit ner symptom jag hade tidigare månader som ömma bröst, lätt illamående osv, flytningstatus och så vidare . Så försöker borte från de symptom som jag haft andra månader nu, men det är lättare sagt än gjort? 

Jag vaknade natten till söndag av vad som kändes som ett litet stick strax utan navelhöjd. Efter en del googling läste jag om kvinnor som menar att de känns ett litet stick just när ägget borde fäst, så inbillar mig att det är ett gott tecken. Hade också en del molvärk igår, lite som mensvärk (något jag inte haft på över 10år). 

Så hoppet är ännu inte ute. 
    Hur har helgen varit för dig?

Åh jag känner igen mig SÅ! Kartlägger allt i min fertilitetsapp. 

Åh det låter ju lovade!! Vad roligt! Jag har också haft en del molvärk i går och nu idag helt oförhappandes kom en skvätt färskt blod i trosorna. Fattar ingenting! Men det skulle ju kunna vara implantationsblödning.. hoppas på det. Annars är det väl något spökeri med hormonerna. 

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-28 14:34:39 följande:

Åh jag känner igen mig SÅ! Kartlägger allt i min fertilitetsapp. 

Åh det låter ju lovade!! Vad roligt! Jag har också haft en del molvärk i går och nu idag helt oförhappandes kom en skvätt färskt blod i trosorna. Fattar ingenting! Men det skulle ju kunna vara implantationsblödning.. hoppas på det. Annars är det väl något spökeri med hormonerna. 

Låter ju som att det kan vara en nidblödning ja, håller tummarna för att det är det. Har själv hoppats på att få se det idag, men de flesta får ju inte det, så försöker att inte fokusera allt för mycket på just det. 

Håll mig uppdaterad! Hade varit så kul om vi båda plussade ju! 

• Cykelhjul
    Sofiaa90 skrev 2022-03-25 12:08:09 följande:

Vi har försökt sedan augusti förra året. Ännu inget som tagit sig. 

Min cykel är ganska regelbunden, diffar på några få dagar bara. Men knaprar oavsett d-vitamin, nattljusoljekapslar och bidrottninggele varje dag, greppar alla trådar här.

Håller tummarna för oss båda!  

Åh ska kolla in bidrottninggele, har läst en hel del om det här.

Önskar så jäkla mycket jag hade regelbundet cykel så man vet när man ska hoppas eller inte haha 
  • Baconpie
    Sofiaa90 skrev 2022-03-28 15:42:02 följande:

Låter ju som att det kan vara en nidblödning ja, håller tummarna för att det är det. Har själv hoppats på att få se det idag, men de flesta får ju inte det, så försöker att inte fokusera allt för mycket på just det. 

Håll mig uppdaterad! Hade varit så kul om vi båda plussade ju! 

Ja, hoppas på nidis! Avtog direkt och nu endast när jag torkar. Såg lite rosa på pappret i morse. 

Hur känns det för dig idag? Har du mer mensvärkar?

Hade varit fantastiskt om vi båda plussade! Hoppas hoppas! Hjärta

• Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-28 18:01:02 följande:

Ja, hoppas på nidis! Avtog direkt och nu endast när jag torkar. Såg lite rosa på pappret i morse. 

Hur känns det för dig idag? Har du mer mensvärkar?

Hade varit fantastiskt om vi båda plussade! Hoppas hoppas! Hjärta

Låter minst sagt som att kan ha varit det ju, så himla spännande!!! 

Har inte känt av så mycket idag alls, tyvärr. Får vara tålmodig och vänta och se. (Lättare sagt än gjort)

• Baconpie
    Sofiaa90 skrev 2022-03-28 20:07:24 följande:

Låter minst sagt som att kan ha varit det ju, så himla spännande!!! 

Har inte känt av så mycket idag alls, tyvärr. Får vara tålmodig och vänta och se. (Lättare sagt än gjort)

En dag i taget så är helgen snart här. Tempar du? 
Svar på tråden BIM April 2022 första barnet