BIM April 2022 första barnet
Hej!
Jag vill gärna följas åt med andra som försöker med första barnet.
Hej!
Jag vill gärna följas åt med andra som försöker med första barnet.
Hej på er!
Hoppar in här, jag har nyss fyllt 32 och min sambo blir 34 i sommar. Vi har försökt med första barnet sedan augusti, inne på försök 9 nu och väntar ÄL inom de närmsta dagarna. Kör på ÄL-stickor från RFSU och är på cykeldag 14 idag.
Tappar av och till hoppet efter över ett halvår utan något positivt resultat, men försöker att tänka att det för många tar upp till 1-2år, så försöker hålla mig lugn.
Tog ut min p-stav i maj förra året.
Håller tummarna för er allihop! <3
Hoppar också in här
Gurre94, 27år, BIM 1/4
Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
ems1991, 30 år, BIM 7/4
Baconpie, 37 år, BIM 8/4
Evelinagra1, 22 år, BIM 8-9/4
MissEA85, 36 år, BIM 15-16/4
Emzor1, 25år, BIM 15/4
Novabusen, 37 år, BIM 17/4
LJM91, 31 år, BIM 30/4
Hoppar också in här
Gurre94, 27år, BIM 1/4
Sofiaa90, 32år, BIM 3/4
Baconpie, 37 år, BIM 4/4
ems1991, 30 år, BIM 7/4
Evelinagra1, 22 år, BIM 8-9/4
MissEA85, 36 år, BIM 15-16/4
Emzor1, 25år, BIM 15/4
Novabusen, 37 år, BIM 17/4
LJM91, 31 år, BIM 30/4
Hej!
Åh så kul! Jag fick positivt ÄL-test i söndags. Fick tyvärr bara till det två gånger, fredag och söndag, denna gången då min sambo legat mer eller mindre däckad i corona och inte varit så pigg.
Nu dags för den olidligt långa väntan på bim.
Håller alla tummar och tår för att det tar sig för oss bägge denna gång!
Har ni barn sedan innan och hur länge har ni försökt?
Stor kram!
Hej!
Åh så kul! Jag fick positivt ÄL-test i söndags. Fick tyvärr bara till det två gånger, fredag och söndag, denna gången då min sambo legat mer eller mindre däckad i corona och inte varit så pigg.
Nu dags för den olidligt långa väntan på bim.
Håller alla tummar och tår för att det tar sig för oss bägge denna gång!
Har ni barn sedan innan och hur länge har ni försökt?
Stor kram!
Kul, då är vi precis på samma. Just denna cykel känner jag mig lite mer obrydd, är inte så sugen på decemberbarn men samtidigt spelar det förstås ingen större roll egentligen. Blir vi gravida så är lyckan total! Ingen av oss har barn sedan innan. Vi har försökt sen april 2020, en graviditet med missfall i juni 2021. Så rdenna gång försökt sen augusti 2021. Tar nu letrozol för lite hjälp på traven. Har vi inte blivit gravid till sommaren så blir det IVF i höst.
Hur länge har ni försökt?
Kram!
Kul, då är vi precis på samma. Just denna cykel känner jag mig lite mer obrydd, är inte så sugen på decemberbarn men samtidigt spelar det förstås ingen större roll egentligen. Blir vi gravida så är lyckan total! Ingen av oss har barn sedan innan. Vi har försökt sen april 2020, en graviditet med missfall i juni 2021. Så rdenna gång försökt sen augusti 2021. Tar nu letrozol för lite hjälp på traven. Har vi inte blivit gravid till sommaren så blir det IVF i höst.
Hur länge har ni försökt?
Kram!
Jag känner likadant med det runt decemberbarn, så dumt egentligen. Men blir det något nu så bli vi såklart superlyckliga ändå!
Tufft med missfall och så lång tid med försök. Jag håller alla tummar för er. Vi har försökt sedan augusti 2021, ännu inga positiva graviditetstest. Tar det sig inte innan sommaren är slut startar vi fertilitetsutredning, men hoppas det slipper gå så långt. Men man förlorar liksom hoppet lite varje månad mensen kommer.
Jag följer gärna med i denna tråd!
Jag och sambon ska försöka med första barnet och äntligen får jag vara med i en sån här tråd också
Tyvärr jätte oregelbulden mens och blöder ca 2v innan vad jag tror är riktiga mensen, detta är dock något som ska utredas i april. Så jag tror BIM är 24/4.
32 år
bim 24/4
Jag följer gärna med i denna tråd!
Jag och sambon ska försöka med första barnet och äntligen får jag vara med i en sån här tråd också
Tyvärr jätte oregelbulden mens och blöder ca 2v innan vad jag tror är riktiga mensen, detta är dock något som ska utredas i april. Så jag tror BIM är 24/4.
32 år
bim 24/4
Tack så mycket! Vad kul, hur länge har ni försökt? Jag hoppas verkligen cykeln blir normal snart, är så svårt att hålla koll på ägglossningen och allt när cykeln är helt spårad. Men jag hamnade på en rosenrot tråd här på FL där några skrivit cykeln blir mer stabil, så det är värt ett försök kanske :)
Jag håller tummarna för er också!
Tack så mycket! Vad kul, hur länge har ni försökt? Jag hoppas verkligen cykeln blir normal snart, är så svårt att hålla koll på ägglossningen och allt när cykeln är helt spårad. Men jag hamnade på en rosenrot tråd här på FL där några skrivit cykeln blir mer stabil, så det är värt ett försök kanske :)
Jag håller tummarna för er också!
Vi har försökt sedan augusti förra året. Ännu inget som tagit sig.
Min cykel är ganska regelbunden, diffar på några få dagar bara. Men knaprar oavsett d-vitamin, nattljusoljekapslar och bidrottninggele varje dag, greppar alla trådar här.
Håller tummarna för oss båda!