• Baconpie

BIM April 2022 första barnet

Hej!

Jag vill gärna följas åt med andra som försöker med första barnet.

• Svar på tråden BIM April 2022 första barnet
  • Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-29 16:55:08 följande:

Okej, skönt att vara regelbunden! Förra månaden hade jag sen mens med 3-4 dagar, snacka om grusade förhoppningar när testet var negativt. 

Har BIM på söndag, men pga oregelbunden så kan det lika gärna bli lördag eller tisdag. 

Jag har ganska rejält med molvärk idag, känner du något?

Du nämnde hormontabletter tidigare, har du någon behandling?

Men usch vad jobbigt. Då hinner man ju verkligen få upp förhoppningarna riktigt ordentligt också. 

Ja, då förstår jag att du tar ett test. Min har aldrig varit mer en en dag ?sen? så försöker hålla mig med att testa till åtminstone beräknad dag för mens.

Åh, så spännande. Inte så mycket här tyvärr, inbillar mig ibland att det värker till lite, men tveksam till om det egentligen är något. 

Ingen behandling, mer en självmedicinering, haha. Har läst i forum om att bidrottninggele och nattljusolja (efamol) har hjälpt andra att bli gravida, då det ska göra nytta för hormonbalansen i kroppen. Plus att jag knaprar d-vitamin och folsyra. 

• Limandax
    Sofiaa90 skrev 2022-03-29 16:47:53 följande:
    Försök 9 här, bim på söndag. :)
    Håller tummarna! Olidlig väntan :)
  • Baconpie
    Sofiaa90 skrev 2022-03-29 18:41:32 följande:

Men usch vad jobbigt. Då hinner man ju verkligen få upp förhoppningarna riktigt ordentligt också. 

Ja, då förstår jag att du tar ett test. Min har aldrig varit mer en en dag ?sen? så försöker hålla mig med att testa till åtminstone beräknad dag för mens.

Åh, så spännande. Inte så mycket här tyvärr, inbillar mig ibland att det värker till lite, men tveksam till om det egentligen är något. 

Ingen behandling, mer en självmedicinering, haha. Har läst i forum om att bidrottninggele och nattljusolja (efamol) har hjälpt andra att bli gravida, då det ska göra nytta för hormonbalansen i kroppen. Plus att jag knaprar d-vitamin och folsyra. 

Gah jag tog ett ?testa tidigt? redan nu på morgonen. Så himla dumt egentligen då det är väldigt tidigt än. Det var förstås negativt och nu känner jag att luften fick ur mig totalt.  

åh okej, då förstår jag. Tycker du tillskotten har förändrat din cykel något? Jag har hormonbehandling med letrozol. 
  • Sofiaa90
    Baconpie skrev 2022-03-30 07:34:26 följande:
    Gah jag tog ett ?testa tidigt? redan nu på morgonen. Så himla dumt egentligen då det är väldigt tidigt än. Det var förstås negativt och nu känner jag att luften fick ur mig totalt.  

åh okej, då förstår jag. Tycker du tillskotten har förändrat din cykel något? Jag har hormonbehandling med letrozol. 

Du får tänka att det nog vara för tidigt! håller fortfarande tummarna hårt för dig!!

Jag vet faktiskt inte, möjligt att den blivit något längre. från 25-26 dagar tidigare, nu ofta 27-28 dagar. 
    Men har tänkt att det inte är ett tillskott som borde vara dåligt för kroppen oavsett så har valt att fortsätta. 

Ja okej, har du märkt någon förändring/förbättring?

• Melsson
    Baconpie skrev 2022-03-30 07:34:26 följande:

Hur länge har du testat med letrozol? Har kört min första kur nu :) Och äggen har växt så det känns skönt! 
  • Gurre94

Hoppet är väl det sista som lämnar kroppen så var ju liiiiite glad när tempen ändå gick up liiite i morse men springer på toan hela tiden för att kolla om mensen kommit Obestämd
  • Cykelhjul

Är det någon av er som kör på ÄL tester?
    Jag har super oregelbunden mens och blöder av och till i ca 2-3 veckor varje månad (tid hos gyn är bokad ang detta) men jag har läste i rosenrot-tråden och fick inspiration och började ta denna cykel.

Jag har testat ÄL stickor i ett par dagar nu, alltid samma tid på em och har idag första gången fått ett svagt streck. Tror ni ägglossningen kan vara på G Skrattande? Dessa tester kanske inte är optimalt när man inte har regelbunden cykel, men är så nyfiken om man ens får ägglossning. Det skulle ge lite hopp 

• Baconpie
    Gurre94 skrev 2022-03-30 13:28:29 följande:
    Hoppet är väl det sista som lämnar kroppen så var ju liiiiite glad när tempen ändå gick up liiite i morse men springer på toan hela tiden för att kolla om mensen kommit Obestämd
    ja men titta, och den sjönk ju aldrig under cover line pm jag ser rätt? Då bör det fortfarande finnas en chans ju! Hoppas! 
  • Baconpie
    Sofiaa90 skrev 2022-03-30 10:05:04 följande:

Du får tänka att det nog vara för tidigt! håller fortfarande tummarna hårt för dig!!

Jag vet faktiskt inte, möjligt att den blivit något längre. från 25-26 dagar tidigare, nu ofta 27-28 dagar. 
    Men har tänkt att det inte är ett tillskott som borde vara dåligt för kroppen oavsett så har valt att fortsätta. 

Ja okej, har du märkt någon förändring/förbättring?

Tack snälla du! 

Ja, många svär ju vid tillskott. Så länge man fortsätter ägglossa så är det ju värt att prova!

Jag får kortare cykel med letrozol och mycket starkare ägglossning. Det känns hittills som att det är hjälpsamt. Jag har PCOS så vissa månader ägglossar jag inte alls, så med denna hjälp blir det lite extra skjuts! 

• Baconpie
    Melsson skrev 2022-03-30 10:34:36 följande:
    Hur länge har du testat med letrozol? Har kört min första kur nu :) Och äggen har växt så det känns skönt! 
    Jag är på min andra cykel, så inte så länge. Vi har en särskild tråd för oss på Letrozol om du vill få mer sällskap. Visst är den en skön känsla att få veta att svart på vitt att äggen faktiskt mognar!? Vilken dos kör du?
Svar på tråden BIM April 2022 första barnet