• Cykelhjul

BIM April 2022 första barnet

Jag följer gärna med i denna tråd! 

Jag och sambon ska försöka med första barnet och äntligen får jag vara med i en sån här tråd också Skrattande

Tyvärr jätte oregelbulden mens och blöder ca 2v innan vad jag tror är riktiga mensen, detta är dock något som ska utredas i april. Så jag tror BIM är 24/4.

32 år

bim 24/4

• Cykelhjul
    Sofiaa90 skrev 2022-03-24 14:32:04 följande:
    Välkommen och stort lycka till!
    Jag är också 32 och vi försöker också med första barnet! Lycka till med utredningen och hoppas att cykeln blir mer regelbunden framöver! Håller tummarna för er! 

Tack så mycket! Vad kul, hur länge har ni försökt? Jag hoppas verkligen cykeln blir normal snart, är så svårt att hålla koll på ägglossningen och allt när cykeln är helt spårad. Men jag hamnade på en rosenrot tråd här på FL där några skrivit cykeln blir mer stabil, så det är värt ett försök kanske :) 

Jag håller tummarna för er också! 

• Cykelhjul
    Sofiaa90 skrev 2022-03-25 12:08:09 följande:

Vi har försökt sedan augusti förra året. Ännu inget som tagit sig. 

Min cykel är ganska regelbunden, diffar på några få dagar bara. Men knaprar oavsett d-vitamin, nattljusoljekapslar och bidrottninggele varje dag, greppar alla trådar här.

Håller tummarna för oss båda!  

Åh ska kolla in bidrottninggele, har läst en hel del om det här.

Önskar så jäkla mycket jag hade regelbundet cykel så man vet när man ska hoppas eller inte haha 
  • Cykelhjul

Är det någon av er som kör på ÄL tester?
    Jag har super oregelbunden mens och blöder av och till i ca 2-3 veckor varje månad (tid hos gyn är bokad ang detta) men jag har läste i rosenrot-tråden och fick inspiration och började ta denna cykel.

Jag har testat ÄL stickor i ett par dagar nu, alltid samma tid på em och har idag första gången fått ett svagt streck. Tror ni ägglossningen kan vara på G Skrattande? Dessa tester kanske inte är optimalt när man inte har regelbunden cykel, men är så nyfiken om man ens får ägglossning. Det skulle ge lite hopp 

• Cykelhjul
    Gurre94 skrev 2022-04-01 05:55:49 följande:
    GråterVet inte vart ja ska ta vägen är det här vett aprilskämt?!Hjärta
    Men gud så kul, stort grattis!! Hjärta
  • Cykelhjul

Jag vet inte när BIM är men var hos gyn igår för att reda ut min oregelbundna cykel och alla blödningar. Fick veta vid ultraljudet det var vätska I livmodern och gjorde gravtest som visade sig vara negativt. Så det känns lite hopplöst, jag fick provera för att stabilisera cykeln. 

Fick upp hoppet så mycket när hon sa något/vätska var i livmodern. Gjorde även ett test nu på morgonen med morgonurin som var negativt :( 

• Cykelhjul

Jag är ledsen att höra ems1991! 
    Förhoppningsvis så är nästa gång din tur Hjärta

• Cykelhjul

Är det fler som är lite rädda för att testa för man vill inte bli besviken? Jag har fortfarande hoppet uppe i hjärtat men har sån mensvärk och haft i flera dagar med alla klassiska symptom som gasig och svullen. Vet inte riktigt när mensen ska komma dock då den är oregelbunden.

Känner mig nedslagen redan innan bekräftad mens/negativ sticka. Usch för den känslan Rynkar på näsan

• Cykelhjul

Rebeckae - du har rätt, jag får helt enkelt vänta lite till och se :) 

Jag har haft svullen mage, mensvärk och ont i brösten i cirka en vecka nu men inget plus i sikte. Testade imorse, men förväntar mig verkligen mens varje gång jag går på toa.

Märkte dock nu jag har äggvite flytningar och fick ett super starkt streck på rfsu ägglossningstest nu på eftermiddagen (mitt första streck sedan vi började försöka)

Känner ni av er ägglossning så pass starkt eller kan man få positivt streck innan mensen?

• Cykelhjul

Jahop.. Så kom mensen imorse :(  Jag får helt enkelt hoppa över till BIM maj tråden. Jag önskar er som fortfarande väntar på pluset ett stort lycka till, jag håller tummarna!

Och till er som fått ett plus, stort grattis till er och hoppas allt går vägen! Hjärta

Svar på tråden BIM April 2022 första barnet