Mrs Moneybags skrev 2022-08-31 12:42:14 följande:
Nu var det ju inte pga den veganska maten som barnet dog. Det finns väldigt många veganska småbarn i världen som mår utmärkt. Barnet dog för att föräldrarna valde att svälta barnet. Om man läser vad pojken fick att äta ser man tydligt att det inte är tillräckligt för någon människa och dessutom ensidigt.
Däremot orkar jag själv inte äta veganskt pga att det är krångligt och trist. Jag äter dock vegetariskt de flesta dagar. Idag åt jag exempelvis ett par tortillas till lunch, fyllda med bönor, koriander, paprika, rödlök, riven ost, gräddfil, rostade solrosfrön.
Det tråkiga med vegansk kost är att man måste äta tillskott. Då är vegetarisk kost mycket lättare och dessutom äter vi ju mycket vegetarisk mat som man inte direkt tänker på är vegetarisk som pannkakor, rårakor, olika grönsakssoppor mm.
Vad är det för kosttillskott man behöver få i sig som vegan? Sluta sprid saker som du inte har en aning om tack. B12 och zink (zink, för de som inte vet vad de gör) är det som man behöver tillskotta med. Vitamin D ska alla tillskotta då solen inte är en bra källa av D vitamin.
Sedan är det också lite löjligt att veganar ska tillskotta. Vadå, som att allätare får i sig all näring. Ta ett blodprov på slumpmässiga människor och se hur det brister på näring.
Tillskott är extremt bra, speciellt om man inte har tid eller vill käka något specifikt, animaliskt eller inte. Det tar max 15 sekunder att få i sig det.
Mycket snack om hälsa och tillskott men ni käkar det absolut värsta maten på jorden. Mejeri som är absolut bajs för vår hälsa.
Dessutom så är vegetariskt lätta för de lata och själviska människorna. Anledningen till det är för att vi har växt upp med maten vi äter och behöver lära oss utnyttja andra ingredienser till att göra liknande mat vilket kan kännas tufft i början.
Man är inte bra på att laga mat om man inte kan utnyttja det man har till att laga något gott och näringsrikt.
Våra barn ska inte växa i en värld där man plågar, sexuellt utnyttjar och dödar djur.