• Xenia

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Ja, Putin har gjort precis det vi oroat oss för. Han drar sig inte för något. Hur kommer det att sluta? Först tar han hela Donbass, sedan hela Ukraina. Och omvärlden ser bara på och fördömer.

Vad innebär detta för Sverige? Dyrare elpriser förstås.

Borde inte Sverige ha sålt vapen till Ukraina, en demokrati (även om den är korrumperad) hotad av en diktatur? Ok att sälja vapen till diktaturen Saudiarabien, inte ok att sälja till Ukraina.

Vad tänker ni andra om allt detta?

• Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
  • Padirac
    nattuw skrev 2022-03-05 14:05:36 följande:
    Om du tittar på vad vissa högljudda grupperingar här i sverige säger så avfärdar de allt som kommer från alternativmedia medan de anser att allt från SVT är opartiskt. Samma grupper pratar även om ryska trollfabriker när det kommer till en åsikt som inte ryms i deras åsiktskorridor.

Sedan finns det även de som vill deportera alla som inte delar deras åsikter. Så skillnaderna är i realiteten inte så stora.
    Vilket parti som skiljer på männikor baserat på om de delar deras åsikt om nation, kultur eller sätt att gå vet alla.

Det är ett parti vars partieldare inte klarar av att välja mellan Putin och Macron.

Det är ett parti som du känner väl till antar jag.
  • KillBill

Malcom Kyeyune vid Sverigedemokraternas tankesmedja Oikos fortsätter att sprida prorysk krigspropaganda. Hur kan det komma sig att SD centralt inte agerar mot detta?  

Någon journalist borde från Ulf Kristersson om hur han ser på att regera med stöd av ett parti vars tankesmedja sprider rysk krigspropaganda. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2022-03-06 11:57:43 följande:
    Alla svenskar rätt till åsikter om politiska partier och borde kunna enas om att prorysk krigspropaganda med tanke på det som händer i Ukraina måste bekämpas. För dig verkar det dock vara viktigare att inte kritisera SD. Det är lågt. 
    Det blev fel i texten. så här skulle det stå. 

Alla svenskar rätt till åsikter om politiska partier och borde med tanke på det som händer i Ukraina enas om att agera mot prorysk krigspropaganda. För dig verkar det dock vara viktigare att inte kritisera SD. Det är lågt. 

• KillBill
    Dunderthunder skrev 2022-03-06 12:15:09 följande:
    Många antaganden här... Vad vet du om vad jag tycker... Jag påpekade bara ditt driv. Har inte sagt något annat, exempelvis vad andra får och inte får göra osv... Känsligt tydligen att påpeka något som är sant... 
    Att du väljer att kritisera mig i stället för att kritisera den proryska propaganda som en representant för SDs tankesmedja sprider säger något. Lyssna gärna på det här snömoset från Malcom på SDs tankesmedja..

twitter.com/mrhenko123/status/1499711970123079684

• nihka
    Dunderthunder skrev 2022-03-06 11:33:58 följande:
    Jag har sett dig i många trådar nu och en sak som slagit mig är att du verkar helt besatt av SD. Kan vara uppfriskande att prata om något annat någon gång :P 
    Väldigt vad du är "besatt" av kriget i Ukraina kan man ju säga om man inte vill att det ska pratas om kriget i Ukraina...

SDs framfart får väl tas upp tills dess galenskaperna har upphört, precis som med Putins.

Du får nog förlika dig med att kritiken inte upphör bara för att du inte vill höra den :P
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Dunderthunder
    nihka skrev 2022-03-06 16:04:45 följande:
    Väldigt vad du är "besatt" av kriget i Ukraina kan man ju säga om man inte vill att det ska pratas om kriget i Ukraina...

SDs framfart får väl tas upp tills dess galenskaperna har upphört, precis som med Putins.

Du får nog förlika dig med att kritiken inte upphör bara för att du inte vill höra den :P
    Va?
  • nihka
    KillBill skrev 2022-03-06 11:30:39 följande:

Malcom Kyeyune vid Sverigedemokraternas tankesmedja Oikos fortsätter att sprida prorysk krigspropaganda. Hur kan det komma sig att SD centralt inte agerar mot detta?  

Någon journalist borde från Ulf Kristersson om hur han ser på att regera med stöd av ett parti vars tankesmedja sprider rysk krigspropaganda. 

Ja, numer är väl SD officiellt mest anti-Putin från att ha varit pro-Putin och sedan mellanlandat i en "problematisk hållning" då man röstade proryskt (och antiukrainskt) i EU, men påstod sig vara inte prorysk hemma i Sverige.

En del kallar det för "problematiskt" och andra hyckleri. Det är väl inte konstigt om SD-sympatisörer inte riktigt vet vad man numer får lov och inte lov att säga om hela Rysslandsgrejen så det blir väl lite både och. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Dunderthunder

Har jag sagt något annat... Du är duktig du på vrida till verkligheten...
  • Tom Araya

SD känns ganska OT i en tråd om kriget i Ukraina.

Det finns massor av trådar för svensk politik och sd.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2022-03-06 16:26:06 följande:
    SD känns ganska OT i en tråd om kriget i Ukraina.

Det finns massor av trådar för svensk politik och sd.
    SD har under många år varit Sveriges mest Putinvänliga parti så det är absolut på sin plats att diskutera detta parti i denna tråd. Framförallt när det nu visar sig att det finns representanter från SDs tankesmedja som sprider rysk propaganda samtidigt som Ryssland angripit Ukraina.
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa