• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Sockerbulle1
    flisan1989 skrev 2022-02-16 20:46:36 följande:

Så himla klurigt det där med ÄL, är så nojig för att jag ska missa och samtidigt känns det så onödigt att börja testa för tidigt. När brukar ni börja testa? Jag är på cd 7 idag..

Känner också oro att börja testa för sent. Men brukar ha ÄL mellan CD 12-14. Idag är det cd8 och jag tänkte börja på cd10. Håller tummarna för att vi prickar in rätt!
  • Kiiwii
    flisan1989 skrev 2022-02-16 20:46:36 följande:

Så himla klurigt det där med ÄL, är så nojig för att jag ska missa och samtidigt känns det så onödigt att börja testa för tidigt. När brukar ni börja testa? Jag är på cd 7 idag..

Min cykel kan variera i längd en vecka hit eller dit så jag försöker ha koll på flytningarna och märker av rätt tydligt när de blir fertila, då börjar jag testa med ÄL-test. Har bara kört med test 2-3 månader, förut gjorde jag aldrig det och blev gravid ändå just för att jag tydligt kände när flytningarna blev fertila och såg till att ha mkt sex de dagarna ;).

Men ÄL sker ju ungefär 14 dagar före BIM +/- någon dag, så vet man när BIM inträffar så kan man ju börja med ÄL-test några dagar före förväntad ÄL, exempelvis 18 dagar före BIM. Har man oregelbunden cykel blir det svårare förstås :/
  • Butembobaby

Hej alla fina!
    Nu är det min tur att hoppa över från februaritråden. 

Tredje försöket nu på 2a barnet. 
    Hade MF första försöket, och förra cykeln var lite kaos. 

Hade sen ägglossning och sedan kom mensen bara 11 dagar efter. Jag brukar ha 14 dagar luteal fas.  Den var kort och liten till mängden, så hade förhoppningar om implantationsblödning. Men så verkar inte vara fallet då jag testar negativt fortfarande en vecka senare. 

Det positiva är väll då att jag har ägglossning snart igen :) 

BIM denna månad blir 10/3. 

• Butembobaby
    1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
  • Leopard91
    Hello, 
    Nu är det även min tur att hoppa över från februaritråden. 

andra försöket nu på 2an..
    Jag misstänker att jag fått MA då jag fick två positiva tester Och sedan flera negativa efter ett par dagar. Jag tog ut min spiral 10 jan så bag Hann aldrig få mens men tog ägglossningstester. Bim är 15 eller 16 mars. 

• PelloBello
    Leopard91 skrev 2022-02-17 08:20:58 följande:
    Hello, 
    Nu är det även min tur att hoppa över från februaritråden. 

andra försöket nu på 2an..
    Jag misstänker att jag fått MA då jag fick två positiva tester Och sedan flera negativa efter ett par dagar. Jag tog ut min spiral 10 jan så bag Hann aldrig få mens men tog ägglossningstester. Bim är 15 eller 16 mars. 
    Har du inte fått någon blödning efter dina tester? 

Jag fick positiva tester och sedan negativa förra månaden. Fick sen mens. Kemisk graviditet troligen. 
  • Leopard91
    PelloBello skrev 2022-02-17 09:12:58 följande:
    Har du inte fått någon blödning efter dina tester? 

Jag fick positiva tester och sedan negativa förra månaden. Fick sen mens. Kemisk graviditet troligen. 
    Jo ursäkta mig.. jag skrev jättekonstigt.. jag menar ju innan jag blev gravid nu.. Jag fick blödningen igår.. äcklig information men det var klumpigt blod så jag blev då än mer säker på Förskjutet missfall.. Men nya tag vid nästa ägglossning. Har köpt på mig galet mycket ägglossningstester så jag ska kunna ta många för att inte missa.. 
  • flisan1989
    Sockerbulle1 skrev 2022-02-16 22:23:07 följande:
    Känner också oro att börja testa för sent. Men brukar ha ÄL mellan CD 12-14. Idag är det cd8 och jag tänkte börja på cd10. Håller tummarna för att vi prickar in rätt!

Ja! Precis så! tänker också att jag ska börja testa dag 10 först med rfsu och sen med CB när det närmar sig. 

har ni alla någon bra tid ni brukar testa på? Har läst att man inte ska testa med morgonurinen Och känns lite jobbigt att testa på jobbet men kanske får bli så

• PelloBello

Leopard. Ja okej. Tidigt missfall kanske. Vid MA kommer det ju inte ut utan behöver hjälp med att stötas ut. 
    Beklagar oavsett. Fick ett MA I vecka 13 för några månader sen. 
    Hoppas på tur för oss alla här den här månaden {#emotions_dlg.flower}

• Leopard91
    PelloBello skrev 2022-02-17 11:15:45 följande:

Leopard. Ja okej. Tidigt missfall kanske. Vid MA kommer det ju inte ut utan behöver hjälp med att stötas ut. 
    Beklagar oavsett. Fick ett MA I vecka 13 för några månader sen. 
    Hoppas på tur för oss alla här den här månaden {#emotions_dlg.flower}

Jag har jättedålig koll.. det var min Bm Som sa att det var MA för att blödningen inte kom direkt utan två veckor senare.. men jag vet inte..
    Ja, jag hoppas också innerligt på att alla får plus. ????
Svar på tråden BIM mars 2022