• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Pepsin

Lägger in mig på listan. Blir första seriösa försöket efter tidigt missfall! Jag är peppad!!! 

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 

• Fagelfri

MAKL och Cinapuffen det är skönt att ha någonstans att ventilera! förra månaden var jag lite mer off och jag tror kanske jag gör samma denna månad när ÄL passerat. Då mår jag bäst av att inte läsa alla andra som får plus utan försöker göra med min grej typ.

jag var innan pepp på att få komma igång med träning så varje icke gravid månad såg jag fyra veckors mer pigghet och träning att klämma ur kroppen. Men sen fick jag covid och blev sjukt trott en månad. men nu är det nya tag och våren närmar sig :) snart är det våran tur för oss alla. 

• Kiiwii
    Fagelfri skrev 2022-02-11 13:46:52 följande:

Är det bara för mig som familjeliv Plötsligt funkar skitdåligt!? Går ju inte citera något och sidan bara hakar sig när man försöker scrolla. Inte nog med att man inte blir grqvid, skitsidan funkar inte heller  // Obestämd

så nu fick jag nog ur mig all frustration efter den dumma mensen hehe.

ni som kämpat ett litet tag: hur gör ni för att hålla humöret uppe och inte bli besatta? Jag börjar bli knäpp. Vet att jag inte försökt så länge, detta är 6e försöket men är så nojig att jag och mannen kanske inte kan få barn ihop eller något annat hemskt haha. 

såg att du Kiiwii också stressade lite? Känne samma sak, åldern gör en nojig med?

Jag nojjar mest för att jag börjar bli äldre och hade egentligen velat ha detta barn tidigare, mina barn blir så stora snabbt också. Tanken var väl egentligen att denna sista bebis skulle kommit redan men valde att avvakta och starta bebisverkstad senare pga olika saker. Sen så har ju min cykel strulat länge så det tog tid att få ordning på den först innan vi kunde börja seriöst :) Kan ångra mig lite att vi skjutit så länge på att försöka denna sista gång och tror att jag blir lite stressad på grund av det. 

Försöker att inte tänka så mkt negativt, är i grunden en väldigt positiv person så jag tvingar mig att fortsätta så när det blir för mkt besatthet eller hets kring detta. Jag har ju två barn också och är väldigt nöjd med dem om det inte blir fler, längtar mkt efter ett till barn men tänker mkt på allt positivt som finns med livet som det är nu vi fyra och så mkt vi kan göra ihop bara vi om det inte blir nåt fler barn. Det hjälper mig :) Hade förstås inte kunnat använda mig av det om jag inte hade barn redan. 

• evelinagra1

Hej på er, längesen jag skrev något här nu men har läst allt ni skrivit. Börjar det närma sig ägglossning för några av er nu eller? Jag börjar testa imorgon, hoppas på tidigare äl denna månaden då den inte kom förrän cd 21 förra månaden..

gör ni något speciellt denna månanden för att maxa chanserna? :)
    Hoppas ni får en fin alla hjärtans dag <3

• Cinapuffen

Eftersom jag tog ut spiralen 2/2 och har haft den i ca 4 år och inte haft mens under tiden, så har jag ingen koll på cykellängd och ägglossning. Har därför testat ägglossningstest lite då och då för att se om jag har ägglossning. Första gångerna kom bara kontrollstrecket fram. Sen började även ett svagt teststreck dyka upp. Men idag var dom nästan lika starka. Vet att det måste vara lika starkt eller starkare. Vad har ni andra för erfarenhet av ägglossningstest? Jag använder apoteket hjärtats. Bifogar även en bild på dagens test. Och som vanligt så blir det sämre kvalitet när man laddar upp.  Skrattande

Glad alla Hjärta dag på er alla!

• Pico

evelinagra1: beräknad ÄL för mig på söndag så ska börja testa på onsdag eller torsdag :) ska du också börja testa snart?

• Pico
    Pico skrev 2022-02-14 11:57:35 följande:

evelinagra1: beräknad ÄL för mig på söndag så ska börja testa på onsdag eller torsdag :) ska du också börja testa snart?

När man inte kan citera så glömmer man hälften, ser såklart att du ska testa imorgon Flört spännande!
  • PelloBello

Lägger till mig.
    Ägglossning nu. Fick till ett halvhjärtat försök. 
    5e försöket efter ett missfall i vecka 13. Tredje barnet. 

1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )

5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 

6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 

7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 

Svar på tråden BIM mars 2022