• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Kiiwii
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 16:37:46 följande:

Kul att så många är med redan!

vad tror ni om bidrottninggele och sånna saker? Jag började med det idag men nu blev jag lite osäker, tänk om det bara gör mer skada än nytta? 

Det där är ju svårt att veta i förväg. För vissa verkar det ju funka och för andra strular cykeln av det Obestämd

Jag själv äter Efamol (nattljusolja) sedan i höstas, började ta dem för att få ordning på min då oregelbundna och långa cykel och det verkade funka för det ändamålet iaf. Gravid har jag ju inte blivit av dom men iaf fått regelbunden normallång menscykel och känner tydligt ägglossningen igen. Hormonspiralen förstörde min cykel totalt. Kommer käka upp burken jag har men inte köpa igen. 
  • MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 16:37:46 följande:

Kul att så många är med redan!

vad tror ni om bidrottninggele och sånna saker? Jag började med det idag men nu blev jag lite osäker, tänk om det bara gör mer skada än nytta? 

Intressant att du tar upp det. Jag hade tänkt prova det denna cykel då jag lyssnade på ett webinar från vulverine som sa nått om att det kan hjälpa vid östrogen brist/dominans. Men jag har inte vågat ta det steget då jag hört att det kan ställa till det med cyklerna. Men lyckas vi inte det här försöket så kommer jag absolut att testa nästa försök :)
  • evelinagra1
    MAKL skrev 2022-02-07 16:47:11 följande:
    Intressant att du tar upp det. Jag hade tänkt prova det denna cykel då jag lyssnade på ett webinar från vulverine som sa nått om att det kan hjälpa vid östrogen brist/dominans. Men jag har inte vågat ta det steget då jag hört att det kan ställa till det med cyklerna. Men lyckas vi inte det här försöket så kommer jag absolut att testa nästa försök :)

jag tog några tabletter innan förr förra ägglossningen dock inte enda fram till ägglossningen men då fick jag ägglossning tidigare än jag brukar vilket jag inte ser som negativt, jag tänker att jag testar hela denna cykeln och ser hur cykeln blir :) kan ju vara värt ett försök iallafall 

• evelinagra1

Nu kan jag inte citera dig igen? Kiiwii : ja det är svårt att veta.. men tänker att jag ger det ett försök denna månaden iallafall :) 

• MAKL

Jag kan inte heller citera nu. Det är väl ofta det ja hört också om att ägglossningen kan komma tidigare och det skulle jag väl inte ha något problem med. Sen är det vissa som tycker cyklerna efter har blivit oregelbundna och det önskar jag ju inte. Det ska iaf bli intressant och se hur det blir för dig nu då så kanske jag vågar testa nästa gång om det inte blir ett plus den här gången.

• Kanelkringla

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet) 

hoppar in här också! Jag är osäker på när min mens är beräknad.. beror lite på när min ägglossning kommer! Jag testar bidrottningsgele denna månaden! får se om de hjälper nåt ;) 

• Pico

Hej!

Mitt första inlägg på FL men har läst BIM-trådarna sedan i november. Fick missfall i vecka 9 förra sommaren efter att ha blivit gravid direkt efter jag slutade med mina p-piller. Därefter har min cykel varit kaosartad och jag misstänker att både missfallet och covid-vaccinet har spelat in. Vaccinerade mig utan att veta om min graviditet och kan inte låta bli att fundera över vad som skett om jag inte gjort det. Men såklart ska man inte tänka så :( 

Har tempat sedan december och ska köra igång med äl-tester igen denna cykeln. Vi känner oss så deppiga här hemma, när ska det vara vår tur liksom? 

• Pico

2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )

3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)

• Kanelkringla

alltså FL är så dåligt kan knappt Aldrig citera någon av er. Men en varm kram till dig pico! Förstår att du undrar och funderar om det påverkade missfallet men som du säger, lika bra att inte grotta ner sig i det utan blicka framåt <3 kan ju ha varit något helt annat som inte går att påverka! <3 

hörni, jag äter två stycken tabletter Av  mitt val kvinna. Räcker folsyran som är där i?

• Pico
    Kanelkringla skrev 2022-02-07 19:20:13 följande:

alltså FL är så dåligt kan knappt Aldrig citera någon av er. Men en varm kram till dig pico! Förstår att du undrar och funderar om det påverkade missfallet men som du säger, lika bra att inte grotta ner sig i det utan blicka framåt <3 kan ju ha varit något helt annat som inte går att påverka! <3 

hörni, jag äter två stycken tabletter Av  mitt val kvinna. Räcker folsyran som är där i?

Ja men precis, så är det säkert, tack <3

Jag äter apotekets tabletter Kvinna och en tablett har 400 folsyra och detta rekommenderade min bm mig vid min graviditet - och två mitt val kvinna ger ju detsamma :) 
Svar på tråden BIM mars 2022