• Anonym (Loo)

Har du varit i en mixad bastu?

En vän till mig som bor i Tyskland berättade att hon flera gånger innan coronan besökte badhus där det var mixad bastu. Alla duschade och bastade nakna. Av någon anledning fann jag det spännande. Finns det i Sverige? Har du upplevt det? Hur var det i så fall? Finns det någon sexuell stämning över det hela eller bryr man sig inte om det är en kvinna eller man som man ser?

• Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?
  • Anonym (Undrar)
    cosinus skrev 2022-01-12 10:13:17 följande:

Haha, nä jag är inte ditt ex.

Helt ärligt skulle jag nog inte anpassa mig. Jag var tillsammans med en kille för sisådär 25 år sen som var svartsjuk, naken var hemskt och han fick panik av bara tanken. Då tjorvade jag med handdukar och annat elände för att försöka göra honom halvnöjd men jag fixar inte att vara pryd för någon annans skull. Naken är inte ett problem om man inte gör det till ett och att jag då som inte ser något problem (eller något sexuellt) tycker det är jobbigt att hålla på att gömma mig och dessutom ev göra andra obekväma för att de tror att jag är obekväm. För att någon annan inbillar sig att det finns en stämning som inte finns.

Nä det skulle jag nu som 45-åring inte ställa upp på.

Sen är det ju inte så att jag bastar naken med folk i tid och otid. Sist var nog 2 år sen. Var på fest hos en gammal vän (manlig) och bastade där med kompisen, kompisens fru och ytterligare en gemensam manlig vän. Dricka lite öl, surra lite, sitta i handduk och svalka sig ute. Underbart men väldigt osexigt. 

Okej.

Alltså nakenheten är inget problem så länge jag slipper göra det med personens x och kk:s.

Har sagt att jag gärna vill hitta på såna saker men inte tillsammans med folk jag känner till en början. Skäms för min kropp och än jobbigare att sitta där i naket sällskap med personens gamla ligg.

Vi gjorde slut iallafall p ga personen vägrar sluta basta med sina "vänner" som hen alltså har legat med. O alkohol plus värme, klart det väcker ett pirr inom en o man gärna tar en snabbis utanför med någon man finner attraktiv för stunden?

Önska man var så trygg i sig själv att man vågade vara naken med andra som ni.
  • Doc H

Finns ett antal ställen runt om i Sverige, Norge och Danmark

Har varit på några i Malmö, Helsingborg och Höganäs

Men pandemin har satt väldigt mycket stopp för bastubadandet just nu

Så man får hålla till utomhus, vinterbada

• Anonym (Loo)
    Doc H skrev 2022-01-12 16:05:19 följande:

Finns ett antal ställen runt om i Sverige, Norge och Danmark

Har varit på några i Malmö, Helsingborg och Höganäs

Men pandemin har satt väldigt mycket stopp för bastubadandet just nu

Så man får hålla till utomhus, vinterbada

Jo det förstår jag. Det skulle ju inte gå idag. Blev bara så fascinerad av tanken att sitta där naken bland nakna män. Tänk om dem får stånd?
  • Doc H
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 12:11:49 följande:

Jo det förstår jag. Det skulle ju inte gå idag. Blev bara så fascinerad av tanken att sitta där naken bland nakna män. Tänk om dem får stånd?

Ska inte göra dig besviken

Men de ställena och platserna/stränderna jag har varit så har stämning knappast varit av den typen.. Men skön relaxad stämning

Ingen som fått stånd i bastun eller i duschen.. Inte ens pubertetskillarna som är verkligen få!

På naturiststränder har jag råkat ut för att en ung, troligen gay, man satt och runkade bredvid en annan ung gay man, som inte uppskattade uppmärksamheten

Så "offeret" kom över till oss (vi är ett gäng som ofta hänger på naturiststranden)

En av damerna gick bort och skällde ut onanisten, han pepp iväg efter det...

(med svansen mellan benen... (-: haha)
  • Anonym (Kvinna31Sthlm)

Jag har besökt mixbastu både i Sverige och Österrike, i Sverige är det väldigt ovanligt att någon är naken utan folk har badkläder eller är fullt inlindade i handdukar. I Österrike är både omklädningsrum, duschar och bastu gemensamt och ingen skyler sig. Men jag skulle inte säga att det är någon som helst sexuell spänning i luften, på de ställen jag har varit så är belysningen i bastun väldigt dämpad. Jag själv föredrar att basta naken, känns väldigt märkligt med badkläder i bastun

Som någon skrev så hade vi också gemensamma duschar för män/kvinnor när jag hade babysim med mina barn när de var små. I början kändes det väldigt märkligt men alla hade så fullt upp med sina bebisar att man inte hade en tanke på att man hade en naken man brevid sig

• Dirtyminded

Tränade på ett gym som hade gemensam bastu... Gymmet var även öppet kvällstid och var då obemannat (man passerade in med kort). 

Efter ett tag fick de dock stänga bastun kvälltid... Flört

• Doc H
    Dirtyminded skrev 2022-01-13 13:19:40 följande:

Tränade på ett gym som hade gemensam bastu... Gymmet var även öppet kvällstid och var då obemannat (man passerade in med kort). 

Efter ett tag fick de dock stänga bastun kvälltid... 

//

Tråkigt

All träning som blir av är bra träning.. (-:
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Kvinna31Sthlm) skrev 2022-01-13 13:11:17 följande:

Jag har besökt mixbastu både i Sverige och Österrike, i Sverige är det väldigt ovanligt att någon är naken utan folk har badkläder eller är fullt inlindade i handdukar. I Österrike är både omklädningsrum, duschar och bastu gemensamt och ingen skyler sig. Men jag skulle inte säga att det är någon som helst sexuell spänning i luften, på de ställen jag har varit så är belysningen i bastun väldigt dämpad. Jag själv föredrar att basta naken, känns väldigt märkligt med badkläder i bastun

Som någon skrev så hade vi också gemensamma duschar för män/kvinnor när jag hade babysim med mina barn när de var små. I början kändes det väldigt märkligt men alla hade så fullt upp med sina bebisar att man inte hade en tanke på att man hade en naken man brevid sig

Men är det inte svårt att låta bli att titta? Om en eller flera män sitter bredvid dig i bastun eller står och torkar sig eller så? Skulle ha svårt för det tror jag.
  • Anonym (K)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 12:11:49 följande:

Ja du såg väl inlägg 15 från anonym(V)?
  • Anonym (Kvinna31Sthlm)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 16:28:51 följande:
    Men är det inte svårt att låta bli att titta? Om en eller flera män sitter bredvid dig i bastun eller står och torkar sig eller så? Skulle ha svårt för det tror jag.
    alltså...visst kanske man kollar lite men jag har aldrig märkt av någon sexuell spänning så. Har aldrig varit med om att någon direkt har glott. Än mindre på babysimmet =p
Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?