Inlägg från: Anonym (Loo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loo)

Har du varit i en mixad bastu?

En vän till mig som bor i Tyskland berättade att hon flera gånger innan coronan besökte badhus där det var mixad bastu. Alla duschade och bastade nakna. Av någon anledning fann jag det spännande. Finns det i Sverige? Har du upplevt det? Hur var det i så fall? Finns det någon sexuell stämning över det hela eller bryr man sig inte om det är en kvinna eller man som man ser?

• Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?
  • Anonym (Loo)
    Anonym (A) skrev 2022-01-11 19:33:38 följande:

Har själv rötter i Tyskland, men har inte haft tillfälle att basta när jag varit där. Där är det så vanligt att basta mixat på t ex badhus eller spa så det blir inte laddat, vilket det nog skulle bli här eftersom det inte är kutym här. Meningen är ju tycker jag att det inte ska finnas sexuell spänning, man är där för att basta, inte för att spana folk/ragga.

Googlade för skojs skull på badhus i Tyskland och på den första hemsidan jag gick in på så stod det att det var "textilfritt" i bastun och att det var strikt förbjudet med kläder i bastun. På sin höjd kunde man vira handduken runt kroppen, men det var enbart tolererat och avråddes ifrån.

Så spännande. Jag hade inte kunnat låta bli att kolla tror jag. Men det är kanske för att det är så ovanligt i min värld. Tänk om en man skulle få stånd?
  • Anonym (Loo)
    Sam Ståhl skrev 2022-01-11 19:33:44 följande:

Jag har gjort det på ett hotell. Där fanns gemensam bastu med ingång från var sitt håll. Tydlig skyltning och alla bar badkläder i bastun.

Avslappnat och trevligt tyckte jag men jag ser ingen särskild laddning i det heller. Hängde säkert ihop med ingen nakenhet=som på ett badhus i övrigt.

På relaxavdelningar är det ju ofta gemensamma bastu etc men även där med badkläder på.

Gemensam bastu där alla är naken låter som du får leta efter i nudistkretsar.

Lycka till om det lockar dig.

Jag personligentycker det är mer intressant om personerna kring mig är påklädda.

Ja man är ju olika antar jag :)
  • Anonym (Loo)
    Doc H skrev 2022-01-12 16:05:19 följande:

Finns ett antal ställen runt om i Sverige, Norge och Danmark

Har varit på några i Malmö, Helsingborg och Höganäs

Men pandemin har satt väldigt mycket stopp för bastubadandet just nu

Så man får hålla till utomhus, vinterbada

Jo det förstår jag. Det skulle ju inte gå idag. Blev bara så fascinerad av tanken att sitta där naken bland nakna män. Tänk om dem får stånd?
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Kvinna31Sthlm) skrev 2022-01-13 13:11:17 följande:

Jag har besökt mixbastu både i Sverige och Österrike, i Sverige är det väldigt ovanligt att någon är naken utan folk har badkläder eller är fullt inlindade i handdukar. I Österrike är både omklädningsrum, duschar och bastu gemensamt och ingen skyler sig. Men jag skulle inte säga att det är någon som helst sexuell spänning i luften, på de ställen jag har varit så är belysningen i bastun väldigt dämpad. Jag själv föredrar att basta naken, känns väldigt märkligt med badkläder i bastun

Som någon skrev så hade vi också gemensamma duschar för män/kvinnor när jag hade babysim med mina barn när de var små. I början kändes det väldigt märkligt men alla hade så fullt upp med sina bebisar att man inte hade en tanke på att man hade en naken man brevid sig

Men är det inte svårt att låta bli att titta? Om en eller flera män sitter bredvid dig i bastun eller står och torkar sig eller så? Skulle ha svårt för det tror jag.
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Kvinna31Sthlm) skrev 2022-01-13 17:55:53 följande:

alltså...visst kanske man kollar lite men jag har aldrig märkt av någon sexuell spänning så. Har aldrig varit med om att någon direkt har glott. Än mindre på babysimmet =p

Men kan du inte själv känna det då när du kollar? Det hade nog jag. I Österrike iaf
  • Anonym (Loo)

Förekommer det stånd?

• Anonym (Loo)
    Anonym (Hellas) skrev 2022-01-13 21:17:03 följande:

Yes :) Så himla skönt och helande. Och med tanke på TS så nej efter ett dopp så är den ev sexuella stämningen definitivt helt över:)

Varför är det över efter ett dopp?
Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?