Inlägg från: Anonym (Kvinna31Sthlm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna31Sthlm)

Har du varit i en mixad bastu?

Jag har besökt mixbastu både i Sverige och Österrike, i Sverige är det väldigt ovanligt att någon är naken utan folk har badkläder eller är fullt inlindade i handdukar. I Österrike är både omklädningsrum, duschar och bastu gemensamt och ingen skyler sig. Men jag skulle inte säga att det är någon som helst sexuell spänning i luften, på de ställen jag har varit så är belysningen i bastun väldigt dämpad. Jag själv föredrar att basta naken, känns väldigt märkligt med badkläder i bastun

Som någon skrev så hade vi också gemensamma duschar för män/kvinnor när jag hade babysim med mina barn när de var små. I början kändes det väldigt märkligt men alla hade så fullt upp med sina bebisar att man inte hade en tanke på att man hade en naken man brevid sig

• Anonym (Kvinna31Sthlm)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 16:28:51 följande:
    Men är det inte svårt att låta bli att titta? Om en eller flera män sitter bredvid dig i bastun eller står och torkar sig eller så? Skulle ha svårt för det tror jag.
    alltså...visst kanske man kollar lite men jag har aldrig märkt av någon sexuell spänning så. Har aldrig varit med om att någon direkt har glott. Än mindre på babysimmet =p
  • Anonym (Kvinna31Sthlm)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 17:59:01 följande:
    Men kan du inte själv känna det då när du kollar? Det hade nog jag. I Österrike iaf

haha njae, visst har jag känt lite pirr i kroppen när jag har sett någon snygg ung kille men inte mer än så. 

Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?