• Anonym (Loo)

Har du varit i en mixad bastu?

En vän till mig som bor i Tyskland berättade att hon flera gånger innan coronan besökte badhus där det var mixad bastu. Alla duschade och bastade nakna. Av någon anledning fann jag det spännande. Finns det i Sverige? Har du upplevt det? Hur var det i så fall? Finns det någon sexuell stämning över det hela eller bryr man sig inte om det är en kvinna eller man som man ser?

• Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?
  • Anonym (Hellas)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-13 21:07:23 följande:

Förekommer det stånd?

Nej, har inte sett nåt synligt. Men visst kan man ana då vissa karlar skyler sig en aning inne i bastun. Hsr aldrig har nog aldrig sett någon med praktstånd ute på bryggan.
  • Anonym (K)

Förekommer det stånd?

Du har fått svar?
  • Anonym (T)

Förekommer det stånd?

Aldrig sett.

Som sagt har jag aldrig uppfattat bastun som en plats för sexuella anspelningar (men det finns ju såna också). Tvärtom har det funnits en tydlig ambition att hålla det avslappnat och vänskapligt. En sexuell underton skulle förstöra bastubadet med polarna, enligt mig.

Och som sagt, badar man bastu med morbror och kusinerna finns ju inget sånt alls, så klart.

För oss som ser nakna människor av båda könen i såna situationer relativt ofta försvinner liksom associationen naket-sex. Naket är bara en person utan kläder. Och såna har jag sett många. Det är inget uppseendeväckande (på rätt plats).
  • Jonnynilsson
    Anonym (T) skrev 2022-01-14 07:54:15 följande:
    Aldrig sett.

Som sagt har jag aldrig uppfattat bastun som en plats för sexuella anspelningar (men det finns ju såna också). Tvärtom har det funnits en tydlig ambition att hålla det avslappnat och vänskapligt. En sexuell underton skulle förstöra bastubadet med polarna, enligt mig.

Och som sagt, badar man bastu med morbror och kusinerna finns ju inget sånt alls, så klart.

För oss som ser nakna människor av båda könen i såna situationer relativt ofta försvinner liksom associationen naket-sex. Naket är bara en person utan kläder. Och såna har jag sett många. Det är inget uppseendeväckande (på rätt plats).
    Bra skrivet. Samma sak på nakenstränderna. Visst tittar man lite men det gör jag även på påklädda människor. Det man måste få folk att förstå är att det inte handlar om sex vara nakna tillsammans på stranden i bastun i omklädningsrummen med mera.

Alla borde åka en sväng till Tyskland och få uppleva äkta avslappnad nakenhet.
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Hellas) skrev 2022-01-13 21:17:03 följande:

Yes :) Så himla skönt och helande. Och med tanke på TS så nej efter ett dopp så är den ev sexuella stämningen definitivt helt över:)

Varför är det över efter ett dopp?
  • Anonym (Hellas)
    Anonym (Loo) skrev 2022-01-14 08:46:20 följande:

Varför är det över efter ett dopp?

Tänk dig kallbad. Här om dan var det 23 grader. Say no more:)
  • Johan70

Det är normalt i Tyskland att man har könsblandad bastu, även om omklädningsrum och duschar brukar vara separata. Det ses inte som sexuellt alls även om alla är nakna. Så har det varit där i många decennier.

• Anonym (jodå)

Jag har varit i på ett badhus i Berlin där alla badade med badkläder men omklädningsrum och bastu var mixat och i bastun satt män och kvinnor nakna tillsammans. Är det mest naturliga i Tyskland. Även vid vanliga badsjöar är det normalt att folk är nakna. Tyskar i allmänhet är extremt mycket nudister och nej, tror inte det är så sexuellt laddat. Verkar som att det är socialt oaccepterat med folk som stirrar liksom.

(Men självklart kunde inte jag låta bli, i smyg :)

En annan erfarenhet jag har  är Roskildefestivalen men det var för 20 år sedan. Där var alla nakna i duscharna och där var det mer sexuellt laddat. Där upplevde jag att många hade svårt att stirra på varandra och det var många "rosiga" kinder bland tjejerna och många killar som skruvade på sig och vände sig mot väggen för att motarbeta och dölja ståndet.

Men underbart var det och jag upptäckte att det var MÅNGA som njöt av att visa upp sig, fler tjejer / kvinnor än jag var beredd på. Det var tydligt

• Anonym (BlygSkovde)

Hej, har alltid varit nyfiken på att besöka nudistbad m.m. samt badhus i Tyskland.

Har prövat mixad bastu och dusch/bad med andra män och kvinnor i olika åldrar. Var en ren slump att det hände och är så mycket mer sugen på nakenbad, stränder, även naturen och va näck med strangers :)

• Anonym (Inte vanlig mixad bastu nej)

Har bastat naken med killkompisar, men skulle aldrig basta naken med främmande män...eller kvinnor heller. Eller basta i badkläder utan "skydd" i form av killkompis.

Tycker vanliga omklädningsrum med bara andra kvinnor är rätt läskigt redan det...och något jag helst undviker.

Svar på tråden Har du varit i en mixad bastu?